Става за всички двигатели на които разпределителните валове са в отделна кутия, както е на моя фият, а знам че и на типото е така.С него могат да се свалят и слагат пружините на клапаните без никакъв риск нещо да се отплесне или някоя тарелка да ви удари по челото. Прави се от подръчни материали за 10 минути.
С него могат да се сменят примерно гумичките на клапаните, без сваляне на главата. Взима се правоъгълна плочка от някакъв достатъчно здрав материал - примерно 3..4мм стоманена ламарина или както направих аз - обикновена мебелна плоча (талашит) 18мм. Важното е да не се огъва. Размера на плочката в моя случай беше 140х100ммВ ъглите и се пробиват 4 отвора ф10мм на разстояния равни на разстоянията между болтовете които закрепват кутията на разпр. вал към цилиндровата глава. (В моя случай по върховете на правоъгълник 90х60мм) Между тях се пробива по-голям отвор, така че като се сложи плочката, опашката на клапана да се пада в центъра на отвора. Този отвор не е в центъра, а е асиметрично разположен.Идеята надявам се е ясна - поставя се плочката върху клапана, подбират се болтове М8 с подходяща дължина (аз използвах оригиналните болтове с подходящи шайби). Болтовете се затягат и притискат пружината. Опашката на клапана остава да стърчи в средния отвор и кученцата могат да се свалят с пинсета. Ако клапана се разглабя без сваляне на главата, съответното бутало трябва да е в горно положение и може да се пъхне парче гумен маркуч през отвора на свещта, така че да подпира клапана да не мърда.

Коментар