Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно климатрониците при фиат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос относно климатрониците при фиат

    Здравейте!Това е моето първо мнение и по-тази причина моля да ме извините ако пиша не в правилният раздел.Имам един по-скоро въпрос от колкото проблем за Фиат Мареа Уикенд с климатроник.Ами не мога да разбера някои неща.Например -навсякъде чета че климатроника е автоматичен климатик който сам измерва и се грижи температурата в купето да съответства на зададената.Добре, но за какво ми е този бутон със снежинката ако колата сама трябва да топли и ухлажда.Доколкото аз разбирам ако не е включена снежинката климатика НЕ работи и колата е с включена вентилация като при всяка друга кола без климатик/климатроник.Ако обаче включа бутона със снежинката започва да духа САМО студено и в зависимост от градусите климатика ще се пуска и спира за да държи температурата в купето по зададената такава.Това значи ли, че ако не се включи снежинката климатроника не работи?И каква е функцията на автото- регулира само силата на вентилатора или изцяло контролира климатроника.Въобще цялата тази работа с този климатроник не ми е ясна.Уж е автоматичен а има бутон за студено.Има и авто.И също така интересно ми е че като е на авто има бързи и кратковременни спадове и пикове в силата а духане от поряъка на по 1 секунда.Това нормално ли е.С една дума ако някой може да ми обясни кое точно за какво служи и как се позлва по климатроника ще му бъда много благодарен

    #2
    Ами колега, колата как ще знае дали искаш да духа студено или не? Просто с тези режими указваш как точно искаш да работи. Това е. Ако снежинката е изключена климатроника не работи - да.Авто - изцяло регулира работата на климатроника - указва откъде как и колко да духа, така че да е комфортно на хората. Различните марки коли имат различни програми и затова и чувството е различно. А снежинката не е бутон за студено, а бутон за пускане и спиране на климатика! А дали да е студено или топло - регулираш с градусите.За пиковете не мога да ти отговоря - не съм срещал подобно явление, моя опит с климатроници е от други марки автомобили - моята брава няма.
    Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

    Коментар


      #3
      Здравей и добре дошъл във форума!Когато е в положение Авто, климатроникът се опитва да достигне температурата, която си му задал с врътката за градусите. В зависимост от външната температура и вътрешната в купето (има 2 датчика - и за външна, и за вътрешна температура, докато при обикновените климатици няма датчик за вътрешната температура в купето), електрониката на климатроника определя доколко да вкарва топъл или студен въздух, взимайки го отвън. Ако обаче е много топло навън, а ти например си задал, че искаш да ти е хладно вътре, единственото, което може да направи климатроника, е да отвори клапата за външен въздух на максимум, както и да пусне вентилатора на максимум. И въпреки че се опитва да достигне желаната ниска температура, не може да го стори без да е пуснат компресорът на климатика, което пък става с натискането на копчето със снежинката. При Фиат никога копчето от снежинката не се включва автоматично, трябва човек да го натисне. За пиковете на вентилатора - нормално е, защото електрониката не може толкова бързо да обработи данните за температурата и съответно да промени скоростта на вентилатора, затова е нужно малко време - от порядъка на до няколко секунди. Това отново го има само при климатрониците, не при обикновените климатици.
      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

      Коментар


        #4
        Благодаря за изчерпателните отговори.Точно това ми беше мисълта.В крайна сметка снежинката включва компресора и тогава чак се усеща че в колата има климатик или иначе казано ако през лятото примерно не пусна снежинката каквото и да задам друго колата ще се мъчи да достигне градусите но ще работи като всяка друга вентилаторна система без климатик- ще духа въздух отвън ,който обаче ще е топъл и така никога няма да достигне температурата.Правилно нали?(Още повече че абсолютно винаги включвам бутона за вътрешна циркулация на въздуха уж за по-бърза работа на климатика, ясно обаче даже външен въздух няма да вкарва какво ли ще охлаждам така без снежинката )Също така - снежинката се позлва само лятото нали?Зимата парното работи без климатика а взима топлина от двигателя като при кола без климатик.Поне аз така разбрах.Ако я включа тогава какво ще стане?Ако правилно съм разбрал ще действа олаждането но тък като температурата в купето ще е по-ниска от зададента само ше духа хладен въздух отвун (Естествено градусите ще са около 26 на врътката)Благодаря още веднъж

        Коментар


          #5
          За зимата има малко по друго положение,до колкото аз знам.Ако ти включиш снежинката зимата,компресорът изобщо няма да работи,понеже системата отчита че температурата отвън е много ниска,балгодарение на този температурен датчик,който се намира отвън,обикновено в дясното огледало(отдолу под огледалото има една пъпка)и не вкючва климатика.Ако в същото време си включил на Авто и си нагласил температура от 26 градуса,както казваш,парното ще си работи и климатроника ще се опита да направи тези градуси.Тези ми разсъждения не са от личен опит,ако нещо греша нека колегите ме поправят.

          Коментар


            #6
            С една дума зимата въобще не ми трябва да пипам снежинката.Тя е само за охлаждане през топлите летни дни.Зиме с обикновенното парно.

            Коментар

            Working...
            X