Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стъпково моторче - що е то?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    daniobg написа:
    Е как да няма??? И аз съм с газ (метан) и от стъпковия мотор ми идваха проблемите ти казах. Той самия мотор регулира количеството въздух, което да се подава, когато колата е на свободна и дроселовата клапа е затворена. Също така и ако се включат допълнителни консуматори предизвикващи спад на оборотите (климатик), стъпковия мотор отново отваря и вкарва повече въздух за да компенсира тоя спад и да ги задържи на 800. Казваш, че миналата година си правил операцията с включване и изключване и нямало промяна - добре но не забравяй, че в момента в който го изключиш, спира да му се подава ток и самия мотор остава в положението, в което е бил - съответно ако колата ти е държала 800 оборота и го изключиш, няма да забележиш никаква промяна, НО вече количеството въздух, което ще се подава чрез стъпковия мотор остава перманентно в зависимост от положението, в което си го изключил. Та това което се опитвам да ти кажа е, че в момента те посъветвах да го изключиш докато колата работи нормално (държи 800 оборота) - това се прави с цел да застопориш стъпковия мотор в едно положение и след това да караш така известно време и да видиш дали ще имаш форсажи или ще гасне - ако нямаш (както при мен), значи проблема ти е около стъпковия мотор, който ту се опитва явно да компенсира, но не го прави както трябва (вдига твърде много оборотите), ту се опитва да държи колата на 800 оборота, но вкарва много малко въздух (тръгва да гасне), и чат пат покрай цялата суматоха си работи ОК. Та малко дълго стана обяснението ми, но като цяло нищо няма да ти пречи докато колата работи нормално да го изключиш и да покараш така известно време - единствения косур ти казах, който при мен се получава, че при студено палене малко друса докато загрее, а това се получава понеже съм заклинчил моторчето на точно определено количество въздух, което е 6 при леко загрял двигател, но е малко по-малко от необходимото за студен
    Здравей колега, днес бях в сервиз на мой приятел, почистих моторчето с един спрей, върнах го обратно - още по зле. Паля двигателя и веднага гасне... така няколко пъти, от множество опити да запали - запалва, но постоянно мени ту на 900об, ту да изгасне ( това на бензин, на газ по бива). Писна ми да се занимавам с него и сложих друго моторче от едно браво... след момента на слагане заработи що годе добре, викам за сега ще сам с него. След 2 часа престой и на изстинал двигател се качвам, паля и абсолютно същите магарии както с предишното, първите два пъти паля и веднага гасне двигателя ако не подам газ. При прехвърляне от бензин на газ работата бива(900об), но на бензин си е мъка, а сутрин задължително я карам поне 5 мин докато загрее на бензин, преди да премине на газта.пп: Трябва ли някаква адаптация да се прави на компютъра на колата от време на време? Дали е възможно някой датчик да се е прецакал?

    Коментар


      #62
      vnukata написа:
      след момента на слагане заработи що годе добре, викам за сега ще сам с него. След 2 часа престой и на изстинал двигател се качвам, паля и абсолютно същите магарии както с предишното, първите два пъти паля и веднага гасне двигателя ако не подам газ. При прехвърляне от бензин на газ работата бива(900об), но на бензин си е мъка. Трябва ли някаква адаптация да се прави на компютъра на колата от време на време?
      До колкото знам като се сменя стъпковия мотор, имаше точен принцип как се слага с колко оборота да се завърти нещо по него, но не помня, точно какво беше + колата задължително мисля трябва да е студена, за да може адаптацията да си я направи ЕКУто на студен двигател. Потърси из темите във форума относно слагане/почистване на стъпков мотор за браво/брава 1.6 и ще ти стане по ясно. Все пак едно от нещата, които ти казах е ако колата заработи на стабилни обороти, ДОКАТО РАБОТИ НА ТИЯ ОБОРОТИ ДА ОТКАЧИШ БУКСАТА НА СТЪПКОВИЯ МОТОР* и да караш после така и да видиш дали ги държи - повторих ти го 3 пъти вече, защото аз така си реших проблема. Знам че искаш да караш и на бензин, но ако си с 49ф ЕКУто, настройката на газта трябва да е много добре направена, иначе ЕКУто се омазва и започват проблеми с едно от 2те горива. При мен е точно така понеже съм точно с това ЕКУ и с обикновена метанова уредба - на бензин повече от 20 не мога да вдигна, но на метан съм си 6. И аз като теб исках да оправя проблема и даже смених цялата дроселова клапа барабар с ТПС и МПХ, но няколко месеца по късно отново се прецакаха нещата и му теглих една майна, търсих проблема и накрая докато колата ми държеше 800 оборота ОТКАЧИХ БУКСАТА НА СТЪПКОВИЯ МОТОР ДОКАТО ГИ ДЪРЖИ ТИЯ 800 оборота и в момента няма гаснене, няма форсиране, държи си 800 оборота и тва е - разбира се докато е студена иска да гасне 1-2 миунтки, но после като законтри на 800 оборота и не мърда грам.Това, което последно ще ти предложа като няколко варианта е:1. След като прочетеш как точно се слага стъпковия мотор, да реснеш ЕКУто на колата, след което на БЕНЗИН на студен двигател да я запалите и да изчакате 5-10 минути на място. От начало трябва да държи високи обороти и постепенно да си паднат на 800. После настройваш газта, но съм почи сигурен, че едно от 2те горива ще е проблемно и пак ще имаш проблеми с оборотите.2. Ресваш ЕКУто на колата, след което директно на ГАЗ палиш колата и чакаш да заработи около 5-10 мин. на нормални обороти. След това обръщаш на бензин и се надяваш и там да ги държи въпреки, че се съмнявам.3*. Ако и 2те горни операции са безуспешни и оборотите на газ и на бензин са нестабилни, играят и т.н. гледаш да задържиш на 800 оборота, на което гориво си пожелаеш и докато ги държи МАХАШ буксата на стъпковия мотор и си караш така. Как да задържиш оборотите ако играят постоянно? Просто вадиш и пъхаш буксата на стъпковия ако ще и 20 пъти, докато не ги уцелиш - да знам играчка е, минал съм през нея но има ефект накрая.4. Все пак ако искаш всичко да ти е 6 и да не "побългаряваш" колата, може просто да си купиш нов стъпков мотор, да махнеш обикновената газова и да сложиш ГИ и да потърсиш някой, който наистина разбира и да ти я настрои.5. Имаш и 5та опция разбира се - оправяш оборотите на бензин и махаш алтернативните горива, караш си само на бензин и би трябвало да имаш най-малко проблеми Всички тези съвети ги давам точно за БРАВО/БРАВА 1.6 и специално за 49F ЕКУТО - от него идват проблемите понеже точно този модел ЕКУ е възможно най-капризното от към други горива освен бензин. Пробвал съм всички горни варианти, като някои от тях работиха известно време, за други нямах пари и накрая се спрях на вариант 3. Вземи и прочети тази цялата тема, в която пишем от начало - доста хора са се изказали по въпроса.Ето ти и една тема, която може също да ти е полезна: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=117354
      Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан

      Коментар


        #63
        Още от предишните постове разбрах за изключването на моторчето, но все мислех че с толкова опита на различни моторчета все някое ще да е читаво и че при все някое ще успее да излъже нещата да заработят добре. Между другото тази сутрин като запалих държеше добри обороти около 1500, позагря малко и паднаха на 900, естествено само на място ги държи стабилни, по време на движение се чуди, забива моцуна някой път, няма мощност като хората. Но така или иначе ми удисва за сега, по-ми е важно на газ като обърне да работи добре, ясно ми че е с обикновенна газова чудеса не стават...Както и да е за сега биват нещата, благодарности за помощта и отделеното време колега daniobg.

        Коментар


          #64
          Здравейте!
          Тези дни имах проблем при натискане на газта.Колата е Пунто 1.2 75 95г - бензин. При по-рязко подаване на газ, не реагираше и дори забиваше. Смених ламбдата, понеже е на 100 000 км , но нищо не се промени. Оборотите на празен ход от една година не са много устойчиви 600-1200. Оказа се, че забиването и оборотите са от стъпковото моторче. Разглобих го да почистя.По магнитчето-роторче имаш мръсотия , която е опирала в статора.Затова се е забавяло.При рязко подаване на газ не е могло да реагира нормално. При отваряне скъсах жиците обаче и се отказах да го правя.Купих някакво китойско за 28 лв чисто ново. Сложих, адаптирах, но така и не се сработиха. Върнах се на старото удължих жичките, реда им си личеше и го запазих, смазах с обикновена литиева грес /по-добре бяла, но нямам/ сглобих и с кит за пластмаса напълних дупките на нитовете, които се разпробиват за да се отвори, че и цялата фуга отзад, понеже уплътнението не беше много запазено /пак от грубото вадене/.Откачих акумулатора за 15 мин , след това сложих моторчето леко прикрепено с болтовете на 5 мм от отвора, дадох на контакт и изключих. Затегнах малко на ръка, пак за 3 сек. контакт, пак 1-2 оборота затягане, пак контакт за 3 сек и така, докато завия нацяло.Без това постепенно затягане подържаше 2000 оборота. Китайското за 28 лв така и не можах да го адаптирам.
          Сега подържа оборотите перфектно като закована е стрелката на 900. Също и има мощност при подаване на газ.

          Коментар


            #65
            ilko-gd написа: Преглед на мнението
            Стъпковото моторче, въобще не е стъпково. Стъпкови електродвигатели има например в твърдите дискове на компютрите, във флопи дисковите устройства също. Това "стържене" дето се чува когато се чете информация от дискета или твърдият диск идва точно от стъпковият електродвигател, който премества с много, ама много голяма точност главите точно с една писта и това е щтракането, всичко става "на стъпки". Информацията върху твърдите дискове и дискетите е записана в окръжности, а не както при компакт дисковете в спирала и за това главите се местят рязко на стъпки, а не вървят последователно по спираловидна пътечка.При автомобилите въпросното моторче за празен ход представлява най-обикновен постоянно токов електромотор, който върти червяк и така премества напред, назад бутало. При мен на моноинжекциона това буталце (прът) натиска оста на дроселовата клапа все едно съм я натиснал с педала (дал съм газ) и така коригира оборотите като подава газ вместо мене най-образно казано. Така като пуснеш климатика, включиш дългите светлини или друг такъв голям консуматор, МПХ натиска газта вместо тебе и така въпреки нарастналата консумация оборотите на празен ход остават същите. Например като катериш баир с 60 км в час си натиснал доста по-надолу педала на газта отколкото ако караш със същата скорост по равен участък. Това прави и МПХ - като нарастне консумацията на енергия, вместо да ти паднат оборотите и да почне да се тресе двигателя то подава повече газ и така задържа оборотите непроменени.При други двигатели (например при 1.6 16 клапана) това МПХ не натиска газта ами неговото буталце представлява конус, който влиза в отвор и така колкото е по-изваден конуса толкова повече въздух влиза и толково ще са по-големи оборотите. И така пак чрез коригиране на количеството въздух, което влиза в цилиндрите на празен ход регулира оборотите само че не чрез отваряне и затваряне на дроселовата клапа, ами чрез отделен канал за въздух.Проблема на тези моторчета е че с времето колкото и да са добре уплътнени влиза ситна прах в тях, смесва се с греста вътре, отделно и зъбите на самият червяк се изностват и така вече започва да не се движи лесно, да прескача заради износените зъби и т.н.Компютърът на колата (ЕБУ) управлява този електромотор като му подава постоянно напрежение, като ако му подаде + на първата клема и - на втората да речем то върти така, че буталцето изкача навън, но ако обърне и подаде - на първата клема и + на втората то върти така, че буталцето се прибира навътре. Това ЕБУ прави с много кратки импулси (за много кратко време подава напрежение) така че да го мести бавно и по този начин да стабилизира оборотите точно. От там може би се е наложо името стъпково иначе като му подаваш постоянно напрежение то си се движи гладко, не на стъпки.На каква кола искаш да замериш дали работи МПХ за да ти кажа точно защото има разлики. При мен то обединява и друга функция освен да регулира оборотите.
            Стъпковото моторче си е абсолютно стъпково. Има две намотки.При подаване на 12 в. примърдват и това е.

            Коментар


              #66
              Изчетох доста мнения из форума за стъпковите моторчета, НО неразбрах едно нещо.Може ли някой да ми отговори еднозначно: Стъпковото моторче само за оборотите на празен ход ли се грижи или има някаква роля и при "изфорсирване" или подаване на газ при обороти под 2000, а над 2000 ?!?Ако може някой да напише точно как действа и каква му е ролята, кой кога и как го управлява и как може да се замери или провери дали работи.Благодаря ви предварително .... знам че има много теми с проблеми засягащи стъпковите моторчета, но така и не разбрах това което питам.
              Определено има роля и при подаването на газ, точно на ниски обороти.

