Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси за радиатора на Пунто I с климатик

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпроси за радиатора на Пунто I с климатик

    Здравейте,Преди месец си купих Фиат Пунто 1,2 от 1994 г. с климатик. Оказа се обаче, че водният радиатор тече. резервоарчето към радиатора (май разширителен съд се казва) се изпразва за около 3-4 дена и трябва да доливам вода. Климатикът също не работи както трябва, защото когато колата е студена, духа студено, но като загрее, почва да си духа по-топло. та въпросът ми е: може ли климатикът да не работи заради течащия радиатор? имат ли някаква връзка? и понеже четох, че има воден радиатор, радиатор за климатика и радиатор за парното, искам да питам, дали водният радиатор и радиаторът за климатика могат да са обединени в едно тяло, защото при двигателя има само 1 радиатор. или радиаторът за климатика е разположен така, че да не се вижда?може да ви се струват малко глупави въпросите ми, но това е първата ми кола и съответно не разбирам много.Поздрави!
    Alfa 147 JTD 115 hp
    ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

    #2
    радиатора на климатика е пред радиатора с охладителната течност и няма нищо общо единия с другия. радиаторчето на парното е под арматурното табло и ако е за смяна ще се видиш в приключение... нов радиатор за охладителната течност струва около 110 лв. - вземи си го смени щом тече тъй, да не ти създаде по-големи проблеми.за климата - отиваш на профилактика и допълване с фреон. при мен като дам повечко газ климата не насмогва и духа топло за малко, ама при теб явно е за допълване с фреон. аз туй лято профилактиката я пропуснах, щот не ми се даваха 30 - 40 лв..... сега прочетох, че като загрее колата - духа топло... климата духа когато врътките за въздух са на студено на мах - когато завъртиш към червеното се включва парното
    Fiat Punto 1.1-Синята птица
    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

    Коментар


      #3
      радятор

      При радиатора за вода не се ли вижда къде тече, може от някое съединение, провери разгледай я по добре колата, а наистина радиатора на климата е пред този за вода-антифризя погледни тук
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        ето малко снимки от моята кола и малко разяснениясъщата снимка, но по-голяма: http://photofile.ru/photo/chandler/2...575178.jpgна тази снимка в червено съм оградил мястото, където тече радиаторът. не е от маркучите, които излизат/влизат в него. мокро е само в долната част. освен това няма друг радиатор пред този, който съм снимал. огледах добре. пред този радиатор е вече предната броня. радиаторът ми (или питата както се казва) е доста голяма. тук може би се вижда по-добре това:същата снимка, но по-голяма: http://photofile.ru/photo/chandler/2...роверих в Евро 07 за цената на този радиатор. там въведоха параметрите на пунтото и излезе, че радиаторът струва 320 лв. доста повече отколкото на другите модели без климатик. в сайта на Евро 07 потърсих и радиатор на климатик и излезе някакъв радиатор, който струваше към 140-150 лв. притеснява ме фактът, че такъв радиатор за климатика пред този другия на снимките просто няма. не видях евентуално място, където да може да се монтира друг радиатор.
        Alfa 147 JTD 115 hp
        ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

        Коментар


          #5
          значи - виждат се едни черни маркучи - отгоре, около 1/2 цола - два на брой - вход и изход на радиатора на климата.самия радиатор е около 1/3 от водния радиатор..... даже го виждам на снимките...моя радиатор също течеше някъде отдолу .... махнах го...за цени - виж тук http://www.axm-auto.com/
          Fiat Punto 1.1-Синята птица
          Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
          Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

          Коментар


            #6
            Косер предлагат читави радиатори на добри цени - http://www.kosser.net/
            Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
            Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
            Ex: Marea 2.4 JTD 2000
            Ex: Brava 1.6 1997
            Ex: Puntо 1.1 1994

            Коментар


              #7
              благодаря за линковете. donnna на този сайт радиаторът даже е 330 лв. пуснах запитване на другия сайт.още нещо не ми е ясно. тези тръби дето donnna казва, влизат в пластмасов детайл. щом това е радиаторът за климатика, може ли той да е от пластмаса, защото разбрах, че има и такива. и друго, може ли течът да е от радиатора на климатика, а не от водния?
              Alfa 147 JTD 115 hp
              ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

              Коментар


                #8
                Радиатора на климатика е пред този на охл. система,на тези снимки няма как да се види-вижда се отпред-през решетката...От него няма какво да тече-освен маслото на компресора-фреона се изпарява моментално...От поста и снимките-проблема е в течащ радиатор на охл. система-климатика е отделна система-двете нямат почти нищо общо/вентилатора е общ...
                Ex. Grande Punto Driver

