Луда технология, която смятам да изпробвам. :D Статията е тук: http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.htmlИдеята е - 6 тънки слоя боя с валяк, шлифоване с водна шкурка между всеки 2 слоя, плюс полиране и пастиране накрая.Боята която е използвал човека изобщо не е автоемайл лак, а по скоро нещо като "Протекта" - антикорозионна боя за външно боядисване. Резултата определено впечатлява, а технологията ми се струва много достъпна за домашна употреба - няма прах, работи се бавно и с прекъсвания, няма облепване на колата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Боядисване с валяк... ;)
Collapse
X
-
Re: Боядисване с валяк...
johnfound написа:Луда технология, която смятам да изпробвам. :D Статията е тук: http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.htmlИдеята е - 6 тънки слоя боя с валяк, шлифоване с водна шкурка между всеки 2 слоя, плюс полиране и пастиране накрая.Боята която е използвал човека изобщо не е автоемайл лак, а по скоро нещо като "Протекта" - антикорозионна боя за външно боядисване. Резултата определено впечатлява, а технологията ми се струва много достъпна за домашна употреба - няма прах, работи се бавно и с прекъсвания, няма облепване на колата.http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Re: Боядисване с валяк...
Dodo 155 написа:"4 months later..."Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Това е евтино действително..Между другото българите си го правят това от мноооого отдавна. :D Обаче много, ама много нерви и труд се изисква!== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
Ето още обсъждане по темата на друг форум: http://board.moparts.org/ubbthreads/...=1Неясна в цялата работа остава боята, която са използвали. Оригиналната марка е "Rust oleum" в щатите и "Tremclad" в Канада. За съжаление в България не се продава.По това което чета, боята е нещо като нашата "Протекта" - за външно боядисване, антикорозионна и може да се нанася на гол метал и върху ръжда. Отзивите са, че е много здрава и издръжлива. Дали това важи и за Протекта изобщо не е ясно. Допълнително Протекта има и твърде малко цветове.Ако някой знае за друга подобна боя да казва, а пък аз ще публикувам снимки.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
ПРОТЕКТА е алкидна боя, т.е. скапана. Съхне бавно, не е еластична после и т.н. - като всяка алкидна смола. Скапана работа! По-добрите бои са синтетичните (около 2 пъти по-скъпи от алкидните), а най-добри са акрилните. Металиците и лака за металик са всички на акрилна основа, има и неметалик акрилат, който е евтин. Между другото каквото и да си говорим, боядисването с валяк е по-трудно от боядисване с компресор (като усилия, изключваме разходите по оборудване).
Коментар
-
maiden написа:ПРОТЕКТА е алкидна боя, т.е. скапана. Съхне бавно, не е еластична после и т.н. - като всяка алкидна смола. Скапана работа!Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Колега комплект акрилна боя НОВОЛ излиза към 35лв - 1л боя, 300мл разредител и 200 втвърдител. Общо 1.5 литра за 35лв. Смело мога да твърдя, че ако не сменяш цвета и не мажеш много на дебело това количество ще ти стигне за 1 средно малка кола тип самара. Казвам го от опит. Струва ли си да спестиш 20лв и да купих 2 литра ПРОТЕКТА за 15лв, вместо акрилна боя?Ето малко снимков материал от изтезанията върху самарата:http://store3.data.bg/vnegentsov/mara-boqdisvane/Ако някой му е интересно да пита, 2 коли общо съм пребоядисвал - самарата с валяк по описания в темата метод и една друга лада 2105 с компресор и пистолет както си му е реда.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар