peho написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Счупен колянов вал
Collapse
X
-
Ще мине. И всъщност надеждността няма да се намали. Натоварванията точно там изобщо не са големи. В края на краищата точно този край на вала какво задвижва? - шайбата за аксесоарите - генератор и водна помпа - натоварването е малко. Голямото натоварване е на другият край на вала. Зъборемъчната шайба за газоразпределението не е засегната.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Ще мине. И всъщност надеждността няма да се намали. Натоварванията точно там изобщо не са големи. В края на краищата точно този край на вала какво задвижва? - шайбата за аксесоарите - генератор и водна помпа - натоварването е малко. Голямото натоварване е на другият край на вала. Зъборемъчната шайба за газоразпределението не е засегната.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Добре де, натоварването е в/у оста на мястото с шлиците за шайбата, а тази гайка я държи да не се извади какъв е проблема тогава да се направи с болт, единствено е това че като се разпробие изтънява стената и там материала отслабва, явно рапробиването трябва да стане и в отсега на шлиците, само там може да се случи белята, но това може да се огледа на място и да се реши колко дълбок ще е отвора и с какво фи.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Ами той не е задължително да се сваля мотора, но поне скоростната кутия е много вероятно да се свали, после пада картера и вала е долу, от там вече със свален вал, на място може да се гледа и мисли. Какво точно държи гайката, и дали е удачен номера с болта. Според мен не е лош варианта с болта, понеже на някой коли така или иначе си е с болт, така че не е фатално, ама това може да се мисли, според мен след като вала е долу, за което не е нужно маторя да е отворен, само скоростите да се свалят, хем тогава може да се смени и съединител и аксиален лагер евентуално, или поне ще се знае на какво положение са. Демонтажа/монтаж на скорости май е около 200 лв. от там свалянето на вала е фасулска работа. Остава да се прецени как да се процедира. Все пак болта, ако не е носещ (в смисъл колелото си е там на шпонка и ако болта само го придържа), според мен няма абсолютно никакви проблеми да се смени гайката с болт, само да е възможно технически да се изпълни.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Говорите така, защото това не са вашите валове. Я помислете - добре де, ами ако не издържи какви са последствията. Вие ли ще вадите 16 клапана от буталата. Не случайно шийката там не е куха. Такива са били изчисленията на конструкторите, затова са взели такова решение - плътна шийка на зъбното колело за ангренажа - допълнителна резба с гайка за ремъчната шайба на пистовия ремък. И обърнете внимание - гайката освен всичко има допълнителна степен, центрираща ремъчната шайба. Обръщам внимание, че имаме концентратор на напрежение - шпонка (а не шлици).А и аз не виждам как тоз вал ще се хване на струга, след като шпиндела му е към 70 мм в диаметър.Освен ако майстора не реши, че може да го "дупчи" с дрелка. Натоварванията които поема отслабената вече шийка са опъновите сили, необходими за обтягане на ремъците - огъващ момент и усукващия момент за задвижване на двата разпреда, клима, алтернатор, хидравлика, водна помпа.Материала не е издържал едно затягане на гайката (ще кажете ми щото е удряно с чук), добре де, ами при стартиране на двигателя го имаме същия този удар. И тогава какво правим? Трябва първо да ударим и клапаните, че тогава да сменим и вала?
Коментар
-
е добре де, прав си на 100%. При това как си го казал, сили, моменти , изкара една бира само за труда дето си играл да ги изпишеш тези работи. Все пак говорим за колянов вал, и си абсолютно прав, по добре да не се правят експерименти.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
И мен не ми се вижда удачен моментът с custom designed вал. По-скоро бих дал парите. Защото очевидно, по думите на управителя, това било фабричен дефект. Нищо, че ангренажният ремък е сменян 3 пъти за тези 130 000 км, на които е колата. Явно и няма никакъв шанс да докажа, ако евентуално е имало грешка на монтьора. Относно снимките - не съм забравил. Днес щях да ходя, но когато се чухме, се оказа, че решил да занесе вала при стругар за сведение дали ще стане тънкия момент с вътрешната резба.
Коментар
-
Ще издържи. Не си изсмуквайте от пръстите "съпромат". Ако някой иска да го смята ще му трябва точен чертеж да детайла. И накрая пак ще излезе, че ще издържи. Това, че майстора е счупил изтънената шийка с резбата (както се оказва), не означава нищо - какъв е диаметъра на коляновият вал и какъв е диаметъра на счупената шийка???Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
///// написа:Говорите така, защото това не са вашите валове. Я помислете - добре де, ами ако не издържи какви са последствията. Вие ли ще вадите 16 клапана от буталата. Не случайно шийката там не е куха. Такива са били изчисленията на конструкторите, затова са взели такова решение - плътна шийка на зъбното колело за ангренажа - допълнителна резба с гайка за ремъчната шайба на пистовия ремък. И обърнете внимание - гайката освен всичко има допълнителна степен, центрираща ремъчната шайба. Обръщам внимание, че имаме концентратор на напрежение - шпонка (а не шлици).А и аз не виждам как тоз вал ще се хване на струга, след като шпиндела му е към 70 мм в диаметър.Освен ако майстора не реши, че може да го "дупчи" с дрелка. Натоварванията които поема отслабената вече шийка са опъновите сили, необходими за обтягане на ремъците - огъващ момент и усукващия момент за задвижване на двата разпреда, клима, алтернатор, хидравлика, водна помпа.Материала не е издържал едно затягане на гайката (ще кажете ми щото е удряно с чук), добре де, ами при стартиране на двигателя го имаме същия този удар. И тогава какво правим? Трябва първо да ударим и клапаните, че тогава да сменим и вала?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар