Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стъпково моторче - що е то?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    transacta написа:
    Успех, съжалявам че не мога да съм полезен с друга идея
    Мерси все пак всяка информация е полезна се за някой

    Коментар


      #47
      Здравейте,поствам инфо и след посещението при газаджиите - общо взето според тях проблем няма... пробвах да карам колата и на газ и засега не гасне, така че ще я наблюдавам известно време.Равносметката е - изчистени дросел и стъпково моторче + изчистване на натрупаните адаптации...и засега колата работи и не гасне, макар че на газ пак не работи спокойно. Ако има развитие по въпроса ще пиша.Поздрави,

      Коментар


        #48
        Мнение за моя проблем .От два дена съм игнорирал ламбда сондата и колата се държи доста по добре в много отношения и на вървене и прекъсването ми изчезна но въпроса е колко ще ми вдигне разхода на гориво. Някой пробвал ли е

        Коментар


          #49
          Двама пишете за проблеми, аз не мога да ви се оправя....Опиши си проблема отначало до сега в един пост, като не изпускаш нищо.

          Коментар


            #50
            Наистина стана малко каша с различните проблеми... Съжалявам - за в бъдеще ще гледам да пускам нова тема или нещо подобно.ОТносно проблема - проблемът беше временно решен, но след два дни каране отново почна да гасне... явно има повреда, която нито майстора, нито газаджията успяха да установят. Незнам какво да правя.

            Коментар


              #51
              transacta написа:
              Наистина стана малко каша с различните проблеми... Съжалявам - за в бъдеще ще гледам да пускам нова тема или нещо подобно.ОТносно проблема - проблемът беше временно решен, но след два дни каране отново почна да гасне... явно има повреда, която нито майстора, нито газаджията успяха да установят. Незнам какво да правя.
              Каква е колата дай модел на двг 1и при кое положение гасне топла студена и каквото се сетиш.

              Коментар


                #52
                По-горе съм описал, но пиша пак, че наистина темата се обърка малко.... Става въпрос за Фиат Брава 1.6 бензин 16V 103 к.с. , като в момента е екипирана с газов инжекцион fobos 1, монтиран в eurogas - Горна Баня, гр. София.Това, което ми направи впечатление през последните дни е, че сякаш проблемът се проявява след като колата загрее, включително имаше няколко случая, при които като паркирам пред блока колата не успява да угасне, но държи оборотите почти на нула. Преди това - всяко изключване от скорост или по-мудна смяна на предавките води до гаснене на двигателя. Странна работа.

                Коментар


                  #53
                  ЕДно допълнение, че последните дни съм малко заети и не съм имал време да ходя по майстори - попадна ми един проблем за Мерцедес, който не е точно като моя, но евентуално причината за проблема може да е сходна - хората във форума се съмняват за проблем в ел. инсталацията на автомобила?! Според вас възможно ли е проблемът да е в нея?!http://mercedes-bulgaria.com/forum/m...=printpageНе съм казвал (с цел да не претоварвам поста) , но през последния месец на 2014 г. се случваха доста странни неща с колата - например: - след включване и изключване на дългите светлини, изчезнаха късите и след няколко часа се оправиха от само себе си; - спирам пред магазина и пускам аварийките - половината кола (дясната половина) светлините светят, другата половина не; - изчезнаха ми чистачката и подгряването на петата врата (този проблем все още е наличен, но с оглед с гасненето на колата за момента той не е толкова проблемен) и т.н.Наистина изказвам само предположения... при първа възможност ще отида при специалист по ел. нещата - все пак да изключим и този елемент.Поздрави,

                  Коментар


                    #54
                    Здравейте,скоро не съм писал, но това е по-скоро защото нямаше какво да споделя - общо взето с ходенето по майстори нямаше голям ефект.Първо ходих при един майстор, който ми беше препоръчан като добър по диагностиката, но така и не стигнах до такава, тъй като няколкото пъти когато исках да направим диагностика, колата не проявяваше проблема и майстора прецени че няма смисъл да прави диагностика. Ходих и при първоначалния майстор за евентуалното натрупване на грешки на компютъра, но и той не видя проблем. Ситуацията към момента е следната - колата от само себе си някак се оправи (в сравнение с положението преди Коледа), като проявява проблема един-два пъти седмично, като след 5-6 гаснения на колата пак се оправя и след това работи добре. Това което забелязах и което е ново - в случаите когато колата трудно поддържа обороти и те клонят към нула, забелязах че осветлението на таблото и предните фарове намалява и след форсиране на педала на газта се забелязва засилване на осветеността. Това ме кара да си мисля че проблемът е някъде по ел. инсталацията на колата, но явно е трудно да се хване. Някакви предположения и идеи!?Поздрави,

                    Коментар


                      #55
                      transacta написа:
                      Здравейте,скоро не съм писал, но това е по-скоро защото нямаше какво да споделя - общо взето с ходенето по майстори нямаше голям ефект.Първо ходих при един майстор, който ми беше препоръчан като добър по диагностиката, но така и не стигнах до такава, тъй като няколкото пъти когато исках да направим диагностика, колата не проявяваше проблема и майстора прецени че няма смисъл да прави диагностика. Ходих и при първоначалния майстор за евентуалното натрупване на грешки на компютъра, но и той не видя проблем. Ситуацията към момента е следната - колата от само себе си някак се оправи (в сравнение с положението преди Коледа), като проявява проблема един-два пъти седмично, като след 5-6 гаснения на колата пак се оправя и след това работи добре. Това което забелязах и което е ново - в случаите когато колата трудно поддържа обороти и те клонят към нула, забелязах че осветлението на таблото и предните фарове намалява и след форсиране на педала на газта се забелязва засилване на осветеността. Това ме кара да си мисля че проблемът е някъде по ел. инсталацията на колата, но явно е трудно да се хване. Някакви предположения и идеи!?Поздрави,
                      Това на газ или и на газ и на бензин?Само с лог на ламбдата при проблем може да се направи предпопожение.

                      Коментар


                        #56
                        проверете алтернатора,ако трябва го смъкни и ревизирай

                        Коментар


                          #57
                          Здравейте колеги, да не отварям нова тема ще пиша тук. Имам следния проблем от няколко дни - след като запаля, колата вдига 2000об/мин, някой път и повече, след като позагрее оборотите пък падат под 900, на моменти даже гасне в движение изключена от скорст. Миналата година чистих стъпков мотор, от тогава до сега нямах проблеми. Колата е 1.6 брава с АГУ BRC. Проблема го прави и на газ и на бензин. Стъпковото моторче играе ли някаква роля когато работи колата на газ? Ако не то да търся ли проблема в дроселовата клапа? Благодаря

                          Коментар


                            #58
                            vnukata написа:
                            Колата е 1.6 брава с АГУ BRC. Проблема го прави и на газ и на бензин. Стъпковото моторче играе ли някаква роля когато работи колата на газ? Ако не то да търся ли проблема в дроселовата клапа? Благодаря
                            При мен се получаваше абсолютно същия проблем - форсажи когато си поиска, при изключване от скорост падат оборотите и ту гасне ту се тресе, докато в един слънчев летен ден, докато колата държеше 800 оборота на свободна, взех и дръпнах кабела на стъпковия мотор и от тогава се родих - няма форсажи, няма гаснене, работата на двигателя е като по часовник, държи си 800 оборота и тва е. Единствения проблем в случая е че трябва малко да позагрее, че иначе се тресе първите няколко минутки ако е студена. Аз съм с брава 1.6 103 коня с пластмасовите колектори, където в дросела е набит стъпковия мотор и тпс-а. С обикновена метанова БРЦ уредба съм. Моя съвет към теб е да пробваш първо докато колата държи нормални обороти да изкараш стъпковия мотор и да видиш какво ще се получи - при мен така си реших проблема, защото съм сменял вече един път целия дросел и пак се пре*ба...
                            Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан

                            Коментар


                              #59
                              daniobg написа:
                              При мен се получаваше абсолютно същия проблем - форсажи когато си поиска, при изключване от скорост падат оборотите и ту гасне ту се тресе, докато в един слънчев летен ден, докато колата държеше 800 оборота на свободна, взех и дръпнах кабела на стъпковия мотор и от тогава се родих - няма форсажи, няма гаснене, работата на двигателя е като по часовник, държи си 800 оборота и тва е. Единствения проблем в случая е че трябва малко да позагрее, че иначе се тресе първите няколко минутки ако е студена. Аз съм с брава 1.6 103 коня с пластмасовите колектори, където в дросела е набит стъпковия мотор и тпс-а. С обикновена метанова БРЦ уредба съм. Моя съвет към теб е да пробваш първо докато колата държи нормални обороти да изкараш стъпковия мотор и да видиш какво ще се получи - при мен така си реших проблема, защото съм сменял вече един път целия дросел и пак се пре*ба...
                              Миналата година когато чистих ст. моторче , пробвах на запален двигател да откача буксата му и нямаше никакви промени на вкл/изкл. Да но на мен ми го прави проблема и на газ, не само на бензин, а незнам дали стъпковия мотор има нещо общо с газта, по пътя на логиката не трябва да има, затова набелязвам дроселова клапа.

                              Коментар


                                #60
                                vnukata написа:
                                Да но на мен ми го прави проблема и на газ, не само на бензин, а незнам дали стъпковия мотор има нещо общо с газта, по пътя на логиката не трябва да има, затова набелязвам дроселова клапа.
                                Е как да няма??? И аз съм с газ (метан) и от стъпковия мотор ми идваха проблемите ти казах. Той самия мотор регулира количеството въздух, което да се подава, когато колата е на свободна и дроселовата клапа е затворена. Също така и ако се включат допълнителни консуматори предизвикващи спад на оборотите (климатик), стъпковия мотор отново отваря и вкарва повече въздух за да компенсира тоя спад и да ги задържи на 800. Казваш, че миналата година си правил операцията с включване и изключване и нямало промяна - добре но не забравяй, че в момента в който го изключиш, спира да му се подава ток и самия мотор остава в положението, в което е бил - съответно ако колата ти е държала 800 оборота и го изключиш, няма да забележиш никаква промяна, НО вече количеството въздух, което ще се подава чрез стъпковия мотор остава перманентно в зависимост от положението, в което си го изключил. Та това което се опитвам да ти кажа е, че в момента те посъветвах да го изключиш докато колата работи нормално (държи 800 оборота) - това се прави с цел да застопориш стъпковия мотор в едно положение и след това да караш така известно време и да видиш дали ще имаш форсажи или ще гасне - ако нямаш (както при мен), значи проблема ти е около стъпковия мотор, който ту се опитва явно да компенсира, но не го прави както трябва (вдига твърде много оборотите), ту се опитва да държи колата на 800 оборота, но вкарва много малко въздух (тръгва да гасне), и чат пат покрай цялата суматоха си работи ОК. Та малко дълго стана обяснението ми, но като цяло нищо няма да ти пречи докато колата работи нормално да го изключиш и да покараш така известно време - единствения косур ти казах, който при мен се получава, че при студено палене малко друса докато загрее, а това се получава понеже съм заклинчил моторчето на точно определено количество въздух, което е 6 при леко загрял двигател, но е малко по-малко от необходимото за студен
                                Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан

                                Коментар

                                Working...
                                X