Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Счупен колянов вал

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Нистина най-добре е да не се побългарява, колко ще му вземат в моргата за цял двигател, ако намери изгодно може да стане така че ще има всички чаркове в резерв и може да му излезе на цената която му искат за вала.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #77
      Пичове, много ви моля да кажете кой е тоя майстор и къде се намира та да не стъпваме там никога.
      Catalogue: 1A | PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999)
      MVS: 176.526.1(0) | SPORTING (1.2 16V) 3 PORTE
      Engine Stamp: 176B9.000
      Version Code: 176BV
      Version: V5 | SPORTING | 03.'98

      Коментар


        #78
        ETERNITY написа:
        И мен не ми се вижда удачен моментът с custom designed вал. По-скоро бих дал парите. Защото очевидно, по думите на управителя, това било фабричен дефект. Нищо, че ангренажният ремък е сменян 3 пъти за тези 130 000 км, на които е колата. Явно и няма никакъв шанс да докажа, ако евентуално е имало грешка на монтьора. Относно снимките - не съм забравил. Днес щях да ходя, но когато се чухме, се оказа, че решил да занесе вала при стругар за сведение дали ще стане тънкия момент с вътрешната резба.
        ами ако това е фабричен десфект, и са толкова уверени в това предполагам управител може да заведе вала във оторизирания магазин на фиат за софия, и да го пише рекламация, и да ви дадат нов а относно сапромата и силите, айде ся да не вадим книгите, доста хора сме изчислявали вал, и верно че много неща се дават с голям запас, ама все пак говорим за колянов вал, който задвижва всички агрегати по двигателя, определено там има и моменти на усукване, които се променят в огромни диапазони, и при едно форсиране или, рязко натоварване, да не се окаже че някакви клапани пречели на някакви бутала.......нека всеки сам си преценява, аз не бих рискувал с моята каруца такива неща.
        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
        ИТАЛФЕСТ 2007

        Коментар


          #79
          easylife написа:
          Пичове, много ви моля да кажете кой е тоя майстор и къде се намира та да не стъпваме там никога.
          Ще го кажат колега споко.Нека само да се уточни всичко по ремонта кой и как ще го прави и кой ще плаща.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #80
            phoenix написа:
            ETERNITY написа:
            И мен не ми се вижда удачен моментът с custom designed вал. По-скоро бих дал парите. Защото очевидно, по думите на управителя, това било фабричен дефект. Нищо, че ангренажният ремък е сменян 3 пъти за тези 130 000 км, на които е колата. Явно и няма никакъв шанс да докажа, ако евентуално е имало грешка на монтьора. Относно снимките - не съм забравил. Днес щях да ходя, но когато се чухме, се оказа, че решил да занесе вала при стругар за сведение дали ще стане тънкия момент с вътрешната резба.
            ами ако това е фабричен десфект, и са толкова уверени в това предполагам управител може да заведе вала във оторизирания магазин на фиат за софия, и да го пише рекламация, и да ви дадат нов а относно сапромата и силите, айде ся да не вадим книгите, доста хора сме изчислявали вал, и верно че много неща се дават с голям запас, ама все пак говорим за колянов вал, който задвижва всички агрегати по двигателя, определено там има и моменти на усукване, които се променят в огромни диапазони, и при едно форсиране или, рязко натоварване, да не се окаже че някакви клапани пречели на някакви бутала.......нека всеки сам си преценява, аз не бих рискувал с моята каруца такива неща.
            Добре де няма лошо да се извадят учебниците и да се погледне,понеже при действащите му там усукващи сили и сили които се опитват да го огънат(силите създадени от опънатите ремъци),нека се види в центъра на вала,там където ще е отвора за винта,дали има големи натоварвания,или най-големите са по периферията му.Освен това вие нали не смятате,че този отвор ще остане празен,там ще се навие новоизработеният болт,който предполагам няма да е от материял за тел.Наистина е интересно някой добре запознат да се изкаже дали има големи усилия в централната част на вала,там където ще е евентуалното разпробиване.

            Коментар


              #81
              Tornado написа:
              easylife написа:
              Пичове, много ви моля да кажете кой е тоя майстор и къде се намира та да не стъпваме там никога.
              Ще го кажат колега споко.Нека само да се уточни всичко по ремонта кой и как ще го прави и кой ще плаща.
              Да, наречете го суеверие, но предпочитам всичко да се размине. А иначе след дълги полемики стана ясно едно - плащането поема моя милост....безусловно

              Коментар


                #82
                Шпонката е само за да се монтира правилно шайбата в/у коляновия вал. Оттам нататък болта/гайката притиска шайбата към вала и не позволява товар в/у шпонката, затова трябва да се спазват моментите на затягане на такива възлови сглобки.

                Коментар


                  #83
                  Шпонката поема целия товар и предотвратява превъртането на шайбата във вала.Неслучайно шпонките се изчилсяват.За предаване на въртеливо движение от вала към главината (или обратно) на зъбно колело, ремъчна шайба, верижно колело и др. съосни машинни елементи широко се използват различни съеди­не­ния: чрез зацепване и фрикционни. В съединенията чрез зацепване (шпонкови, шлицови и др.) предаването на въртящия момент се осъществява посредством силово затваряне на кинематичната ве­ри­га чрез шпонки, зъби и други подобни машинни елементи. Във фрик­ционните съединения (с предварителна стег­натост - цилин­дрич­ни пресови, конусни и др.) фиксирането на взаимното разположение на машинните елементи и предаването на въртящия момент между тях се осъществява чрез силите на триене в съединението. Благо­да­рение на това съединенията са разглобяеми, осъществяват фик­си­ра­не на машинните елементи от кинематичната верига за предаване на въртящ момент и в зависимост от конструктивните особености на възела позволяват или не осово взаимно преместване на детай­ли­те в процеса на работа.Ето още четиво за шпонките http://www.vtu.bg/~memh/me/GLAWA2.htmОще инфо http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=13439 и мъката на други притежатели на автомобили.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #84
                    При Honda двигателите са от другата страна и посоката на въртене на вала също. Но както и да е. Момента с разходите обаче съвсем не ми харесва. Не може клиента да поеме "обучението" на маСтора - това никъде го няма.

                    Коментар


                      #85
                      Stilo написа:
                      При Honda двигателите са от другата страна и посоката на въртене на вала също. Но както и да е. Момента с разходите обаче съвсем не ми харесва. Не може клиента да поеме "обучението" на маСтора - това никъде го няма.
                      Не мога да разбера безочието на тези хора!!! Днес за първи път от доста време съм проклинал. Очевидно последното развитие е, че са направили вътрешната резба на вала и искат да си вземем колата. Техническо лице щяло да даде гаранция!? Каква и за колко време (километри) щяло да се разбере - когато си взимаме автомобила. Какво става!?!?!?!П.С. Прощавайте, че ви занимавам с глупостите ми, ама така не беше хващал яд отдавна.

                      Коментар


                        #86
                        Спокойно, ще работи, както вече казах - не слушай Торнадо, той се много ги разбира съпроматите. Изнуди ги за по-голяма гаранция, за твое спокойствие - писмена и да се споменава, че ако нещо стане с вала, целият ремонт ще е за тяхна сметка.И след това си карай сладко - и да се счупи вала ще имаш пълен ремонт на двигателя за без пари.
                        Fiat Ritmo 105TC
                        1600cc 105к.с.

                        Коментар


                          #87
                          johnfound написа:
                          Спокойно, ще работи, както вече казах - не слушай Торнадо, той се много ги разбира съпроматите. Изнуди ги за по-голяма гаранция, за твое спокойствие - писмена и да се споменава, че ако нещо стане с вала, целият ремонт ще е за тяхна сметка.И след това си карай сладко - и да се счупи вала ще имаш пълен ремонт на двигателя за без пари.
                          Ти вярваш ли че така ще стане?

                          Коментар


                            #88
                            johnfound написа:
                            Спокойно, ще работи, както вече казах - не слушай Торнадо, той се много ги разбира съпроматите. Изнуди ги за по-голяма гаранция, за твое спокойствие - писмена и да се споменава, че ако нещо стане с вала, целият ремонт ще е за тяхна сметка.И след това си карай сладко - и да се счупи вала ще имаш пълен ремонт на двигателя за без пари.
                            Ти пък от къде знаеш колко ги разбирам съпроматите.Това ,че ще стане по начина описан по горе не означава ,че шпонката е само за фиксиране и не поема никакъв товар.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #89
                              johnfound написа:
                              Спокойно, ще работи, както вече казах - не слушай Торнадо, той се много ги разбира съпроматите. ...
                              То затова освен за всичко друго, шпонките се смятат на срязване
                              Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

                              Коментар


                                #90
                                Tornado написа:
                                Ти пък от къде знаеш колко ги разбирам съпроматите.Това ,че ще стане по начина описан по горе не означава ,че шпонката е само за фиксиране и не поема никакъв товар.
                                Е което си е вярно, вярно си е - за шпонката си 100% прав, че въртящият момент се предава чрез нея. Аз имах предвид песимизма ти за това дали ще издържи или няма вала, при описаната доработка.
                                Fiat Ritmo 105TC
                                1600cc 105к.с.

                                Коментар

                                Working...
                                X