Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разглобяване на MAP sensor

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Разглобяване на MAP sensor

    Някой разглобявал ли е MAP sensor като този: ориг. номер 60814507. Моят ме ядосва и искам да го "изчовъркам" ама ме е страх, че ако немога да го затворя ще ми излезе солено.А някои знае ли дали има някаква елетроника вътре или само мембрана с лостова систена и потенциометър.
    FIAT Punto 55 S
    FIAT Doblo 1.3 Multijet

    #2
    да не се изкажа, но тези които съм вуждал е писец по писти като детектор на лъжата представлява.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Нищо сложно няма - една мембранка и едно потенциометърче тип пръзгач (поне на тия дето съм виждал). Само, че корпусите им принципно са правени да не се отравят и после трябва да се лепи и т.н. Обикновено се оправят с почистване на графитната писта със спирт.

      Коментар


        #4
        Да ана НЕ ..... сега го отворих (с правата отверка :D ) датчика е електронен. Довечера ще направя няколко снимки и ще ги пусна тук. След малко ще му пусна 5V да видя какво дава и дано да не съм го прецакал.
        FIAT Punto 55 S
        FIAT Doblo 1.3 Multijet

        Коментар


          #5
          Ето и снимките ... като за снимки от телефон станаха добре.Пуснах му 5V и се оказа че работи, само дето незнам колко точно показва ... В крайна сметка се оказа че успях да го сглобя и дори запалих и подкарах колата ... поне засега не усещам някаква промяна ....
          Прикачени файлове
          FIAT Punto 55 S
          FIAT Doblo 1.3 Multijet

          Коментар


            #6
            тва чудо за кво е? за положението на дросела ли ?
            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

            Коментар


              #7
              Slavi_Lancia написа:
              тва чудо за кво е? за положението на дросела ли ?
              Нееее ... Сигурно някой по-знаещ ще се изкаже след мен но в общи линии служи за измерване на вакуума в колекторните тръби.
              FIAT Punto 55 S
              FIAT Doblo 1.3 Multijet

              Коментар


                #8
                И според мен е за измерване на вакуума в смукателният колектор - мери разликата между атмосферното налягане и това в колектора. Така компютъра разбира колко е "натоварен" мотора. Нали така се управляват и обикновените газови уредби, да кажат тези дето карат на газ. При мен няма такъв датчик. Моноинжекциона ми е Бош и те са разработили система, чрез която косвено се определя натовареността на мотора чрез ТПС (понтенциометъра за положението на дроселовата клапа). Той има две отделни писти.Ето и един линк обясняващ какво представлява този датчик http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor Там много добре е обяснено за това например когато сте високо в планината как въздуха е по-разреден и така за еднакво време и еднакво отваряне на дроселовата клапа в мотора влиза по-малко въздух отколкото ако сте на брега на морето където въздуха е по-плътен (атмосферното налягане е по-високо) и така при същото отваряне на дроселовата клапа вече влиза повече въздух, ако може така да се каже. Тогава при двата случая тъй като количеството въздух е различно съответно компютърът не може да пусне еднакво количество бензин. Той се стреми да запази съотношението въздух/бензин 14.7 към 1 части и ако пуска еднакво количество бензин при еднакво отваряне на дроселовата клапа тогава този бензин няма да може да изгори целият в планината, защото няма да му стигне количеството кислород заради по-разреденият въздух. Освен този датчик в определянето на количеството въздух постъпващо в мотора участват и още датчика за температурата на входящият въздух, оборотите на двигателят.Така вече компютърът знае какво количество въздух е влязло в мотора и може да изчисли какво количество бензин да пусне инжектора в съотношение въздух/бензин 14.7 към 1 части. Това ЕКУ-то прави като променя времето, през което са отворени инжекторите - по-голямо време на отваряне, повече бензин, защото налягането на горивото подавано към инжекторите е постоянно благодарение на регулатор на налягането и тогава за да пусне повече бензин инжектора трябва да остане повече време отворен.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар

                Working...
                X