Сега гледах в Хайнеса как се сменя ремъка на 1.6. Наистина е с гайка, но никъде не пише, че е с обратна резба и според мен не трябва да е. На ъглошлайфа диска също се върти по часовниковата стрелка и гайката дето го държи си е с нормална резба.Колегата spark е прав, че на 1.4 ремъчната шайба на пистовият ремък се държи на четири болта, а не с гайка. За мен по-доброто решение.Също в Хайнеса пише, че при поставянето на ремъчната шайба се използва НОВА гайка, както например като свалиш за нещо полуоска после гайката откъм колелото също се подменя с нова.Иначе няма какво да млатиш по тази гайка. Включваш на скорост и някой приятел се качва и натиска спирачката. По-този начин няма как да превърти коляновият вал (скоростната кутия държи "контра") и си сваляш ремъчната шайба. Това се отнася и за 1.4.Аз казвам аман от "майстори", почти няма автомонтьори, всичко "майстор" се пише. Заради такива отдавна вече не карам кола на "майстор" по никакъв повод. Отдавна вече мога много повече от тях пък и се нагледах на поразий по колите на приятели от "майстори" дето след това идват при мен да оправим колата+поразийте на "майстора".Ето и снимка за какво точно става въпрос
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Счупен колянов вал
Collapse
X
-
Не знам на този двигател дали може, но когато започнах да сменям ангренажният ремък на моят двигател (буквално в полеви условия) не можах да развия този болт (при мене е болт, а не гайка). Та при по-внимателно разглеждане се оказа, че ремъка може да се смени и без да се сваля тази шайба, като се промуши леко зад нея и след това на зъборемъчното колело. Малко е триково и няма как ад го опиша по-точно но става.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
ilko-gd написа:Сега гледах в Хайнеса как се сменя ремъка на 1.6. Наистина е с гайка, но никъде не пише, че е с обратна резба и според мен не трябва да е. На ъглошлайфа диска също се върти по часовниковата стрелка и гайката дето го държи си е с нормална резба.Колегата spark е прав, че на 1.4 ремъчната шайба на пистовият ремък се държи на четири болта, а не с гайка. За мен по-доброто решение.Също в Хайнеса пише, че при поставянето на ремъчната шайба се използва НОВА гайка, както например като свалиш за нещо полуоска после гайката откъм колелото също се подменя с нова.Иначе няма какво да млатиш по тази гайка. Включваш на скорост и някой приятел се качва и натиска спирачката. По-този начин няма как да превърти коляновият вал (скоростната кутия държи "контра") и си сваляш ремъчната шайба. Това се отнася и за 1.4.Аз казвам аман от "майстори", почти няма автомонтьори, всичко "майстор" се пише. Заради такива отдавна вече не карам кола на "майстор" по никакъв повод. Отдавна вече мога много повече от тях пък и се нагледах на поразий по колите на приятели от "майстори" дето след това идват при мен да оправим колата+поразийте на "майстора".Ето и снимка за какво точно става въпрос
Коментар
-
///// написа:Ми моя е 1.6 двата вала, а е лява резбата, но за смяна на ангренажа болта не е необходимо да се отвива. А само трите малки болтчета. Все едно. Баси как се чупи колянов вал. Тоя трябва да е голям талант.
Коментар
-
pakumba написа:идеята е дали е знаел в каква посока да напъваFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Знаел не знаел счупил го е.Ама това неговото си е направо геройство и заслужава да се опише във всички форуми за да им спре кранчето на тоя сервиз.И разни такива като шупли и други изощо да не ми ги разправя.Както знаете коляновия вал е най сложния елемент за изработка в един ДВГ да не казвам и най-здравия.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
ETERNITY написа:Днес не успях да отида до сервиза, защото управителят не бил там. Но ми предложи алтернатива - да пробие при стругар вътрешна резба на вала и на него да завие болт. Мен ми звучи доста несигурно, а на вас?TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
stef написа:ETERNITY написа:Днес не успях да отида до сервиза, защото управителят не бил там. Но ми предложи алтернатива - да пробие при стругар вътрешна резба на вала и на него да завие болт. Мен ми звучи доста несигурно, а на вас?
Коментар
-
ETERNITY написа:stef написа:ETERNITY написа:Днес не успях да отида до сервиза, защото управителят не бил там. Но ми предложи алтернатива - да пробие при стругар вътрешна резба на вала и на него да завие болт. Мен ми звучи доста несигурно, а на вас?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар