Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брава 1,4 12в - проблем при студен старт

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брава 1,4 12в - проблем при студен старт

    Здравейте колеги,тази сутрин колата ми направи много интересен номер - на студен старт - върти сякаш има извадена една или две свещи и само припалва. Едно такова неравномерно въртене на стартера, сякаш има зилиндър с много ниска компресия. Включих я на газ и там пак така завъртя, но запали с прекъсване - като на три цилиндъра, изфорсирах я леко някоко пъти и тръгнах - нямаше мощност, но вървеше. След 200-300 метра започна да се появява мощноста и след 1км като стрелката за температурата отлепи - колата работеше перфектно, и на газ и на бензин, сякаш нищо не се е случвало. Подобен номер ми беше направила преди няколко седмици, но тогава си запали на бензин с прекъсване и даже тръгнах и пак след 500-1000 метра изчисти тотално и оттогава насам е идеална, мърка. Мен ми се струва че е от свещ, защото не съм ги сменял откакто купих колата - вече 15000км. Тогава с моя майстор ги гледахме - имаше много хляб още в тях, но напълно е възможно да имам вече избила - все пак мина година и половина. Лошото е че не го прави често и не мога да я оставя да спи до майстора и той да види защо става така - няма гаранция дали ще направи номера тогава. Мисля да си купя 4 двуполюсни свещи - по 7 лв са, ще ги сменя пък да видим.Но много ми беше странно как въртеше тази сутрин - сякаш няма компресия, направо се уплаших. Иначе приципно калата си е наред - върви идеално, тиха е, вала е в ред - проверявам го непрекъснато, карам я само със Селения Голд. Даже последните няколко дни я карам на бензин че доста ми се е събрал - почти половин резервоар ( всеки месец слагам по за 10 лв за палене и остава) и много се кефя как върви!Казвайте някой имал ли е такъв проблем досега.
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    #2
    не знам от какво може да е, но знам, че ако свещ не ти дава искра то няма да върти по-бързо стартера. тя пак си прави компресия, независимо, че няма искра. стартера върти бързо като има откъде да духа компресията- например извадена или хлабава свещ, недобре затварящ клапан, духнала гарнитура на главата. да не би стартера ти да му затяга лагерчето отпред/не е фтулка като на другите/ и затова да ти се струва неравномерно върнтенето...но пък казваш и мощност няма. провери да не се е развила свещ. за вала няма такъв шанс според мен, ако се е изтъркал той няма да отваря клапаните и компресия трябва да имаш!
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Хм, компресия, която се появява и изчезва. Моята хипотеза е - много нагар в горивните камери. От тук има два варианта - заклинили компресионни бутални пръстени, които се освобождават след малко работа и започват да уплътняват. И втори вариант - парчета нагар засядат в седлата на клапаните и докато не успее да ги издуха не уплътнява добре.Масло гори ли?
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        johnfound написа:
        Хм, компресия, която се появява и изчезва. Моята хипотеза е - много нагар в горивните камери. От тук има два варианта - заклинили компресионни бутални пръстени, които се освобождават след малко работа и започват да уплътняват. И втори вариант - парчета нагар засядат в седлата на клапаните и докато не успее да ги издуха не уплътнява добре.Масло гори ли?
        Масло не гори и грам, самото то е бистро като вода - каквото го налея - такова го вадя - колата е карана само на газ откакто е произведена. Не смятам че проблема може да бъде нагар. Освен това ако е нещо от твоята хипотеза не трябва ли всеки студен старт да ги имам тези проблеми?
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          За газ по-добре еднополюсни, купи едни Бриск за по 2-3лв и пробвай
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            spark написа:
            За газ по-добре еднополюсни, купи едни Бриск за по 2-3лв и пробвай
            Напротив, навсякъде чета че точно за газ се препоръчват двуполюсни, а и на този мотор по принцип се монтират такива. А така или иначе е добре да си сменя свещите. Сега смятам да отида отвън до колата и да развия свещите да ги погледна, малко да им намаля разстоянията и да видя какво ще стане.
            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Коментар


              #7
              Не знам тука пише друго, тези свещи ги водят специално за газ, макар че ме съмнява да има особена разлика:http://www.brisk.biz/index.php?page=svicky_silver.html
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Моите за газ са двуполюсни и до сега не съм имал проблеми.
                BRAVA 1,4 12V
                Nissan Navara

                Коментар


                  #9
                  от опит да ви кажа няма да усетите разлика между тези за газ и обикновенните
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар

                  Working...
                  X