Колеги колко време трябва да се зарежда акомулатор 65 Аh при положение че е включен на заряден ток:а: 2 Ампера или на б: 4 Ампера
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко време да се зарежда акумулатор?
Collapse
X
-
Колко време да се зарежда акумулатор?
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Етикети: –
-
Аз мисля, че може да се каже ориентировъчно, само ако акумулатора е разреден напълно. Предполагам обаче, че случая не е такъв, което означава че времената споменати от колегата slav намаляват. С колко обаче намаляват - никой не може да каже. Затова акумулаторите доколкото знам не се зареждат на време а се следят параметрите и като се зареди се изключва заряда. Ориентировъчен заряд на акумулатора:12.65 V 100 %12.45 V 75 %12.24 V 50 %12.06 V 25 %11.89 V 0 %Това е от мен.Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
kkp написа:Аз мисля, че може да се каже ориентировъчно, само ако акумулатора е разреден напълно. Предполагам обаче, че случая не е такъв, което означава че времената споменати от колегата slav намаляват. С колко обаче намаляват - никой не може да каже. Затова акумулаторите доколкото знам не се зареждат на време а се следят параметрите и като се зареди се изключва заряда. Ориентировъчен заряд на акумулатора:12.65 V 100 %12.45 V 75 %12.24 V 50 %12.06 V 25 %11.89 V 0 %Това е от мен.
Коментар
-
Колеги всичко написано до тук е абсолютно вярно.Когато обаче нямаш истинско зарядно, по което да следиш кривата на зарядния ток с времето, купи си ариометър и следи гъстотата на електролита във всяка клетка на акумулатора. Само искам да допълня - имал съм два наречени "необслужваеми" акумулатори Flaam и Bosch (с оченца )и като им разлепиш лепенките отгоре, стават обслужваеми (не твърдя че всички са такива, има и "по-световни" гелни ) и на тях им липсва малко водичка в някоя от клетките и т.н. - като обслужваемите.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
И така като я зачекнахме темата за акомулаторите дайте поне да я довършим.Или да кажем и за временното съхраняване на батерията.Макар че не вярвам много от нас да не си карат постоянно колите.Акомулаторната батерия ако не се използва се съхранява винаги заредена напълно.И ако този период е по дълъг задължително се прави дозареждане тъй като тя винаги има собствен саморазряд.Ниското напрежение води до сулфатизация на плочите техното разпадане и загуба на капацитет.Въпреки битуващото мнение че трябва да се съхранява на топло това не е така.Точно обратното колкото е по-ниска нейната температура толкова вътрешното и съпротивление е по голямо и саморазряда и е по малък.За това зимата е по добре да си е заредена и да си е на колата и ако е много студено и се налага да се използва необходимо е предврително да се внесе на топло.И като се стопли вече може да отдава максималното на което е предвидена.
Коментар
-
kkp написа:Ориентировъчен заряд на акумулатора:12.65 V 100 %12.45 V 75 %12.24 V 50 %12.06 V 25 %11.89 V 0 %
Коментар
-
Мерси на всички....батерията е заредена, а проблема в дълбочина се оказа заминал диоден блок на алтернатора. Всичко е сменено за 2 часа и отново сме на пътя. Добре че на типо/темпра всичко е толкова удобно и лесно за работа.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар