Някой разглобявал ли е MAP sensor като този: ориг. номер 60814507. Моят ме ядосва и искам да го "изчовъркам" ама ме е страх, че ако немога да го затворя ще ми излезе солено.А някои знае ли дали има някаква елетроника вътре или само мембрана с лостова систена и потенциометър.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разглобяване на MAP sensor
Collapse
X
-
И според мен е за измерване на вакуума в смукателният колектор - мери разликата между атмосферното налягане и това в колектора. Така компютъра разбира колко е "натоварен" мотора. Нали така се управляват и обикновените газови уредби, да кажат тези дето карат на газ. При мен няма такъв датчик. Моноинжекциона ми е Бош и те са разработили система, чрез която косвено се определя натовареността на мотора чрез ТПС (понтенциометъра за положението на дроселовата клапа). Той има две отделни писти.Ето и един линк обясняващ какво представлява този датчик http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor Там много добре е обяснено за това например когато сте високо в планината как въздуха е по-разреден и така за еднакво време и еднакво отваряне на дроселовата клапа в мотора влиза по-малко въздух отколкото ако сте на брега на морето където въздуха е по-плътен (атмосферното налягане е по-високо) и така при същото отваряне на дроселовата клапа вече влиза повече въздух, ако може така да се каже. Тогава при двата случая тъй като количеството въздух е различно съответно компютърът не може да пусне еднакво количество бензин. Той се стреми да запази съотношението въздух/бензин 14.7 към 1 части и ако пуска еднакво количество бензин при еднакво отваряне на дроселовата клапа тогава този бензин няма да може да изгори целият в планината, защото няма да му стигне количеството кислород заради по-разреденият въздух. Освен този датчик в определянето на количеството въздух постъпващо в мотора участват и още датчика за температурата на входящият въздух, оборотите на двигателят.Така вече компютърът знае какво количество въздух е влязло в мотора и може да изчисли какво количество бензин да пусне инжектора в съотношение въздух/бензин 14.7 към 1 части. Това ЕКУ-то прави като променя времето, през което са отворени инжекторите - по-голямо време на отваряне, повече бензин, защото налягането на горивото подавано към инжекторите е постоянно благодарение на регулатор на налягането и тогава за да пусне повече бензин инжектора трябва да остане повече време отворен.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар