daniobg написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стъпково моторче - що е то?
Collapse
X
-
-
vnukata написа:след момента на слагане заработи що годе добре, викам за сега ще сам с него. След 2 часа престой и на изстинал двигател се качвам, паля и абсолютно същите магарии както с предишното, първите два пъти паля и веднага гасне двигателя ако не подам газ. При прехвърляне от бензин на газ работата бива(900об), но на бензин си е мъка. Трябва ли някаква адаптация да се прави на компютъра на колата от време на време?Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан
Коментар
-
Още от предишните постове разбрах за изключването на моторчето, но все мислех че с толкова опита на различни моторчета все някое ще да е читаво и че при все някое ще успее да излъже нещата да заработят добре. Между другото тази сутрин като запалих държеше добри обороти около 1500, позагря малко и паднаха на 900, естествено само на място ги държи стабилни, по време на движение се чуди, забива моцуна някой път, няма мощност като хората. Но така или иначе ми удисва за сега, по-ми е важно на газ като обърне да работи добре, ясно ми че е с обикновенна газова чудеса не стават...Както и да е за сега биват нещата, благодарности за помощта и отделеното време колега daniobg.
Коментар
-
Здравейте!
Тези дни имах проблем при натискане на газта.Колата е Пунто 1.2 75 95г - бензин. При по-рязко подаване на газ, не реагираше и дори забиваше. Смених ламбдата, понеже е на 100 000 км , но нищо не се промени. Оборотите на празен ход от една година не са много устойчиви 600-1200. Оказа се, че забиването и оборотите са от стъпковото моторче. Разглобих го да почистя.По магнитчето-роторче имаш мръсотия , която е опирала в статора.Затова се е забавяло.При рязко подаване на газ не е могло да реагира нормално. При отваряне скъсах жиците обаче и се отказах да го правя.Купих някакво китойско за 28 лв чисто ново. Сложих, адаптирах, но така и не се сработиха. Върнах се на старото удължих жичките, реда им си личеше и го запазих, смазах с обикновена литиева грес /по-добре бяла, но нямам/ сглобих и с кит за пластмаса напълних дупките на нитовете, които се разпробиват за да се отвори, че и цялата фуга отзад, понеже уплътнението не беше много запазено /пак от грубото вадене/.Откачих акумулатора за 15 мин , след това сложих моторчето леко прикрепено с болтовете на 5 мм от отвора, дадох на контакт и изключих. Затегнах малко на ръка, пак за 3 сек. контакт, пак 1-2 оборота затягане, пак контакт за 3 сек и така, докато завия нацяло.Без това постепенно затягане подържаше 2000 оборота. Китайското за 28 лв така и не можах да го адаптирам.
Сега подържа оборотите перфектно като закована е стрелката на 900. Също и има мощност при подаване на газ.
Коментар
-
ilko-gd написа: Преглед на мнениетоСтъпковото моторче, въобще не е стъпково. Стъпкови електродвигатели има например в твърдите дискове на компютрите, във флопи дисковите устройства също. Това "стържене" дето се чува когато се чете информация от дискета или твърдият диск идва точно от стъпковият електродвигател, който премества с много, ама много голяма точност главите точно с една писта и това е щтракането, всичко става "на стъпки". Информацията върху твърдите дискове и дискетите е записана в окръжности, а не както при компакт дисковете в спирала и за това главите се местят рязко на стъпки, а не вървят последователно по спираловидна пътечка.При автомобилите въпросното моторче за празен ход представлява най-обикновен постоянно токов електромотор, който върти червяк и така премества напред, назад бутало. При мен на моноинжекциона това буталце (прът) натиска оста на дроселовата клапа все едно съм я натиснал с педала (дал съм газ) и така коригира оборотите като подава газ вместо мене най-образно казано. Така като пуснеш климатика, включиш дългите светлини или друг такъв голям консуматор, МПХ натиска газта вместо тебе и така въпреки нарастналата консумация оборотите на празен ход остават същите. Например като катериш баир с 60 км в час си натиснал доста по-надолу педала на газта отколкото ако караш със същата скорост по равен участък. Това прави и МПХ - като нарастне консумацията на енергия, вместо да ти паднат оборотите и да почне да се тресе двигателя то подава повече газ и така задържа оборотите непроменени.При други двигатели (например при 1.6 16 клапана) това МПХ не натиска газта ами неговото буталце представлява конус, който влиза в отвор и така колкото е по-изваден конуса толкова повече въздух влиза и толково ще са по-големи оборотите. И така пак чрез коригиране на количеството въздух, което влиза в цилиндрите на празен ход регулира оборотите само че не чрез отваряне и затваряне на дроселовата клапа, ами чрез отделен канал за въздух.Проблема на тези моторчета е че с времето колкото и да са добре уплътнени влиза ситна прах в тях, смесва се с греста вътре, отделно и зъбите на самият червяк се изностват и така вече започва да не се движи лесно, да прескача заради износените зъби и т.н.Компютърът на колата (ЕБУ) управлява този електромотор като му подава постоянно напрежение, като ако му подаде + на първата клема и - на втората да речем то върти така, че буталцето изкача навън, но ако обърне и подаде - на първата клема и + на втората то върти така, че буталцето се прибира навътре. Това ЕБУ прави с много кратки импулси (за много кратко време подава напрежение) така че да го мести бавно и по този начин да стабилизира оборотите точно. От там може би се е наложо името стъпково иначе като му подаваш постоянно напрежение то си се движи гладко, не на стъпки.На каква кола искаш да замериш дали работи МПХ за да ти кажа точно защото има разлики. При мен то обединява и друга функция освен да регулира оборотите.
Коментар
-
g0g40 написа: Преглед на мнениетоИзчетох доста мнения из форума за стъпковите моторчета, НО неразбрах едно нещо.Може ли някой да ми отговори еднозначно: Стъпковото моторче само за оборотите на празен ход ли се грижи или има някаква роля и при "изфорсирване" или подаване на газ при обороти под 2000, а над 2000 ?!?Ако може някой да напише точно как действа и каква му е ролята, кой кога и как го управлява и как може да се замери или провери дали работи.Благодаря ви предварително .... знам че има много теми с проблеми засягащи стъпковите моторчета, но така и не разбрах това което питам.
Коментар
-
Здравейте!
Тези дни имах проблем при натискане на газта.Колата е Пунто 1.2 75 95г - бензин. При по-рязко подаване на газ, не реагираше и дори забиваше. Смених ламбдата, понеже е на 100 000 км , но нищо не се промени. Оборотите на празен ход от една година не са много устойчиви 600-1200. Оказа се, че забиването и оборотите са от стъпковото моторче. Разглобих го да почистя.По магнитчето-роторче имаш мръсотия , която е опирала в статора.Затова се е забавяло.При рязко подаване на газ не е могло да реагира нормално. При отваряне скъсах жиците обаче и се отказах да го правя.Купих някакво китойско за 28 лв чисто ново. Сложих, адаптирах, но така и не се сработиха. Върнах се на старото удължих жичките, реда им си личеше и го запазих, смазах с обикновена литиева грес /по-добре бяла, но нямам/ сглобих и с кит за пластмаса напълних дупките на нитовете, които се разпробиват за да се отвори, че и цялата фуга отзад, понеже уплътнението не беше много запазено /пак от грубото вадене/.Откачих акумулатора за 15 мин , след това сложих моторчето леко прикрепено с болтовете на 5 мм от отвора, дадох на контакт и изключих. Затегнах малко на ръка, пак за 3 сек. контакт, пак 1-2 оборота затягане, пак контакт за 3 сек и така, докато завия нацяло.Без това постепенно затягане подържаше 2000 оборота. Китайското за 28 лв така и не можах да го адаптирам.
Сега подържа оборотите перфектно като закована е стрелката на 900. Също и има мощност при подаване на газ.
Коментар
-
Да допълня, че и новото стъпково се сработи с пунтото. Въпроса е в слагането на главата от старото, която е износена по специфичен начин. При мен износеното беше от към купето. Махнах новата, която излезе при леко дърпане, понеже триенето е малко и с леко натискане в точното положение спрямо износеното влезе и старата. При старото, колкото и да дърпах не излизаше, затова дадох на контакт и изключих. След 10 сек се разви.Първо откачих акумулатора за 20 мин. След това свързах акум. и моторчето. Сложих го на мястото му и завих двата болта, колкото да го придържат. Контакт за 5 сек. изключване и с ръка на моторчето го насочвам. 10 сек след изключване то се развива и влиза в отвора после се прибира. Затягам болчетата с мм / 1-2 оборота/. Пак контакт, изключване, прихващане и насочване на моторчето. Така 4-5 пъти докато навия докрай. Сега пали студена на 1500, а загряла е на 900. Пушека при форсаж се промени. Сега е бял/ както си беше/ че гори малко масло, а преди с проблем в моторчето беше яко черен и миришеше на бензин.
Предполагам при слагане на ново моторче не може да уплътни, ако отвора е износен, затова подържа високи обороти. Смяната със старата специфично износена глава реши проблема при мен.
Коментар
-
punto73 написа: Преглед на мнениетоСтъпковото моторче си е абсолютно стъпково. Има две намотки.При подаване на 12 в. примърдват и това е.
Може да има и други варианти. Не мога да твърдя за всички коли по света. Но поне за тези от подписа мога.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа: Преглед на мнението"Стъпковото" моторче в колите въобще не е стъпково. Стъпковоте мотори имат брой намотки равен на броя стъпки. В колите е обикновен постояннотоков мотор като в детските играчки. Обратната връзка се взима от TPS-a.
Може да има и други варианти. Не мога да твърдя за всички коли по света. Но поне за тези от подписа мога.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар