Здравейте всички,изчетох доста теми и мнения по форумите, но все още не мога да разбера какво става с колата ми - става въпрос за Фиат Брава 1.6 16V 103 к.с. модел 1996 г., като от 2 години е оборудвана с газов инжекцион fobos 1. И така ще опиша проблема по-отдалече, за да може някой, който е имал същия проблем или сходен такъв, евентуално да изрази някакво мнение по въпроса. Проблемът започна около април-май 2014 г., като първоначално проблемите се изразяваха в 2 насоки:- при палене колата се форсираше до около 1800-2000 оборота, след което (4-5 минути работа на двигателя) се успокояваше и работеше нормално;- при изключване от скорост (най-вече от по-високи обороти) оборотите падаха до нула и колата гаснеше в движение.Известно време карах колата така, като пробвах да карам само на бензин - това с форсирането остана като проблем, но проблема с гасненето сякаш не се проявяваше или поне не толкова често. След известно ровене по форумите и посещение в сервиз смениха стъпковото моторче уж с някакво добро siemens. Първите 2-3 седмици колата работеше нормално, проблемът с форсирането сякаш беше решен, но колата продължи да мени обороти при ниски предавки и изключена от скорост, като от време на време отново се проявяваше проблема с гасненето на колата при изключване от скорост, което особено при градско шофиране в София е доста дразнещо. И така до преди Коледа, когато след посещение на автомивка колата тотално почна да прави проблеми с поддържането на оборотите при изключен от скорост автомобил (включително и в движение и в покой) - и на бензин и на газ, като при 1 от 5-6 последователни паления колата сякаш зацепваше и известно време работеше нормално. Някой има ли представа какъв може да е проблема - дефектно стъпково моторче, дросел (макар че при смяната на стъпковото моторче казаха, че са го почистили и че е ок) или нещо друго. Ясно е че няма да мине без сервиз, но поне да знам от какво може да е проблема, за да няма смяна на разни неща на сляпо.Предварително благодаря на всички за изказаните мнения и съвети.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стъпково моторче - що е то?
Collapse
X
-
Пробвай с разкачане на акумулатора за 10-15 минути ,след което го закачаш ,палиш и я оставяш да работи само на бензин . Най-добре е да го направиш на студена кола разкачането и след като я запалиш да я оставиш да си работи на празен ход докато загрее. Има вариант от кофти настройка на Газовата уредба да ти обърква времената за впръскване на бензин.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Това с акумулатора ще то пробвам, макар че при първите проявления на проблема след смяната на стъпковото моторче съм то правил, но за начало ще почна с това.... Относно ППХ на газовия инжекцион - нямам и идея какво е това - ще бъда много благодарен на S_BANKOV да поясни какво точно представлява, за да мога да го погледна - в тази връзка АГУ-то все още е в гаранция и мога евентуално и до тях да отида да си погледнат настройките.....
Коментар
-
transacta написа:и по-странното е че гасне и на бензин...punto HGT
Коментар
-
u_bo
-
Ще отида първо на диагностика и ако се наложи и при тези с газовата - тя все още е в гаранция, но проблемът е че те взаимно си прехвърлят топката - майстора казва имаш проблем с настройките на газовия инжекцион или "трупа адаптации", газаджията казва не е проблема в АГУ, тази кола е 1996 г. и няма как да има адаптации....просто цирк
Коментар
-
transacta написа:То лошото е, че като не разбирам може да си ме лъжат колкото искат.... но все пак ще отида... Поздравиpunto HGT
Коментар
-
Търся стъпков мотор или е нещо друго
Здравейте да се включа и аз с следния проблем.Значи от както температурите паднаха имам следния проблем. Паля колата с газ защото иначе гасне ако не изгасне не държи обороти каквито трябва да са и после дори и на загряла ми гасне при смяна на скоростите демек свободна . И това се повтаря постоянно . В момента си решавам този дерт по следния начин. Паля и държа газта около 1/2 мин. после гася обикновено сама гасне изчаквам 1/2 две и колата е готова оборотите са вече ок . Но в следващия момент тръгвам дигаш примерно 2000 оборота искаш да смениш на друга скорост и оборотите падат много рязко до нормалното но се получава едно придърпване на всяка скорост докато не позагрее малко после си падат плавно.Мисълта ми е какво може да е смененомап сензор- втора р.тем. датчик за вода -нов и втора с 2бртем. въздушен датчик-втора с 2 брстъпков мотор който е малко на кантар дали е читав- нов който се разглобих като дадох на контакт и после е разглобен по същия път и втора който е рем и почистенМоля давайте съвети че вече се изчерпах . Мерси предварително
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар