johnfound написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брава 1.6 - трудно първо палене, вече не само първото...
Collapse
X
-
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Който не знае или се съмнява ,че не знае да прочете това.Стартери. Устройство.Автомобилният двигател се пуска в ход, когато се завърти коляновият му вал. При превъртането на коляновия вал буталата всмукват и сгъстяват горивна смес и след такта на сгъстяването следващия работен процес започва да задвижва двигателя.Завъртането на коляновият вал при пускането на двигателя в ход или ръчно посредством манивела, която има зъбчат накрайник, или с пусков електромотор. Електромоторът получава от акумулатора постоянен ток. Той е свързан последователно , за да може да завърти с по-голяма сила коляновият вал на двигателя при пускането му.Частите на пусковият електромотор са : Неподвижна част(тяло) и въртяща се част(ротор).В тялото се намират четири полюса с възбудителни намотки. Намотките на полюсите и на котвата са дебели и с по-малко навивки за да се получи по-силен ток във възбудителната намотка и по-силно магнитно поле. Колектора има четири графитни четки, които получават ток от намотките на ротора. Монтираното зъбно колело на края на вала на ротора се зацепва със зъбете на маховика само при пускане на двигателя и с това превърта коляновия вал на двигателя. При включване на пусковият електромотор токът от акумулатора протича най първо през възбудителните намотки, след това през едните магнитни четки преминава в ротора и през съединението на останалите четки с масата токовата верига се затваря. Под действието на възбудителните намотки полюсите стават електромагнити. Освен създаденото около полюсите магнитно силово поле се образува силово поле и около намотките на котвата, защото и през тях протича ток. Под въздействието на привличането и отблъскването на създадените две магнитни силови полета от магнитното поле се отблъсква съответната намотка на ротора. В неподвижното силово поле попада винаги тази намотка на ротора, на която четките подават ток, така че въртенето е непрекъснато. Зъбното колело на пусковият електромотор най първо се зацепва в зъбите на маховика и чак след това започва да го върти. Обаче след пускането на двигателя зъбното колело на пусковия електромотор се върти свободно от ротора му. Освобождаването на зъбното колело от ротора се налага, защото маховикът и зъбното колело на пусковият електромотор продължават да се въртят заедно и след пускането на двигателя. Големите обороти, с които се върти коляновият вал на двигателя, могат да разрушат ротора и затова зъбното му колело своевременно се отделя.Работен процес при пусковият електромотор с принудително механично включване.Електрическия двигател се намира върху тялото на пусковият електромотор, като постъпващия от акумулатора ток се включва от ръчно или от крачно устройство. На вала на ротора е поставена втулка на която е закрепена муфа за свободен ход/бендикс/. На муфата, която има шлицево съединение с вала, е поставено зъбно колело. С помоща на двураменен лост муфата се премества надлъжно по вала. При пускане двураменния лост избутва муфата към маховика и зъбното колело се зацепва в зъбите на венеца на маховика. След зацепване на зъбите при по нататъшнотоно натискане върху педала външното рамо на лоста натиска включвателя, който включва пусковият електромотор в токовата верига, и той почва да се върти, като върти маховика, а с него и коляновият вал на двигателя. Зъбното колело заедно с муфата за свободен ход са поставени на вала на пусковият електромотор. Муфата за свободен ход позволява на пусковият електромотор да върти маховика, но не допуска след пускане на двигателя в ход маховика да върти ротора на електромотора. При обратно въртене двете зъбни колела се въртят заедно, обаче зъбното колело на пусковият електромотор се върти свободно върху вала и не задвижва ротора. Пусковият електромотор с принудително механично включване може да се пуска ръчно, с крак или електромагнит чрез натискане на бутон. При отпускане на включвателя (когато двигателя вече работи) най напред се прекъсва токовата верига, след това една пружина връща двураменния лост в първоначалното му положение, а той от своя страна избутва муфата в дясно и зъбните колела се отделят едно от друго.Как работи пусковият електромотор с плъзгаща се котва.