                Коментар


                  #9
                  добре, долу-горе ясно. има и нещо друго обаче. като дам копчето в средата, от което се наглася на коя степен да духа, на първа, втора или трета степен не се чува нищо да духа и не се усеща. само на четвърта степен духа и се чува. на 1 и 2 явно е слабо и не се чува, но на трета степен не трябва ли пак да се усеща да духа и съответно да се чува? сега нито духа, нито се чува на 3 степен. това важи както за топлото, така и за студеното. иначе на 4 степен като пусна топло и духа доста добре топло. така както е при моята кола, нормално ли е?
                  Alfa 147 JTD 115 hp
                  ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

                  Коментар


                    #10
                    Не е нормално.Това говори че сигурно са ти повредени резисторите през които минава веригата когато се включват 1,2 и 3-та степен(на 4-та е направо без да минава през резистор).Виж ето тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E8%F1%F2%EE%F0

                    Коментар


                      #11
                      благодаря ви за отговорите и за линковете.от другата седмица ще търся вече начин да оправя радиатора. ще пробвам първо да го заваря/запоя и ако не стане - нов.
                      Alfa 147 JTD 115 hp
                      ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

                      Коментар


                        #12
                        не се занимавай с глупости, че да не ти казвам какви проблеми може да ти създаде пробития радиатор... при мен от капането ми сдаде багажа датчика на перката - оттам прегря, гарнитура на глава и куп други проблеми... в крайна сметка пак го смених радиаора...а като го смениш - край - докато колата е твоя проблеми няма да имаш... пък може и да е задръстен... аз също мислех да го лепя, да слагам течност за запълване на дупки в охладителната система....сега с новия радиатор се чувствам друг човек преди постоянно вдигах капака да гледам нивото на антифриза - то не се вижда... бях си сложил един електрод да му меря нивото -първобитна работа...
                        Fiat Punto 1.1-Синята птица
                        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                        Коментар


                          #13
                          така, смених водния радиатор най-сетне. стана лесно и бързо. появи се обаче друг проблем, а именно с перката до радиатора. сигурно и преди го е имало този проблем, но сега го забелязах. значи перката не се включва, когато се достигне определената температура за включване. проблемът според мен е при окисляване на конектора, който от перката се включва в радиатора. ето тук съм го оградил:по-голяма снимка: http://photofile.ru/photo/chandler/2...77.jpgкато го махна, се вижда, че е доста окислен и като размествам кабела, явно дава контакт и перката се включва. дали само това е наистина проблема и как да процедирам? някакъв спрей ли да търся и какъв по-точно (марка и т.н.)?другото нещо, което искам да ви питам, е свързано с радиатора на климатика. като махнах водния радиатор, направих една снимка. ето я:по-голяма снимка: http://photofile.ru/photo/chandler/2...егенда:1 - перката2 - горният маркуч, влизащ в радиатора3 - тавата за акумулатора4 - дупки, в които влиза водния радиатор5 - двете съмнителни джаджи6 - не съм сигурен какво е, но мисля, че е свързано с климатика. през едното евентуално се долива фреонзначи според мен към двете джаджи (5) се включва радиатора за климатика, който го няма, или се бъркам нещо. ако се бъркам, кажете какви са тези неща. иначе като включа копчето за климатика, двигателят променя звука си и почва да духа хладно (не бих казал студено). другите две неща на снимката, отбелязани с 6, свързани ли са с климата, както си мисля?благодаря
                          Alfa 147 JTD 115 hp
                          ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

                          Коментар


                            #14
                            може да ти е бил пробит радиатора на климата и да е махнат преди да станеш собственик на колата.радиатора на климата е точно пред водния, голям е колкото него и е дебел около сантиметър.... а това № 5 май са маркучите дето са за климата...на първата снимка - това е датчика на перката, който я включва....
                            Fiat Punto 1.1-Синята птица
                            Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                            Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                            Коментар


                              #15
                              благодаря за отговора. и аз така предполагах, че го няма радиатора на климатика. а това, че духа хладно при пуснат климатик го отдавам на това, че колата е била студена като съм го пробвал.а относно първия въпрос какво ще кажете? с какво да почистя конектора на датчика за перката? и къде да го намеря?
                              Alfa 147 JTD 115 hp
                              ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

                              Коментар

                              Working...
                              X