Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Безумно прост инструмент за сваляне на клапани.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Безумно прост инструмент за сваляне на клапани.

    Става за всички двигатели на които разпределителните валове са в отделна кутия, както е на моя фият, а знам че и на типото е така.С него могат да се свалят и слагат пружините на клапаните без никакъв риск нещо да се отплесне или някоя тарелка да ви удари по челото. Прави се от подръчни материали за 10 минути. С него могат да се сменят примерно гумичките на клапаните, без сваляне на главата. Взима се правоъгълна плочка от някакъв достатъчно здрав материал - примерно 3..4мм стоманена ламарина или както направих аз - обикновена мебелна плоча (талашит) 18мм. Важното е да не се огъва. Размера на плочката в моя случай беше 140х100ммВ ъглите и се пробиват 4 отвора ф10мм на разстояния равни на разстоянията между болтовете които закрепват кутията на разпр. вал към цилиндровата глава. (В моя случай по върховете на правоъгълник 90х60мм) Между тях се пробива по-голям отвор, така че като се сложи плочката, опашката на клапана да се пада в центъра на отвора. Този отвор не е в центъра, а е асиметрично разположен.Идеята надявам се е ясна - поставя се плочката върху клапана, подбират се болтове М8 с подходяща дължина (аз използвах оригиналните болтове с подходящи шайби). Болтовете се затягат и притискат пружината. Опашката на клапана остава да стърчи в средния отвор и кученцата могат да се свалят с пинсета. Ако клапана се разглабя без сваляне на главата, съответното бутало трябва да е в горно положение и може да се пъхне парче гумен маркуч през отвора на свещта, така че да подпира клапана да не мърда.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Снимки няма ли да има на въпросния уред?
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Ето и снимка.
      Прикачени файлове
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        Браво колега!
        now. BMW E39 523i '98 170hp
        ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
        ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

        Коментар


          #5
          Хитро измислено ,но ще ти трябва тресчотка или въздушен пистолет по добре защото иначе ще се омоташ от въртене/завиване/.Съжалявам ,че не съм снимал моя собствено производство също на лостовия принцип.С него работя сам също без да свалям главата.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Tornado написа:
            Хитро измислено ,но ще ти трябва тресчотка или въздушен пистолет по добре защото иначе ще се омоташ от въртене/завиване/.Съжалявам ,че не съм снимал моя собствено производство също на лостовия принцип.С него работя сам също без да свалям главата.
            Такова приспособление се продаваше на времето по магазините.Беше правено за жигулитата ама става комай за всички автомобили.Комшията има и ще взема да го снимам и да го кача ако някой го интересува. Не е сложно за изработка.
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #7
              Лостовият вариант, макар че с него се работи по-бързо, по мое мнение изисква повече умение и не е толкова прецизен. Ако изпуснеш пружината има опасност тарелката или кученцата да отскочат и да се изгубят, или в най лошият случай да те ударят. В моя случай ми трябваше бързо решение с което да се работи по-прецизно, макар и по-бавно.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                Прикачени файлове
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар

                Working...
                X