Колеги как се сменя антифриза на бравото? Мога ли да извадя най-долният маркуч на радятора и тои да изтече и трябва ли да отвъртам някакви пробки или тя ще се обезвъздуши сама ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се сменя антифриз на Bravo 1.4
Collapse
X
-
Как се сменя антифриз на Bravo 1.4
Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022Етикети: –
-
Който го е сменял специално за този двигател ще ти помогне.Аз мога да ти препоръчам само едно.Направи промивка по възможност във двете посоки за да се изчисти радиатора за парното.МОжеш да го направиш със маркуч и вода от водопровода.Радиаторчето на парното събира най много отлагания и кал ефекта е поразителен.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
смених го вече , преди това му налях вода ,с която поработи малко и след тованалях антифриза сега едвам загрява налях само концентратFiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
-
Пробките видя ли ги къде са, отвърти ги като поизстине малко за всеки случай. На мен за около 3 месеца ми е паднало нивото и днес налях 200мл.. да се притеснявам ли не знам. Гледам че там където влиза маркуча в казанчето леко е мокро, маркуча е стегнат максимално, може и от пластмасата да има дупчица..Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Tornado написа:Който го е сменял специално за този двигател ще ти помогне.Аз мога да ти препоръчам само едно.Направи промивка по възможност във двете посоки за да се изчисти радиатора за парното.МОжеш да го направиш със маркуч и вода от водопровода.Радиаторчето на парното събира най много отлагания и кал ефекта е поразителен.Space Star 1.9 DID
Коментар
-
Roko написа:Tornado написа:Който го е сменял специално за този двигател ще ти помогне.Аз мога да ти препоръчам само едно.Направи промивка по възможност във двете посоки за да се изчисти радиатора за парното.МОжеш да го направиш със маркуч и вода от водопровода.Радиаторчето на парното събира най много отлагания и кал ефекта е поразителен.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
При 1.4 процедурата е следната:1. На напълно студен двигател развивате бавно капачката на разширителният съд за да изпуснете евентуално останало налягане в системата. Охладителната система работи под налягане, по-високо от атмосферното. За това на капачката на разширителният съд има клапан, който да поддържа определно налягане в системата. Това е направено с цел антифриза да завира при по-висока температура и така да може да охлажда дори и над 100 градуса. От физиката се знае, че например водата завира при по-ниска температура високо в планината, отколкото на морският бряг - това е така именно заради различното атмосферно налягане. На морето то е по-високо отколкото в планината и на теория водата трябва да заври точно при 100 градуса по Целзий. От тук и извода, че ако повишим налягането в охладителната система ще повишим и температурата на завиране на охлаждащата течност.2. Развивате всички пробки за обезвъздушаване - на радиатора (горе в ляво) и другите две на маркучите (едната е отляво на двигателя, а другата от дясно покрай термостата).3. Както е написал spark 1.4 двигателя няма пробка на блока, нито на радиатора. За това се сваля маркуча, който е най-долу на радиатора и от там се източва антифриза.4. По желание може да разкачите и двата маркуча на радиатора и да го промиете с вода под налягане (от водопровода) и след това да изчакате напълно да се изтече преди да поставите маркучите и да налеете антифриза. Тази процедура можете да направите и с радиаторчето за парното, пак като му разкачите маркучите. Тази процедура с разкачането на маркучите е с цел като промивате примерно системата без да ги сваляте ще набутате всичките боклуци от радиатора в блока и за това всеки "компонент" на системата по отделно.5. Закачате всички маркучи, които сте свалили и завивате 3-те пробки за обезвъздушаване. След това наливате антифриз до максимума на казанчето и завивате капачката. Палите колата да поработи малко и следите как ще пада нивото на антифриза в казанчето. Периодично гасите двигателя и доливате между мин. и макс. Като се напълни напълно системата може и едно кръгче и след това пак да се провери нивото на антифриза. За по-бързо обезвъздушаване в началото може да развивате леко пробките на маркучите и радиатора.За антифриза мога да кажа от личен експеримент, че този на Пристаойл (има го и бутилиран от Приста за Лукойл с етикет на Лукойл) не си е променил гъстотата (не е тръгнал да замръзва) след 12 часов престой във фризер при -27 градуса по Целзий. Син е на цвят и мисля, че е напълно подходящ за нашите автомобили на 10+ години. Стакъв ще си сменя моя, че е сменян последно преди 3 години в Италия и му е време. По книжка 1.4 двигателят събира 6 литра - 4 литрова туба + 2 по 1 литър = 12,70+3,30+3,30 = 19,30лв за антифриз Лукойл готов за употреба. Такъв тествах във фризера. По етикет не трябва да замръзва до -40 градуса - значи е смес 50:50 концентрат и вода. Така и казва производителят на автомобила за плътността на охлаждащата течност. Щом 12 часа при -27 му няма нищо значи наистина до -35, -40 градуса няма проблеми, а в България такива температури няма.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар