Здравейте!Както може да видите това ми е първо съобщение и то е за да поискам съвети.1. Ляв калник - моят е ужасно ръждясал и е за смяна. Може ли да ми кажете по колко вървят и къде в София мога да намеря такъв, а и сервиз, за да го сменят.2. Преди няколко дни подпрях леко една кола пред мен и предния капак естествено леко се сви, а освен това сякаш и предната броня "се разкрачи". За това също ме интересува къде могат да го пооправят.3. Ходих да си правя реглаж в сервиза срещу Зоопарка и ми казаха, че са ми за смяна предните носачи. Там ги продават по около 80 лв. Това добра цена ли е? Видях тук, че има магазин на Стамболийски 155, където най-вероятно ще намеря4. Постоянно свети "ламда" сондата /може и да не го пиша правилно/. Трябва ли да я сменям и нея задължително? По принцип карам на газ и не знам дали тя бърка нещата там.Благодаря предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Молба за съвети - Пунто 1.1 1994 г...
Collapse
X
-
за носачите мога горещо да ти препоръчам ем комплект на околовръстното, до павлово. на мен там ми ги сменяха преди година 65 лв на брой ас метал, поне така казаха, 15 лв е смяната на брой, но най най-важното е, че ми дадоха 1 година гаранция. иначе много колеги сменят носач и след 5000 км пак е за смяна. просто много фалшификати има. затова ти ги препоръчвам, но питай изрично за гаранция и говори с приемчика не отстъпвай. ако няма гаранция вече няма никакво значение къде ще ти ги сменят.ландата играе само на бензин, освен ако нямаш инжекционна газова или ако нямаш монтиран ланда контрол. предполагам и двете ги нямаш, така че играе само на бензин. за другите неща не знам, че нямам пунтоLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Здравей,аз имах пунто(същото като твоето) 2 години и половина, за това време не можах да намеря в София такъв дето да ги оправя тия неща-калници,капак,броня и т.н. или не им се занимава с дреболии или искат някакви космически цени.Моят съвет е ако имаш познат извън София - той е човека,иначе частите са най-евтини тук.За това че ти свети сондата не се притеснявай и мойта светеше от както си го купих(не е правила проблеми).Пробвай да я покараш на бензин 10-15 минути-най-вероятно ще спре да свети.
Коментар
-
Благодаря Ви за отговорите!Относно майстор вчера питах един и ми каза, че за закърпване на калник /той е само много ръждясал/, боядисване и поправяне на вредите от лек /на 1-ва скорост/ удар, с който подпрях една кола пред мен ще ми излезе 250 лв. А относно сондата скоро пътувах на дълъг път и карах около 600 км само на бензин, но пак не спря да свети. Спираше само временно.Punto 1.9 JTD 2003
Ex Punto 1.1 1994
Коментар
-
червената лампичка, която колегата определя като ламбда сонда, всъщност изобразява инжектор. светенето й означава проблем на инжекциона, доколкото ми е известно. това че свети по принцип не е добре. най-добре отиди в някой сервиз например Александър или Т&Н за компютърна диагностика, да се види каква грешка е записана в компютъра на колата.Fiat Punto S55 1.1
Fiat Forever!
Коментар
-
аз карам същото Пунто. не знам защо си мислиш, че кола от 94г. не може да има такова чудо - компютър. сега обяснявам: всички Пунтовци са оборудвани с ECU (engine control unit), наричан най-често КОМПЮТЪРА и който управлява най-грубо казано инжекциона и стъпковия мотор на автоматичния смукач (всички бензинови Пунтовци са инжекцион, било то моноточков, или многоточков, това е без значение в случая). за да може въпросното ЕКУ да подбира оптималния режим на работа на двигателя, в него се получават данни от няколко датчика (външна температура, датчик за положението на дроселовата клапа, датчик за положението на стъпковото моторче и др. в зависимост вече от модификациите). единствената обратна връзка, която може да послужи за оценка на работата на двигателя е въпросната ламбда сонда, която се намира веднага след изпускателния колектор. тя измерва съдържанието на кислород в изгорелите газове и подава информация към ЕКУ-то. повече кислород - лошо горене най-грубо казано. 1) на тези Пунтовци няма лампа на таблото, която да сигнализира за изгоряла ламбда сонда, или въобще лампа за ламбда сондата, както някой ти е казал. който ти го е казал или не разбира, или те лъже.2) въпросната лампа, която прилича на пръскалка, представлява сигнална лампа, която в нормалния случай се пали след като дадеш контакт и загасва след като протече проверка за изправността на посочените датчици, бензинова помпа и прочие (проверката се извършва от въпросното ЕКУ). светването на тази лампа означава регистриране на грешка в ЕКУ-то. една от възможните грешки е неработеща ламбда сонда :D . 3) въпростното ЕКУ се намира върху десния калник в двигателния отсек, поредставлява сива, метална кутия с надпис Magnetti Marelli отгоре й.съвет: отиди на компютрърна диагностика, за да се види каква точно грешка е зарегистрирана в ЕКУ-то.аз не съм ходил на такава диагностика, така че яко някой от колегите е бил, нека да спедели къде и колко струва. успех.Fiat Punto S55 1.1
Fiat Forever!
Коментар
-
Аз ходих на сервиза за смяна на консумативите ,/агренажен ремък,маслата,филтрите/ та там майстора ме посъветва да отида в съседната клетка на комп.диагностика. Диагностика ми каза "запазено ,добре работещо ЗА СЕГА двигателче " платих 20 лв за диагностика. Препоръча да сменя изгоряла ЛАМБДА СОНДА -на Бош 165 лв/без труд/ защото ще се развали работата на машинката и рязко ще увеличи разхода на гориво. Два месеца от тогава НЕ СЪМ го направил понеже си гори още 5л/100 и няма сериозни фалове. Но ще го направя..........сериозна е работата май :D
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар