Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко време да се зарежда акумулатор?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко време да се зарежда акумулатор?

    Колеги колко време трябва да се зарежда акомулатор 65 Аh при положение че е включен на заряден ток:а: 2 Ампера или на б: 4 Ампера
    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
    ИТАЛФЕСТ 2007

    #2
    Мисля че, за а : 32 часа и половина, за б : 16 часа

    Коментар


      #3
      Аз мисля, че може да се каже ориентировъчно, само ако акумулатора е разреден напълно. Предполагам обаче, че случая не е такъв, което означава че времената споменати от колегата slav намаляват. С колко обаче намаляват - никой не може да каже. Затова акумулаторите доколкото знам не се зареждат на време а се следят параметрите и като се зареди се изключва заряда. Ориентировъчен заряд на акумулатора:12.65 V 100 %12.45 V 75 %12.24 V 50 %12.06 V 25 %11.89 V 0 %Това е от мен.
      Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

      Коментар


        #4
        kkp написа:
        Аз мисля, че може да се каже ориентировъчно, само ако акумулатора е разреден напълно. Предполагам обаче, че случая не е такъв, което означава че времената споменати от колегата slav намаляват. С колко обаче намаляват - никой не може да каже. Затова акумулаторите доколкото знам не се зареждат на време а се следят параметрите и като се зареди се изключва заряда. Ориентировъчен заряд на акумулатора:12.65 V 100 %12.45 V 75 %12.24 V 50 %12.06 V 25 %11.89 V 0 %Това е от мен.
        Ще си позволя да допълня колегата защото това което е дал трябва да се ползва като изходни данни при зареждане на непълно разреден акомулатор. За оловните акомулатори /независимо какви обслужваеми или не/ като правило зарядния ток трябва да бъде 1/10 от капацитета.Или както в нашия случай при напълно разреден акомулатор заряда трябва да бъде с 6,5А за 10 часа.Като и трябва да се следи и температурата на електролита да не надвиши 45-50 градуса.Ако това се получи се прекъсва процеса на заряд докато се нормализира температурата и се продължава отново.Има и така наречен ускорен заряд при който първоначално зарядния ток се завишава два пъти.В нашия случай 13А за 2,5 часа и останалото време 5часа пак при 6,5А.Но този вариан не го препоръчвам на никого защото води до яко скъсяване живота на акомулатора.Ако не разполагаш с изправител който да осигури нужния заряден ток/примерно с 4А/ може и така но само трябва да си изчислиш времето по тока с който зареждаш.И пак има една уловка че е препоръчително зарядния ток да не е по малък от 1/20 от капацитета.И тъй като до тук всичко беше само за напълно разреден акомулатор да се върна на написаното от колегата.Там например при напрежение 12,24V имаш 50% да дозаредиш или с ток 6,5А за 5 часа.Останалите сметки си ги направи сам.На обслужваемите /тези старите с капачките дето им се долива дестилирана вода/ е по лесно защото там при измерване гъстотата много лесно се определя колко е зареден даден акомулатор.Зареждаш докато достигне необходимата гъстота.И като се сетих за доливане да напомня, че ако се налага доливане да се прави когато непосредствено предстои по дълго пътуване или съответно зареждане с изправител.Леко презареждане не е опасно за батерията.Даже най-големия враг на акомулаторите е постоянното недозареждане.Но да не се впускам в подробности че сигурно ти надух главата с толкова теория.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #5
          Колеги всичко написано до тук е абсолютно вярно.Когато обаче нямаш истинско зарядно, по което да следиш кривата на зарядния ток с времето, купи си ариометър и следи гъстотата на електролита във всяка клетка на акумулатора. Само искам да допълня - имал съм два наречени "необслужваеми" акумулатори Flaam и Bosch (с оченца )и като им разлепиш лепенките отгоре, стават обслужваеми (не твърдя че всички са такива, има и "по-световни" гелни ) и на тях им липсва малко водичка в някоя от клетките и т.н. - като обслужваемите.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #6
            И така като я зачекнахме темата за акомулаторите дайте поне да я довършим.Или да кажем и за временното съхраняване на батерията.Макар че не вярвам много от нас да не си карат постоянно колите.Акомулаторната батерия ако не се използва се съхранява винаги заредена напълно.И ако този период е по дълъг задължително се прави дозареждане тъй като тя винаги има собствен саморазряд.Ниското напрежение води до сулфатизация на плочите техното разпадане и загуба на капацитет.Въпреки битуващото мнение че трябва да се съхранява на топло това не е така.Точно обратното колкото е по-ниска нейната температура толкова вътрешното и съпротивление е по голямо и саморазряда и е по малък.За това зимата е по добре да си е заредена и да си е на колата и ако е много студено и се налага да се използва необходимо е предврително да се внесе на топло.И като се стопли вече може да отдава максималното на което е предвидена.
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #7
              kkp написа:
              Ориентировъчен заряд на акумулатора:12.65 V 100 %12.45 V 75 %12.24 V 50 %12.06 V 25 %11.89 V 0 %
              Въпрос №2: До колко процента е зареден акумулатора, ако замервате напрежението на клетките с:а) Дигитален мултицет с клас на точност "Made in China"б) Стрелкови волтметър с клас на точност "ГОСТ-73"

              Коментар


                #8
                Мерси на всички....батерията е заредена, а проблема в дълбочина се оказа заминал диоден блок на алтернатора. Всичко е сменено за 2 часа и отново сме на пътя. Добре че на типо/темпра всичко е толкова удобно и лесно за работа.
                СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                ИТАЛФЕСТ 2007

                Коментар

                Working...
                X