Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Боядисване с валяк... ;)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Боядисване с валяк... ;)

    Луда технология, която смятам да изпробвам. :D Статията е тук: http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.htmlИдеята е - 6 тънки слоя боя с валяк, шлифоване с водна шкурка между всеки 2 слоя, плюс полиране и пастиране накрая.Боята която е използвал човека изобщо не е автоемайл лак, а по скоро нещо като "Протекта" - антикорозионна боя за външно боядисване. Резултата определено впечатлява, а технологията ми се струва много достъпна за домашна употреба - няма прах, работи се бавно и с прекъсвания, няма облепване на колата.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Доста добре се е справил човека.Идеята изглежда интересна, а и евтина.
    N.Y. State of Mind

    Коментар


      #3
      Re: Боядисване с валяк...

      johnfound написа:
      Луда технология, която смятам да изпробвам. :D Статията е тук: http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.htmlИдеята е - 6 тънки слоя боя с валяк, шлифоване с водна шкурка между всеки 2 слоя, плюс полиране и пастиране накрая.Боята която е използвал човека изобщо не е автоемайл лак, а по скоро нещо като "Протекта" - антикорозионна боя за външно боядисване. Резултата определено впечатлява, а технологията ми се струва много достъпна за домашна употреба - няма прах, работи се бавно и с прекъсвания, няма облепване на колата.
      "4 months later..." Бая време и труд е отнело, но наистина е станало много добре Незнам колко шкурка и други материали са отишли
      http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
      Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
      FIAT Punto 02' 1.9 JTD
      FIAT Punto 99' 1.7 TD

      Коментар


        #4
        Re: Боядисване с валяк...

        Dodo 155 написа:
        "4 months later..."
        Това са просто снимки как изглежда колата 4 месеца след боядисването. Просто човека е имал съмнения дали ще е траен ефекта и затова дава снимки 4 и 8 месеца след боядисването. Между другото разлика няма.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          Разлика наистина няма.Като за толкоз пари и непрофесионален бояджия работата е доста добра.Ей така като я гледам на снимките и няма разлика дали е боядисана преди 4 месеца или току-що е излязла от камерата...
          N.Y. State of Mind

          Коментар


            #6
            Това е евтино действително..Между другото българите си го правят това от мноооого отдавна. :D Обаче много, ама много нерви и труд се изисква!
            == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

            На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

            Коментар


              #7
              Това и аз съм го правил на самарата, но без полирането демек до валяка - е ... горе долу стана, очаквах да е по-зле. В крайна сметка изкарах така 6 месеца и после ходих при професиналист за цялостно

              Коментар


                #8
                Ето още обсъждане по темата на друг форум: http://board.moparts.org/ubbthreads/...=1Неясна в цялата работа остава боята, която са използвали. Оригиналната марка е "Rust oleum" в щатите и "Tremclad" в Канада. За съжаление в България не се продава.По това което чета, боята е нещо като нашата "Протекта" - за външно боядисване, антикорозионна и може да се нанася на гол метал и върху ръжда. Отзивите са, че е много здрава и издръжлива. Дали това важи и за Протекта изобщо не е ясно. Допълнително Протекта има и твърде малко цветове.Ако някой знае за друга подобна боя да казва, а пък аз ще публикувам снимки.
                Fiat Ritmo 105TC
                1600cc 105к.с.

                Коментар


                  #9
                  ПРОТЕКТА е алкидна боя, т.е. скапана. Съхне бавно, не е еластична после и т.н. - като всяка алкидна смола. Скапана работа! По-добрите бои са синтетичните (около 2 пъти по-скъпи от алкидните), а най-добри са акрилните. Металиците и лака за металик са всички на акрилна основа, има и неметалик акрилат, който е евтин. Между другото каквото и да си говорим, боядисването с валяк е по-трудно от боядисване с компресор (като усилия, изключваме разходите по оборудване).

                  Коментар


                    #10
                    maiden написа:
                    ПРОТЕКТА е алкидна боя, т.е. скапана. Съхне бавно, не е еластична после и т.н. - като всяка алкидна смола. Скапана работа!
                    Е, не бих се изразил толкова крайно. Първо, обикновенните автоемайл лакове, също са алкидни. При моя бюджет, това май е единственият вариант, дори и в камера. Второ, посочената във статията боя също е алкидна, а резултата, съдейки по снимките е великолепен. Поне толкова, колкото мене ме устройва. Трето, корозионната устойчивост на Протекта е почти 2 пъти по-висока от тази на автоемайллаковете на същата фирма. И накрая, ако подобно боядисване не изисква чак толкова усилия, мога да си я боядисвам и полирам всяка година, тъй като не изисква никакво оборудване или помещение.
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #11
                      Колега комплект акрилна боя НОВОЛ излиза към 35лв - 1л боя, 300мл разредител и 200 втвърдител. Общо 1.5 литра за 35лв. Смело мога да твърдя, че ако не сменяш цвета и не мажеш много на дебело това количество ще ти стигне за 1 средно малка кола тип самара. Казвам го от опит. Струва ли си да спестиш 20лв и да купих 2 литра ПРОТЕКТА за 15лв, вместо акрилна боя?Ето малко снимков материал от изтезанията върху самарата:http://store3.data.bg/vnegentsov/mara-boqdisvane/Ако някой му е интересно да пита, 2 коли общо съм пребоядисвал - самарата с валяк по описания в темата метод и една друга лада 2105 с компресор и пистолет както си му е реда.

                      Коментар

                      Working...
                      X