Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стъпково моторче - що е то?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Здравейте всички,изчетох доста теми и мнения по форумите, но все още не мога да разбера какво става с колата ми - става въпрос за Фиат Брава 1.6 16V 103 к.с. модел 1996 г., като от 2 години е оборудвана с газов инжекцион fobos 1. И така ще опиша проблема по-отдалече, за да може някой, който е имал същия проблем или сходен такъв, евентуално да изрази някакво мнение по въпроса. Проблемът започна около април-май 2014 г., като първоначално проблемите се изразяваха в 2 насоки:- при палене колата се форсираше до около 1800-2000 оборота, след което (4-5 минути работа на двигателя) се успокояваше и работеше нормално;- при изключване от скорост (най-вече от по-високи обороти) оборотите падаха до нула и колата гаснеше в движение.Известно време карах колата така, като пробвах да карам само на бензин - това с форсирането остана като проблем, но проблема с гасненето сякаш не се проявяваше или поне не толкова често. След известно ровене по форумите и посещение в сервиз смениха стъпковото моторче уж с някакво добро siemens. Първите 2-3 седмици колата работеше нормално, проблемът с форсирането сякаш беше решен, но колата продължи да мени обороти при ниски предавки и изключена от скорост, като от време на време отново се проявяваше проблема с гасненето на колата при изключване от скорост, което особено при градско шофиране в София е доста дразнещо. И така до преди Коледа, когато след посещение на автомивка колата тотално почна да прави проблеми с поддържането на оборотите при изключен от скорост автомобил (включително и в движение и в покой) - и на бензин и на газ, като при 1 от 5-6 последователни паления колата сякаш зацепваше и известно време работеше нормално. Някой има ли представа какъв може да е проблема - дефектно стъпково моторче, дросел (макар че при смяната на стъпковото моторче казаха, че са го почистили и че е ок) или нещо друго. Ясно е че няма да мине без сервиз, но поне да знам от какво може да е проблема, за да няма смяна на разни неща на сляпо.Предварително благодаря на всички за изказаните мнения и съвети.

    Коментар


      #17
      Пробвай с разкачане на акумулатора за 10-15 минути ,след което го закачаш ,палиш и я оставяш да работи само на бензин . Най-добре е да го направиш на студена кола разкачането и след като я запалиш да я оставиш да си работи на празен ход докато загрее. Има вариант от кофти настройка на Газовата уредба да ти обърква времената за впръскване на бензин.
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #18
        Проверете дали е включена опцията за ППХ на ГИ и провери гарнитурите около дросела от къде смуче въздух.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #19
          Това с акумулатора ще то пробвам, макар че при първите проявления на проблема след смяната на стъпковото моторче съм то правил, но за начало ще почна с това.... Относно ППХ на газовия инжекцион - нямам и идея какво е това - ще бъда много благодарен на S_BANKOV да поясни какво точно представлява, за да мога да го погледна - в тази връзка АГУ-то все още е в гаранция и мога евентуално и до тях да отида да си погледнат настройките.....

          Коментар


            #20
            Фобоса има отметка за принудителен празен ход, ако не чекната, ще ти гасне по същия начин който описваш.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #21
              Това ще го проверя, но вече две години както я карам на газ и все щеше да се прояви този проблем.... и по-странното е че гасне и на бензин...

              Коментар


                #22
                transacta написа:
                и по-странното е че гасне и на бензин...
                Ако на газ не е настроена спрямо бензина 1:1 газовото ЕКУ обозва бензиновото и проблемите почват и на бензин. Когато всичко се настрои точно след няколко цикъла на палене проблема на бензин изчезва без да си пипал нищо . При мен времената не бяха направени еднакви и сутрин при палене беше приключение, голямо хълцане, придърпване и т.н.
                punto HGT

                Коментар


                  #23
                  Понеже днес доста се порових по форумите благодарение на вашите мнения и вече се съмнявам за TPS, което ако съм разбрал еднакво с потенционометър на драсела... Какво ще кажете?!

                  Коментар


                    #24
                    не

                    Коментар


                      #25
                      Ще отида първо на диагностика и ако се наложи и при тези с газовата - тя все още е в гаранция, но проблемът е че те взаимно си прехвърлят топката - майстора казва имаш проблем с настройките на газовия инжекцион или "трупа адаптации", газаджията казва не е проблема в АГУ, тази кола е 1996 г. и няма как да има адаптации....просто цирк

                      Коментар


                        #26
                        Накарай газаджията да ти покаже и да видиш със собствените си очи, че газовите и бензиновите времена ги е настроил 1:1, ако е ОК тогава търси другаде проблема, защото те газаджиите гледат на газ да е добре колата и толкоз, ама това че обозват бензиновото ЕКУ хич не ги интересува
                        punto HGT

                        Коментар


                          #27
                          То лошото е, че като не разбирам може да си ме лъжат колкото искат.... но все пак ще отида... Поздрави

                          Коментар


                            #28
                            transacta написа:
                            То лошото е, че като не разбирам може да си ме лъжат колкото искат.... но все пак ще отида... Поздрави
                            То и аз не му разбирам, но той като закачи колата пред теб на лаптопа или какъвто и друг екран да има се виждат времената, идеята е каквито ги показва на бензин да успее да ги направи и на газ, тоест ще разцъка няколко пъти колата на газ-бензин и ще се види дали са настроени 1:1, ако това не може да направи сменяй газаджията, а и по принцип тия неща трябва да са им пределно ясни на тях.
                            punto HGT

                            Коментар


                              #29
                              Ще пробвам да ги накарам да го направят... Относно смяната - търпя ги заради гаранцията, иначе и аз съм обмислял варианта да ги сменя...Може би утре ще оставя колата на сервиз за диагностика и вече ще имам по-достоверна информация за причините за проблема.Поздрави,

                              Коментар


                                #30
                                Търся стъпков мотор или е нещо друго

                                Здравейте да се включа и аз с следния проблем.Значи от както температурите паднаха имам следния проблем. Паля колата с газ защото иначе гасне ако не изгасне не държи обороти каквито трябва да са и после дори и на загряла ми гасне при смяна на скоростите демек свободна . И това се повтаря постоянно . В момента си решавам този дерт по следния начин. Паля и държа газта около 1/2 мин. после гася обикновено сама гасне изчаквам 1/2 две и колата е готова оборотите са вече ок . Но в следващия момент тръгвам дигаш примерно 2000 оборота искаш да смениш на друга скорост и оборотите падат много рязко до нормалното но се получава едно придърпване на всяка скорост докато не позагрее малко после си падат плавно.Мисълта ми е какво може да е смененомап сензор- втора р.тем. датчик за вода -нов и втора с 2бртем. въздушен датчик-втора с 2 брстъпков мотор който е малко на кантар дали е читав- нов който се разглобих като дадох на контакт и после е разглобен по същия път и втора който е рем и почистенМоля давайте съвети че вече се изчерпах . Мерси предварително

                                Коментар

                                Working...
                                X