Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Счупен колянов вал

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    peho написа:
    Всъщност кое е счупено на този вал?
    На картинката отгоре на предната страница се вижда. 4.42b - > отчупено е парчето с резба, което се показва.

    Коментар


      #62
      Номера със отвор, вътрешна резба и болт може и да мине. Дори е добро решение - така и така проблема вече го има. Според мене резбата трябва да е лява. Стругаря, който го прави трябва да е добър.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #63
        Според мен номера няма да мине. Решението може да се приложи само за временно - демек продажба.
        Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

        Коментар


          #64
          абе мине не мине не може да се разчита на тази кола 100% ще тръгне посред нощ на път за морето например и на средата пляс и няма какво да направиш. там натоварванията са сериозни
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #65
            Ще мине. И всъщност надеждността няма да се намали. Натоварванията точно там изобщо не са големи. В края на краищата точно този край на вала какво задвижва? - шайбата за аксесоарите - генератор и водна помпа - натоварването е малко. Голямото натоварване е на другият край на вала. Зъборемъчната шайба за газоразпределението не е засегната.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #66
              johnfound написа:
              Ще мине. И всъщност надеждността няма да се намали. Натоварванията точно там изобщо не са големи. В края на краищата точно този край на вала какво задвижва? - шайбата за аксесоарите - генератор и водна помпа - натоварването е малко. Голямото натоварване е на другият край на вала. Зъборемъчната шайба за газоразпределението не е засегната.
              не е ли от страната на шайбата за разпр. валове? пак нещо не съм гледал значи. но все пак натоварванията на генератор, хидравлика, компресор за клима не са толкова малки. бе как да е аз казвам личното си мнение, че така и така се сваля няма мърдане по-добре да се смени и да се приключи въпроса, едва ли е кой знае каква цифра. лошото е, че се отваря двг за нищо. хич не обичам да се отваря двг-то, може да съм лично предубеден
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #67
                Не само ще мине,ами така ще си кара много време,стига да го направят като хората,качествено.Какво толкова?При този модел е с гайка,а те ще го направят с болт,както е при други модели.Къде е проблема ако го изпълнят качествено?!

                Коментар


                  #68
                  Добре де, натоварването е в/у оста на мястото с шлиците за шайбата, а тази гайка я държи да не се извади какъв е проблема тогава да се направи с болт, единствено е това че като се разпробие изтънява стената и там материала отслабва, явно рапробиването трябва да стане и в отсега на шлиците, само там може да се случи белята, но това може да се огледа на място и да се реши колко дълбок ще е отвора и с какво фи.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #69
                    Ами той не е задължително да се сваля мотора, но поне скоростната кутия е много вероятно да се свали, после пада картера и вала е долу, от там вече със свален вал, на място може да се гледа и мисли. Какво точно държи гайката, и дали е удачен номера с болта. Според мен не е лош варианта с болта, понеже на някой коли така или иначе си е с болт, така че не е фатално, ама това може да се мисли, според мен след като вала е долу, за което не е нужно маторя да е отворен, само скоростите да се свалят, хем тогава може да се смени и съединител и аксиален лагер евентуално, или поне ще се знае на какво положение са. Демонтажа/монтаж на скорости май е около 200 лв. от там свалянето на вала е фасулска работа. Остава да се прецени как да се процедира. Все пак болта, ако не е носещ (в смисъл колелото си е там на шпонка и ако болта само го придържа), според мен няма абсолютно никакви проблеми да се смени гайката с болт, само да е възможно технически да се изпълни.
                    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                    ИТАЛФЕСТ 2007

                    Коментар


                      #70
                      Говорите така, защото това не са вашите валове. Я помислете - добре де, ами ако не издържи какви са последствията. Вие ли ще вадите 16 клапана от буталата. Не случайно шийката там не е куха. Такива са били изчисленията на конструкторите, затова са взели такова решение - плътна шийка на зъбното колело за ангренажа - допълнителна резба с гайка за ремъчната шайба на пистовия ремък. И обърнете внимание - гайката освен всичко има допълнителна степен, центрираща ремъчната шайба. Обръщам внимание, че имаме концентратор на напрежение - шпонка (а не шлици).А и аз не виждам как тоз вал ще се хване на струга, след като шпиндела му е към 70 мм в диаметър.Освен ако майстора не реши, че може да го "дупчи" с дрелка. Натоварванията които поема отслабената вече шийка са опъновите сили, необходими за обтягане на ремъците - огъващ момент и усукващия момент за задвижване на двата разпреда, клима, алтернатор, хидравлика, водна помпа.Материала не е издържал едно затягане на гайката (ще кажете ми щото е удряно с чук), добре де, ами при стартиране на двигателя го имаме същия този удар. И тогава какво правим? Трябва първо да ударим и клапаните, че тогава да сменим и вала?

                      Коментар


                        #71
                        е добре де, прав си на 100%. При това как си го казал, сили, моменти , изкара една бира само за труда дето си играл да ги изпишеш тези работи. Все пак говорим за колянов вал, и си абсолютно прав, по добре да не се правят експерименти.
                        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                        ИТАЛФЕСТ 2007

                        Коментар


                          #72
                          А разпределението на натоварванията по сечението на това място къде са,на това отговор имате ли,че решихте щом вала е разпробит в сърцевината,то тогава няма да издържи натоварването?

                          Коментар


                            #73
                            И мен не ми се вижда удачен моментът с custom designed вал. По-скоро бих дал парите. Защото очевидно, по думите на управителя, това било фабричен дефект. Нищо, че ангренажният ремък е сменян 3 пъти за тези 130 000 км, на които е колата. Явно и няма никакъв шанс да докажа, ако евентуално е имало грешка на монтьора. Относно снимките - не съм забравил. Днес щях да ходя, но когато се чухме, се оказа, че решил да занесе вала при стругар за сведение дали ще стане тънкия момент с вътрешната резба.

                            Коментар


                              #74
                              Ще издържи. Не си изсмуквайте от пръстите "съпромат". Ако някой иска да го смята ще му трябва точен чертеж да детайла. И накрая пак ще излезе, че ще издържи. Това, че майстора е счупил изтънената шийка с резбата (както се оказва), не означава нищо - какъв е диаметъра на коляновият вал и какъв е диаметъра на счупената шийка???
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар


                                #75
                                ///// написа:
                                Говорите така, защото това не са вашите валове. Я помислете - добре де, ами ако не издържи какви са последствията. Вие ли ще вадите 16 клапана от буталата. Не случайно шийката там не е куха. Такива са били изчисленията на конструкторите, затова са взели такова решение - плътна шийка на зъбното колело за ангренажа - допълнителна резба с гайка за ремъчната шайба на пистовия ремък. И обърнете внимание - гайката освен всичко има допълнителна степен, центрираща ремъчната шайба. Обръщам внимание, че имаме концентратор на напрежение - шпонка (а не шлици).А и аз не виждам как тоз вал ще се хване на струга, след като шпиндела му е към 70 мм в диаметър.Освен ако майстора не реши, че може да го "дупчи" с дрелка. Натоварванията които поема отслабената вече шийка са опъновите сили, необходими за обтягане на ремъците - огъващ момент и усукващия момент за задвижване на двата разпреда, клима, алтернатор, хидравлика, водна помпа.Материала не е издържал едно затягане на гайката (ще кажете ми щото е удряно с чук), добре де, ами при стартиране на двигателя го имаме същия този удар. И тогава какво правим? Трябва първо да ударим и клапаните, че тогава да сменим и вала?
                                10х колега.Евала за поста.
                                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                                Коментар

                                Working...
                                X