Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брава 1.6 - трудно първо палене, вече не само първото...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брава 1.6 - трудно първо палене, вече не само първото...

    Колеги имам проблеми с бравата от 2 седмици, един колега с пунто беше пуснал подобна тема, ама хората му викаха, че щото не свикнал на колата...Мойта си я имам от годинка и подобни капризи не е имала. Проблема в момента е че при първо палене не завърта нищо... Т.е. даявам контакт, чакам да ми изгаснат лампите и после като завъртя ключа - нищо. В смисъл даже не се и опитва да върти. От две седмици го прави това, като в началото беше само при първото завъртане на ключа, но сега и при второто прави проблем. Врътва 2 пъти без да запали и спира. От к’во ще е туй, някой има ли си представа?
    Fiat Brava 1.6
    Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
    Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

    #2
    бендикс. трябва да се чува поне пукване/чукване както му викаш се тая
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Тц. Нищо се не чува. Много съм добре със слуха, пък не чувам нито пук, нито чук. Все едно си седя на контакт без да се опитвам да паля.
      Fiat Brava 1.6
      Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
      Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

      Коментар


        #4
        Най-вероятно е контактния ключ-нагорели контакти за бендикса.
        Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

        Коментар


          #5
          lu40 написа:
          Най-вероятно е контактния ключ-нагорели контакти за бендикса.
          Когато муфата за свободния ход/бендикса/на стартера сдаде багажа пак има въртене.Не заблуждавайте питащия с насочване към муфата за свободния ход/бендикса/.Вероятните причини може да бъдат:1.Окислени клеми на акумулатора.2.Прекъсната маса към купето или двигателя.3.Нагорели пластини на розетката на контактния ключ.4.Износени четки на стартера.5.Износени втулки на стартера/малко вероятно поне трябва да върти мудно/6.Повредена шалтер бубина на стартера.7.Разкачени или скъсани кабели към стартера.8.Мъртва клетка на акумулатора.9.Разреден акумулатор.За да ги напиша тези всичките това означава ,че на една или друга кола съм ги отстранявал.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Tornado написа:
            1.Окислени клеми на акумулатора.2.Прекъсната маса към купето или двигателя.3.Нагорели пластини на розетката на контактния ключ.4.Износени четки на стартера.5.Износени втулки на стартера/малко вероятно поне трябва да върти мудно/6.Повредена шалтер бубина на стратера.7.Разкачени или скъсани кабели към стартера.8.Мъртва клетка на акумулатора.9.Разреден акумулатор.За да ги напиша тези всичките това означава ,че на една или друга кола съм ги отстранявал.
            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

            Коментар


              #7
              Това е.Важното е да има кой да локализира проблема точно ,а не да се разрови всичко от някой сръчен майстор който до преди седмица е пълнил кренвирши в местния колбасарски цех.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                торнадо, компетентен си по много въпроси, но тук грешиш на доста места1. човека казва, че просто първия и втори япът хич не завърта, няма обяснение на 3 да завърти ако е от клемите, освен ако е късемт всеки път да върти на 3, което е съмнително, докато ако е от бендикса/според тб не може, ама съвсем си може/ след 1-2 пъти опит да изхвърли поради огромното съпротивление от окислените му клеми вътре те се нагряват и минималните разлики дават отражение и успява. скоро ще почне да не иска и на 3 път, а на 4, после на 5 и така ще откаже веднъж завинаги. а сега ще обясня как действа бендикса, подчетравам на други коли, точно на бравото не съм отварял, защото е и капсулован, но ме съмнява да е на различен принцип. има 2 медни болта отзад, които вътре се явяват контактни пластини. те са с квадратни плоски глави/говоря за вътре в самия бендик шалтер и т.н./ и когато завъртиш ключа то електромагнита придърпва сърцевината, която изхвърля колелото напред и когато го изхвърли докрай/това е много важен момент, да е докай- просто това е смисъла на системата/ то тогава тази сърцевина дава контакт между двете клеми на медните болтове/няма да обяснявам откъде идва тока и какво прави предполагам знаеш/ и съответно чак тогава стартера завърта! т.е. преди електормагнита да е придърпал сърцевината, тя от своя страна да дръоне през бендикса събното колелце и то да се зацепи НЯМА ЗАВЪРТАНЕ ДО ТОЗИ МОМЕНТ, сещаш се какво ще стане ако има завъртане преди да е зацепено. това че не се чува звук може да значи че наистина има проблем със самата намотка или знам ли, ако го чуя на място повече може да се каже, още повече при контакт на пълен инжекцион има и други неща който издават звуци и бендикса може да не се чуе добре2. отпада след като на 3 завъртане пали3. може би, не споря4. може, но тогава ще има прекъсване при въртене на стартер, колегата не казва за такова нещо5 те са лагери, т.е. отпред е лагер, а задната фтулка много рядко би затегнала, както каза ще се усети и по скоростта на въртене6 го казахме7 отпада, все пак колата пали8 все пак добре е човек да може да различи кога не върти нормално стартера, ако разчитаме, че колегата може да раличи значи едва ли е това. да не говорим, че като пусне далги, чистачки и климатик и ако има мъртва клетка ще остане на пътяаз залагам на нагорели пластини на бендикса или на тънките кабелчета които отиват в него от акумулатора
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  pakumba написа:
                  торнадо, компетентен си по много въпроси, но тук грешиш на доста места1. човека казва, че просто първия и втори япът хич не завърта, няма обяснение на 3 да завърти ако е от клемите, освен ако е късемт всеки път да върти на 3, което е съмнително, докато ако е от бендикса/според тб не може, ама съвсем си може/ след 1-2 пъти опит да изхвърли поради огромното съпротивление от окислените му клеми вътре те се нагряват и минималните разлики дават отражение и успява. скоро ще почне да не иска и на 3 път, а на 4, после на 5 и така ще откаже веднъж завинаги. а сега ще обясня как действа бендикса, подчетравам на други коли, точно на бравото не съм отварял, защото е и капсулован, но ме съмнява да е на различен принцип. има 2 медни болта отзад, които вътре се явяват контактни пластини. те са с квадратни плоски глави/говоря за вътре в самия бендик шалтер и т.н./ и когато завъртиш ключа то електромагнита придърпва сърцевината, която изхвърля колелото напред и когато го изхвърли докрай/това е много важен момент, да е докай- просто това е смисъла на системата/ то тогава тази сърцевина дава контакт между двете клеми на медните болтове/няма да обяснявам откъде идва тока и какво прави предполагам знаеш/ и съответно чак тогава стартера завърта! т.е. преди електормагнита да е придърпал сърцевината, тя от своя страна да дръоне през бендикса събното колелце и то да се зацепи НЯМА ЗАВЪРТАНЕ ДО ТОЗИ МОМЕНТ, сещаш се какво ще стане ако има завъртане преди да е зацепено. това че не се чува звук може да значи че наистина има проблем със самата намотка или знам ли, ако го чуя на място повече може да се каже, още повече при контакт на пълен инжекцион има и други неща който издават звуци и бендикса може да не се чуе добре2. отпада след като на 3 завъртане пали3. може би, не споря4. може, но тогава ще има прекъсване при въртене на стартер, колегата не казва за такова нещо5 те са лагери, т.е. отпред е лагер, а задната фтулка много рядко би затегнала, както каза ще се усети и по скоростта на въртене6 го казахме7 отпада, все пак колата пали8 все пак добре е човек да може да различи кога не върти нормално стартера, ако разчитаме, че колегата може да раличи значи едва ли е това. да не говорим, че като пусне далги, чистачки и климатик и ако има мъртва клетка ще остане на пътяаз залагам на нагорели пластини на бендикса или на тънките кабелчета които отиват в него от акумулатора
                  Нямам намерение да споря с теб и да цапам темата повече смятам ,че обясних какви може да са вероятните причини да не работи един стартер.Първо изучи устройството му и най вече ми покажи къде клемите по бендикса и тънките кабелчета към него.
                  Прикачени файлове
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    А сега де.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Моят бендикс има две намотки - тягова и задържаща. Тяговата служи за да се дръпне котвата на електромагнита в началото, когато е най-отдалечена. Тази намотка е включена паралелно на контактите на пускателя и последователно със стартера. Задържащата намотка има сила да задържи бендикса във включено положение, но не може да го помръдне, ако е в задно положение. Когато се износят четките, силовата намотка (последователна на стартера) не може да се включи и съответно никакво щракане не не чува. Обратно, когато проблема е в контактите на пускателя, щракане се чува, но стартера не върти, защото не му стига само тока през тяговата намотка.Изводът - износени четки. Още повече, че малко преди да откажат съвсем, се получава, че ту контактуват, ту не.Сега е момента да се свали стартера, да се почисти, да се боядиса в някакъв хубав цвят, да му се сменят четките, да се смаже където трябва и да забравим за него.
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар


                        #12
                        johnfound написа:
                        Моят бендикс има две намотки - тягова и задържаща. Тяговата служи за да се дръпне котвата на електромагнита в началото, когато е най-отдалечена. Тази намотка е включена паралелно на контактите на пускателя и последователно със стартера. Задържащата намотка има сила да задържи бендикса във включено положение, но не може да го помръдне, ако е в задно положение. Когато се износят четките, силовата намотка (последователна на стартера) не може да се включи и съответно никакво щракане не не чува. Обратно, когато проблема е в контактите на пускателя, щракане се чува, но стартера не върти, защото не му стига само тока през тяговата намотка.Изводът - износени четки. Още повече, че малко преди да откажат съвсем, се получава, че ту контактуват, ту не.Сега е момента да се свали стартера, да се почисти, да се боядиса в някакъв хубав цвят, да му се сменят четките, да се смаже където трябва и да забравим за него.
                        Прикачени файлове
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Торнадо, не ме бива с народната терминология и често допускам грешки. Имах предвид електромагнита, който задвижва контактора за пускане на стартера и съответно мести и зъбното колело, което се зацепва за зъбния венец на маховика - както ти си я обозначил "муфа за свободния ход".Но съм положителен, че проблема на колегата е именно както го описах в предишният пост - от износени четки.
                          Fiat Ritmo 105TC
                          1600cc 105к.с.

                          Коментар


                            #14
                            и на мен не ми е спорт да споря, миналия четвътък свалях стартера на моето браво, за смяна на лагера отпред, а не фтулка или както ти му казваш. бендикса е кампсулован, по-точно намотката е капсулована и не може да се отвори УЖ. много добре знам устройвтвото на стартера. с червено ограждам къде се закачат кабелите, там където се закачат от вътрешната страна са тези клеми, на които намотката подава ток след като дръпне. а това, че не знаеш къде са клемичките вътре в бендикса показва че си разглобявал стартер без да отвориш бендикс/обяснимо като е капсулован/ и затова оправдавам, че не си ги виждал. ако забеляваш тока първо минава през самия бендикс и тогава отива до електромотора
                            Прикачени файлове
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Между другото, не съм сигурен, че електромагнита е капсулована. Моят поне се отвори - говоря за Манети Марели. Има обаче една тънкост. Спойките на намотките към клемите са направени след затварянето на капачката. Така че и да се развият винтовете, капачката не може да се свали. Ако обаче се разпоят спойките и припоят се изсмуче (с вакуум помпа или с оплетка за разпояване) капачката си пада.
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар

                              Working...
                              X