тва,че някой си сменят маслото на по 14-15000 км и слаган некви бози,не значи че мотора е гаденимам приятел който кара от 5 години такова браво и ядове не е имал с двигателя
аз карам такъв Lancia Y, мотора е доста пъргав за купето, харчи в града 9 бензин, 6 извън, ама ми протече водната помпа на магистралата и го прегрях двигателя. Частите за двигателя не са мноо евтини, 200лв ремъци и ролки. Но пък е лесен за обслужване. Имам газов моноинжекцион (команда се от ламбда контрол) и не виждам разлика газ/бензин. На газ ми дава 10-12 с много палаво каране
Наистина го има този проблем с вала, но не е чак такава болка за умиране. И аз смених вал и кобилици, но моя беше много зле - по 2мм износване и вала беше наварян и кобилиците също... След 2 месеца ядове с новия вал и кобилици мога да кажа, че само се промени звука на двигателя, като вървеж си е същата работа, може би 3-4 коня отгоре които не се усещат поне при мен. И проблема с вала не е толкова от тези гумички на маслената магистрала ами от запушване на самата магистрала от нагар и не сменяне на маслото. Аз като я свалих през някои тръбички направо едвам минаваше въздух. А нагара е един такъв лепкав като дъвка и съм го чистил със стоманизирана тел и какви ли не разтворители. Колата е доста мудна за 80-те коня които и дават. Така, че взимай 1.6... малко по-скъпа поддръжка и данък
И аз да си кажа мнението за точно този мотор. Преди да купя колата изчетох всички теми за 1.4 във форума. Естествено първото нещо, което отворих като пробвах колата беше капака на клапаните за да видя вала - всичко вътре беше чисто с един такъв златист цвят не както на повечето коли дето гледах преди това катран черно с налепи.Важното за всеки мотор не само за този е да се сменя редовно маслото и да се сипва такова препоръчано от производителя - за 1.4 и нашият климат 10W/40 полусинтетика. Аз го смених с Мobil Super S 10W/40 и мисля смяните да ги правя през 8 000км за по-сигурно.В момента колата е на 172 000 км без да е ремонтиран мотора - просто е поддържана от предишният собственик и то много добре. Всичко е сменяно по препоръките на производителя на посочените интервали.За разхода в града е около 9 и то само защото докато стигна до работата (5км) точно е загряла, почти студена си работи през цялото време. Извън града при скорост до 110км/ч (3500-4000об/мин) - разхода е 5,5л/100 на бензин. Газ никога няма да си сложа в колата, никога.Добре са писали колегите, че този мотор не става за гонки, но аз не съм състезател има НСА за това. Аз използвам колата да си върша работа с нея и да не съм много в разходи за данъци. Данъка ми е 24лв за тези 80к.с. това мен ме устройва.Успех.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
мерси за отговорите!значи въпросния вал може да се види дали е износен като се махне капачката за наливане на масло?утре ще гледам 2 автомобила и по принцип искам 1,4 щото е моноинжекция и съм предубеден че по-добре ще му пасне обикновенна газова отколкото на 1,6 пълна инжекция
От капачката на маслото ще видиш колко е износена гърбицата на изпускателния клапан на 4-ти цилиндър. При мен тя беше най-малко износена, почти незабележимо... но като отворих капака на клапаните да сменям гарнитурата и... сюрпрааайз Огледай целия вал, а не само през капачката.
Правилно spark. Предполагам колегата не ме е разбрал. Не съм гледал вала през капачката за наливане на масло, а свалих целият капак на клапаните. Сега преди месец като проверих ремъка за правилно зацепване също бях свалил капака на клапаните да гледам в какво положение са гърбиците на първи цилиндър и между другото пак огледах вала като превъртах двигателя. Всичко навсякъде беше в масло и според мен си се смазва добре, няма надирания по гърбиците, износени са напълно равномерно навсякъде.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Вижда се, вижда, двигателя нищо му няма че да с еразпадне, просто гледаш гърбиците в работната им повърхност, когато са хубави си личи но тва няма как да ти го обясня с думи, по скоро можеби ще видиш че някои гърбици-челата им са по различни от други щото едвали всички се износват еднакво ако е запушена магистралката към 4 ти цилиндър примерно, неговите гърбици ще са далеч по заоблени в челата си от останалите. Незнам с думи колко съм могъл да съм ти полезен но другия начин е да им мериш хлабините което си е играчка. А и то като запалиш колата ще си тракалясва сериозно ако има износени гърбици , можеш плавно да подаваш газ и ако тракането не изчезва няма кво да отваряш капака и да се занимаваш, по добре търси друг екземпляр, а ако толкова държиш на този, бутаи от цената колкото можеш сменяи вала, чисти магистралата и си готов. Прав си че обикновена газова на моно инжекция е перфектният вариант.
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
по принцип искам 1,4 щото е моноинжекция и съм предубеден че по-добре ще му пасне обикновенна газова отколкото на 1,6 пълна инжекция
Екстра си върви със обикновена газова, вече 16 000км, нямал съм никакви проблеми с вала Разход - 10-11/градско. 7-8 извънградско с 4 човека и препълнена с багаж, зависи от настъпването Успех!
Коментар