Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каква е миризмата на трансмисионното масло (за скоростите)?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Тутела Епикс не мирише на чесън .По скоро на грес ,гранясало не мога да го оприлича точно.А дали трябва да спазваме прпоръките на италианските инжинери-безусловно. Те са направили достатъчно тестове за да видят как е най-добре .

    Коментар


      #17
      И според мен 75W80 е с прекалено нисък вискозитет, виж 75W90 си е перфектно, а 80W90 си е по-скоро за лятно време, въпреки че и аз карам с такова. Зимата при -20 първите няколко смени на предавките са малко по-трудни. Принципно за скоростна кутия прекалено рядкото масло е по-вредно от прекалено гъстото (спрямо спецификациите). При двигателите не е точно така!

      Коментар


        #18
        maiden написа:
        И според мен 75W80 е с прекалено нисък вискозитет, виж 75W90 си е перфектно, а 80W90 си е по-скоро за лятно време, въпреки че и аз карам с такова. Зимата при -20 първите няколко смени на предавките са малко по-трудни. Принципно за скоростна кутия прекалено рядкото масло е по-вредно от прекалено гъстото (спрямо спецификациите). При двигателите не е точно така!
        От Браво/Брава "нагоре" това е вискозитета, не според мен и теб, а според изискванията на Фиат.По темата е писано доста и преди.Зимата при минус 24, сутрешно палене, на Юндола с TUTELA ZC 75 SYNT( 75W-80 синтетично), скоростите на Пунтото включваха като през лятно време.Няма смисъл да спорим повече, изборът е свободен.Само искам да обърна внимание, че при повечето съвременни Фиатки, вместимоста на скоростите е около 2 литра, твърде недостатъчно за да понесе извращение от типа на вискозитет и недостиг на масло! Като сравнение, при повечето модели на Рено, тя е 3.4, 3.5 литра.
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #19
          ilko-gd написа:
          Да Nino бистро е и за сега няма да го сменям. Това беше последното нещо по колата, което не бях проверил откакто я имам (4 месеца). Бях решил ако няма достатъчно масло или беше потъмняло да го сменя с пълна синтетика 75W/80 както си е по книжка. Там препоръчват Тутела ZC 75. Не знам с какъв вискозитет масло е сипано в Италия. За много от нещата има лепенки по колата кога и с какво са сменени, но за скоростите няма (предполагам защото няма къде да я залепиш тази лепенка по ск. кутия). Колата (и една Марея 2.4 JTD) ги докара приятел, който често пътува по друга работа до Италия и за това не са минали през ръчичките на джамбазите да изхвърлят сервизната книжка и да отлепят всички сервизни лепенки (където ги намерят де).Преди 2 седмици когато бяха дъждовете след нощна смяна (в 7 сутринта) навън температурата беше 4-5 градуса и не съм имал при тази температура проблеми с превключването ще видим зимата. Също и гледам да паля колата с натиснат съединител и като поработи 10-20 секунди двигателя тогава го пускам.
          Не те съветвам да правиш това с паленето с натиснат съединител и задържането му.

          Коментар


            #20
            Аз днес го смених и на мен ми мирише на сок от касис , за фиат 1.6 браво от скоростната кутия изтече само 1 литър и 150 грама и то с повдигане на крик отзад в дясно ,маслото беше боза ( при 1.980 по книжка),а събра 1.650 и то пак с повдигане на крик(този път отляво - та къде е останалия за още 300грама обем

            Коментар


              #21
              peho написа:
              ilko-gd написа:
              Да Nino бистро е и за сега няма да го сменям. Това беше последното нещо по колата, което не бях проверил откакто я имам (4 месеца). Бях решил ако няма достатъчно масло или беше потъмняло да го сменя с пълна синтетика 75W/80 както си е по книжка. Там препоръчват Тутела ZC 75. Не знам с какъв вискозитет масло е сипано в Италия. За много от нещата има лепенки по колата кога и с какво са сменени, но за скоростите няма (предполагам защото няма къде да я залепиш тази лепенка по ск. кутия). Колата (и една Марея 2.4 JTD) ги докара приятел, който често пътува по друга работа до Италия и за това не са минали през ръчичките на джамбазите да изхвърлят сервизната книжка и да отлепят всички сервизни лепенки (където ги намерят де).Преди 2 седмици когато бяха дъждовете след нощна смяна (в 7 сутринта) навън температурата беше 4-5 градуса и не съм имал при тази температура проблеми с превключването ще видим зимата. Също и гледам да паля колата с натиснат съединител и като поработи 10-20 секунди двигателя тогава го пускам.
              Не те съветвам да правиш това с паленето с натиснат съединител и задържането му.
              Защо?
              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

              Коментар


                #22
                И аз мисля,че като се пали колата съединителя не трябва да е натиснат и съответно автомобила на скорост!Изключваш от скорост дърпаш ръчната при необходимот(ако има наклон) и палиш!На кръстовища и светофари пак ли държиш колата на съединител!?Ако не го правиш добре.Избягвай да държиш колата на съединител при палене и на светофар с много чакане...Той се скапва!!!
                now. BMW E39 523i '98 170hp
                ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                Коментар


                  #23
                  dimmX написа:
                  И аз мисля,че като се пали колата съединителя не трябва да е натиснат и съответно автомобила на скорост!Изключваш от скорост дърпаш ръчната при необходимот(ако има наклон) и палиш!На кръстовища и светофари пак ли държиш колата на съединител!?Ако не го правиш добре.Избягвай да държиш колата на съединител при палене и на светофар с много чакане...Той се скапва!!!
                  И аз нещо не разбрах, значи съветвате като се стартира двигателя на колата, съединителя да не е натиснат, т.е скоростите да не са отцепени и стартерът да върти всичко, двигател, първичен вал на скорости...особено зимата ще се чувства много "добре". Странна теория! Сигурно японците са много "кухи" , щом при повечето тяхни коли не можеш да стартираш двигателя, ако не си натиснал съединителя.
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар


                    #24
                    Съгласен съм за съединителя. Още преди 7 години инструктора ме учеше да паля с изключена от скорост кола и въпреки това натиснат съединител, ама аз вече бях свикнал да изключа от скорост, да пусна съединителя и тогава паля. Също и на светофара никога не стоя с натиснат съединител и вкл. предавка. Така го правя и до днес, НО писах това защото понякога ми се случва сутрин като запаля за първи път да паднат оборотите на 900 и само с едно леко изфорсиране всичко си идва на място. Мислех, че може да увлича нещо съединителя като не е карана колата 10-12 часа, но не е и от това. И започнах да търся причината това да се случва:- двата температурни датчика - ОК- ангренажен ремък - дали е правилно зацепен - ОК- ниво на маслото в двигателя - между мин. и макс., сменено преди 4000км - ОК- ниво на маслото в скоростите - до пробката - ОК- ниво на антифриза, ако има значение, сменен преди 300км - ОК- съединителя не боксува въобще - вчера бях до Смолян, само катерене и в двете посоки с доста дупки, никакви проблеми- колата харчи абсолютно нормално даже супер, на диагностиката видях какви показания дава ламбдата в реално време - ОК- бях на диагностика - никакви грешки в ЕКУ-то, никога не ми е светила дюзата в движение, и там проверихме всички датчици в реално време какви стойности дават - ОК- моторче за презен ход, движи се без никакво усилие, без да прескача и т.н. - ОК- жило на газта, регулирано в нормите, опънато колкото трябва по книжка, на комп. диагностика видях и градусите, на които отваря дроселовата клапа - ОК- инжектора, видимо прави фина мъгла, не "пикае"- свещите са сменени с NGK по каталог, такива бяха и на колатаЕто и темата, която бях пуснал преди време http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E1%F0%E0%E2%E0 за този проблем.Наистина не е всяка сутрин и всички останали паления за деня, дори и веднага след първото са безпроблемни, но ме дразни нещо да не ми работи (евентуално) както трябва в колата.ПС Виждам, че Nino ме е изпреварил докато съм писал. Досега на доста коли съм видял в книжките да пише при по-ниски температури да се пали двигателя с натиснат съединител и изключена предавка. Има доста голяма логика в това, защото маслото се сгъстява при понижаване на темпаратурата и на стартера ще му е по-лесно да върти само двигателя вместо и първичният вал на ск. кутия (половината скорости). Но не е от това - прави го и с натиснат и с пуснат съединител. Също и при стартиране няма разлика в звука когато палиш с натиснат и пуснат съединител - стартера върти с една и съща скорост, пали без проблем. Самарата е палела пред блока в Студентски град при -25 с пуснат съединител от четвърт оборот след като е седяла цяла нощ.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #25
                      Винаги паля с натиснат съединител. Какво значи, че се скапва? Нали това му е работата? Да го натискам и пускам?Какво ми се износва като е натиснат?
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар

                      Working...
                      X