              Коментар


                #67
                Здравейте!
                Тези дни имах проблем при натискане на газта.Колата е Пунто 1.2 75 95г - бензин. При по-рязко подаване на газ, не реагираше и дори забиваше. Смених ламбдата, понеже е на 100 000 км , но нищо не се промени. Оборотите на празен ход от една година не са много устойчиви 600-1200. Оказа се, че забиването и оборотите са от стъпковото моторче. Разглобих го да почистя.По магнитчето-роторче имаш мръсотия , която е опирала в статора.Затова се е забавяло.При рязко подаване на газ не е могло да реагира нормално. При отваряне скъсах жиците обаче и се отказах да го правя.Купих някакво китойско за 28 лв чисто ново. Сложих, адаптирах, но така и не се сработиха. Върнах се на старото удължих жичките, реда им си личеше и го запазих, смазах с обикновена литиева грес /по-добре бяла, но нямам/ сглобих и с кит за пластмаса напълних дупките на нитовете, които се разпробиват за да се отвори, че и цялата фуга отзад, понеже уплътнението не беше много запазено /пак от грубото вадене/.Откачих акумулатора за 15 мин , след това сложих моторчето леко прикрепено с болтовете на 5 мм от отвора, дадох на контакт и изключих. Затегнах малко на ръка, пак за 3 сек. контакт, пак 1-2 оборота затягане, пак контакт за 3 сек и така, докато завия нацяло.Без това постепенно затягане подържаше 2000 оборота. Китайското за 28 лв така и не можах да го адаптирам.
                Сега подържа оборотите перфектно като закована е стрелката на 900. Също и има мощност при подаване на газ.

                Коментар


                  #68
                  Да допълня, че и новото стъпково се сработи с пунтото. Въпроса е в слагането на главата от старото, която е износена по специфичен начин. При мен износеното беше от към купето. Махнах новата, която излезе при леко дърпане, понеже триенето е малко и с леко натискане в точното положение спрямо износеното влезе и старата. При старото, колкото и да дърпах не излизаше, затова дадох на контакт и изключих. След 10 сек се разви.Първо откачих акумулатора за 20 мин. След това свързах акум. и моторчето. Сложих го на мястото му и завих двата болта, колкото да го придържат. Контакт за 5 сек. изключване и с ръка на моторчето го насочвам. 10 сек след изключване то се развива и влиза в отвора после се прибира. Затягам болчетата с мм / 1-2 оборота/. Пак контакт, изключване, прихващане и насочване на моторчето. Така 4-5 пъти докато навия докрай. Сега пали студена на 1500, а загряла е на 900. Пушека при форсаж се промени. Сега е бял/ както си беше/ че гори малко масло, а преди с проблем в моторчето беше яко черен и миришеше на бензин.

                  Предполагам при слагане на ново моторче не може да уплътни, ако отвора е износен, затова подържа високи обороти. Смяната със старата специфично износена глава реши проблема при мен.

                  Коментар


                    #69
                    punto73 написа: Преглед на мнението
                    Стъпковото моторче си е абсолютно стъпково. Има две намотки.При подаване на 12 в. примърдват и това е.
                    "Стъпковото" моторче в колите въобще не е стъпково. Стъпковоте мотори имат брой намотки равен на броя стъпки. В колите е обикновен постояннотоков мотор като в детските играчки. Обратната връзка се взима от TPS-a.

                    Може да има и други варианти. Не мога да твърдя за всички коли по света. Но поне за тези от подписа мога.
                    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                    FIAT UNO 1.5

                    Коментар


                      #70
                      stanleyhacker написа: Преглед на мнението
                      "Стъпковото" моторче в колите въобще не е стъпково. Стъпковоте мотори имат брой намотки равен на броя стъпки. В колите е обикновен постояннотоков мотор като в детските играчки. Обратната връзка се взима от TPS-a.

                      Може да има и други варианти. Не мога да твърдя за всички коли по света. Но поне за тези от подписа мога.
                      Всъщност това не е толкова важно, може да има всякакви моторчета. Моето не можах да го подкарам, има 4 извода отворих го, четки няма, а без четки става сложно задвижването с прав ток.

                      Коментар

                      Working...
                      X