При спиране на пусковият електромотор една пружина избутва котвата извън магнитното силово поле и с това едновременно отделя зъбното колело(бендикса) от зъбния венец на маховика. При включване на пусковият електромотор(като се натиска бутон) електромагнитите му получават ток и включват/-/ образен контакт. Последният се включва най-напред само с горното си по дълго рамо и дава ток на тънките възбудителни намотки, както и през четките на намотките на котвата. Възбудителните намотки се правят от два вида (тънки и дебели) проводници, защото при пускане само тънкия проводник получава ток и след като образува магнитно поле, изтегля котвата.Когато котвата застане между полюсите, зъбното колело(бендикса) се включва в зъбния венец на маховика. С включването на зъбното колело ел.магнитът на пусковият електромотор изтегля и долния край на контакта(който дотогава е бил задържан от един палец), тъй като плъзгащата се котва с намиращия се на колектора и фланец е повдигнала и отлепила палеца. Същевременно долния край на контакта (който е бил задържан от палеца) включва дебелите намотки на ел.магнита в токовата верига на акумулатора и с нова пусковият електромотор започва с голяма сила да върти коляновия вал на двигателя. След пускането в ход на двигателя натискането на бутона се прекратява, ел.магнитите не получават ток, изключват се и намотките на пусковия електромотор. Магнитните полета изчезват и издърпващата пружина връща котвата с зъбното колело в първоначалното и положение. Пусковите електромотори на леките автомобили имат зъбни колела, поставени върху втулка, която е нахлузена свободно върху вала на котвата, за да не може след пускане в ход на двигателя маховикът да върти и котвата на пусковият електромотор. При дизеловите двигатели зъбното колело на пусковият електромотор се съединява с вала на котвата посредством триещ се съединител. Многодисковият съединител при включването не включва с удар. Което би причинило счупване, а постепенно. След пускането в ход на дизеловият двигател дисковете на многтодисковият съединител се разделят и зъбното колело на пусковият електромотор започва да се върти свободно. Пусковият електромотор на дизеловия двигател освен тънките и дебелите навивки на възбудителната намотка има една трета навивка която се свързва непосредствено с масата, а не през котвата. Тази отделна намотка има специално предназначение. Тъй като при пускане мощността н пусковия електромотор се колебае(защото пусковия електромотор след сгъстяването в дизеловият двигател консумира по-малко ток) и се създава по-слабо магнитно силово поле, което не може да попречи пружината да не изтегли котвата и да не се отелят зъбните колела.Малката помощна намотка осигурява външно силово поле, за да остане котвата включена, докато не се освободи бутонът за включване на пусковият електромотор.Неизправности на стартера.1. Неизправности в ел.двигателя и начини за отстраняването им.Всяка неизправност в стартера води до намаляване на мощността му и въртящият момент и по трудно пускане на двигателя.Главните неизправности на стартера се предизвикват от нарушаване на контакта между четките и колектора. Към тези неизправности се отнасят защипването или окисляването на колектора, неравномерно износване на колектора, непълно прилягане на четките към колектора. Зацапаният колектор се почиства със парцалче, натопено във неетилизиран бензин. Ако колекторът е окислен той се зачиства до снемане на окисления слой(с шкурка на струг и др.). Неравномерното износване на колектора предизвиква силно изкрене, интензивно износване на четките, а вътре в тялото на стартера се натрупва голямо количество прах от четките. Колекторът на такъв стартер трябва да се престърже на струг или на специален станок. Не пълното прилягане на четките може да бъде предизвикано от износването им, от заяждане на четкодържателите или от отслабване или счупване на пружините притискащи четките към колектора. Признак за тази неизправност е спадането на мощността на стартера. Износените четки трябва да се пасват към колектора. При износване на повече от половината на четката тя трябва да се смени с нова, и новата четка да се пасва. В случай, че заядът четкодържателите те трябва да се измиват с петрол или с бензин, като предварително от тях се извадят четките. Счупените, загубилите еластичност пружини на четкодържателите се подменят.2. Неизправности в включвателното устройство и начини за отстраняването им.Нарушението на регулировката на момента на включване на стартера довежда до това, че стартера започва да работи по-рано, преди зъбното колело да зацепи зъбния венец на маховика или обратно-стартерът не се включва при подаден контакт. Тази неизправност се отстранява чрез регулиране механизма на задвижването. Причини за отказ на стартера да работи често биват и неизправностите на ел.проводниците или на акумолаторната батерия. С установяване на причините на неизправностите се препоръчва да се включи някоя от осветителните лампи в, например лампичките за осветление на купето и след това да се включи стартера. По изменението на светлината на лампата може да се определи неизправността на стартера. Освен изброените дотук неизправности другите са най често причинени от проводниците и тяхната не добра маса.При наличието на нови конструктивни решения във пусковите електромотори са вградени някой нови елементи, а някой електромотори са заменени с напълно нови.Нови конструктивни решения при стартер-генераторите.Едно от тези решения е вакуумния пуков включвател. Ако при спрян двигател се натисне педала на включвателя, лостът се включва в гърбична ролка в изрязания вал и го задвижва, като натиска контактите на един гърбичен вал, и така токът от акумолаторът отива в пусковият електромотор. Ако педалът се натисне когато двигателят работи, включвателя не може да се включи, защото образувалото се в смукателната тръба подналягане е изтеглило заедно с мембраната изрязаният вал и така гърбичната ролка напразно се върти, ел.контактите не затварят. Този начин има предимство, че при движение на двигателя не може да се включи пусковият електромотор. Той се прилага при пусков електромотор с бендикс или за задвижване на един изтеглящ магнит, който се използва за включване на зъбните колела. Карбураторът се съединява с оста на дроселовата клапа. Ако при спрян двигател се натисне напълно педала за газта, полукръглия край на газта на дроселовата клапа натиска една съчма към малкото бутало на включвателя. Буталото при преместването си затваря контактите на късо и токът от акумолатора отива в намотките на релето. Когато двигателя започне да работи, образуваното подналягане повдига малката съчма, в следствие на което релето не може вече да получава ток, даже ида се натиска педалът за газта, защото малкото буталце е долу (малката спирална пружина е разтворила контактите) и ток не може да протече в пусковият електромотор.Четките и втулките на стартера са консумативи,които с течение на времето се износват, а впоследствие се налага и тяхната замяна. Експертите споделят, че детайлите се износват за около 7-8 години. Животът им обаче може да бъде преполовен при неправилна експлоатация, а именно чрез продължителното "въртене на стартер". Особеност тук е, че колкото е по-стар автомобилът, толкова по-бързо "остаряват" и частите. Изхабената месингова втулка (единствено японските редуктори и стартери използват лагери) предизвиква търкане на металния корпус на ротора в статора, вследствие се получава усукване. В резултат на това изолацията на проводника изгаря и дава на късо. С течение на времето намалява и покритието на четките, след което не може да бъде осъществен контакт между колектора и ротора. Това от своя страна означава, че така нужната електрическа верига не съществува. Твърде вероятно е да започне искрене, ламелът се отлепва и целият детайл изгаря. Това е и най-сериозната повреда.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
ок, няма никакво значение, пазя старото лагерче на моята и ще го снимам довечера. иглен лагер с номер 1010 или нещо такова. разглобявал съм на уно, на лада и там не са капсуловани, на бравото ми е и няма и смисъл да го отварям.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
"Бендикс" е голяма компания във щатите: http://en.wikipedia.org/wiki/Bendix_Corporation"Делко" е също голяма компания въвела първата акумулаторна запалителна система: http://en.wikipedia.org/wiki/Delco Yellow_Flash_Colorz_PDT_29Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
pakumba написа:ок, няма никакво значение, пазя старото лагерче на моята и ще го снимам довечера. иглен лагер с номер 1010 или нещо такова. разглобявал съм на уно, на лада и там не са капсуловани, на бравото ми е и няма и смисъл да го отварям.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
johnfound написа:"Бендикс" е голяма компания във щатите: http://en.wikipedia.org/wiki/Bendix_Corporation"Делко" е също голяма компания въвела първата акумулаторна запалителна система: http://en.wikipedia.org/wiki/Delco Yellow_Flash_Colorz_PDT_29Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado, честно казано изобщо не мога да разбера каква ти е тезата в момента. Ако тя е, че не знаем кое как се казва в стартера - съгласен съм и можеш да се считаш за победител (и няма нужда да пействаш техническа литература.Ако тезата ти е, че на колегата Mita, не са му свършили четките, а има други проблеми със стартера, мисля че грешиш и ако Mita напише какво е станало ще се увериш че проблема му се нарича "износени четки". И в двата случая няма нужда да се пънеш чак толкова.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:Tornado, честно казано изобщо не мога да разбера каква ти е тезата в момента. Ако тя е, че не знаем кое как се казва в стартера - съгласен съм и можеш да се считаш за победител (и няма нужда да пействаш техническа литература.Ако тезата ти е, че на колегата Mita, не са му свършили четките, а има други проблеми със стартера, мисля че грешиш и ако Mita напише какво е станало ще се увериш че проблема му се нарича "износени четки". И в двата случая няма нужда да се пънеш чак толкова.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
е аз много добре знам на кое се вика бендикс, на кое намотка и т.н., обяснявах с понятните думи, все пак добре е колегата да разбере за какво става дума. не се прави, че не разбра за кои "клеми на бендикса" се говори, еле пък и казах няколко пъти на намотката. и аз не мога да разбера какво ми пействаш техническа литература, мога и аз да ти пейстна. а истина е, че електромотора не може да завърти преди намотката да придърпа чрез бендикса зъбното колело и то да се зацепи в маховика, а ти твърдеше обратното. нямането на значение е, че не ми се занимава повече с глупави спорове на доказване кой колко пъти си е правил сам стартера, очевидно не мога да те надспоря, защото имаш повече свобоно време и енергия за глупости от мен а иначе, за да бъде сложена точка ако искаш се приемай за победител в спора- абе както кажеш така е айде успех на колегата, има много матриал за ремонта, ако не торнадо ще му внесе от чужбина с малко пейстLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:аз залагам на нагорели пластини на бендикса или на тънките кабелчета които отиват в него от акумулатораFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Мерси на всички за мненията! Прочетох всички постове по темата и да си призная - направо ме схванахте с невероятно изчерпателните и огрооомно постове Yellow_Flash_Colorz_PDT_10 Мерси на всички!Закарах колата на майстор - то се е видяло че не може да се дочака за заплата, щото хайвана съвсем умря - почна да пали чак на 20-то завъртане и повече... Както споменах - от ремонти по коли хич не отбирам, та казвам какво ми каза майсторът...Стартера се бил нахакал с боклуци вода и всякаква сволач. Човека си го свали, почисти го, смаза го и си го монтира обратно. Проблемът се оправи, колата пали от раз.Fiat Brava 1.6
Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8
Коментар
-
как е момчета голям дерт имам с моито типо оставям го на паркинга отивам до един магазин връщам се въртя ключа и няма никои пък до ся не съм имал дертове никакви с паленето бутнах малко да превърти пак никои по едно време изглежда се понамести зе да чатка стартера ама не мои да завърти и ся пак никои бутнах и се прибрах до нас ама ся съм го разфърлил по мои заключения е шалтера ако мои да ми кажете как да го замеря за да проверя дали наистина е тои щото няма излишни пари или ако някои има други предложения да каже предварително благодаряFiat tipo 1.4 червения дракон
Живей на ръба иначе заемаш много място.
Коментар
-
тюлена_кп6 написа:как е момчета голям дерт имам с моито типо оставям го на паркинга отивам до един магазин връщам се въртя ключа и няма никои пък до ся не съм имал дертове никакви с паленето бутнах малко да превърти пак никои по едно време изглежда се понамести зе да чатка стартера ама не мои да завърти и ся пак никои бутнах и се прибрах до нас ама ся съм го разфърлил по мои заключения е шалтера ако мои да ми кажете как да го замеря за да проверя дали наистина е тои щото няма излишни пари или ако някои има други предложения да каже предварително благодаряBrava 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар