На снимката се вижда разглобен TPS за Brava 1.2. Забравих да снимам и долната част (снимка 3) разглобена - в нея се намира един 12 волтов електродвигател и един "червяк" който се управлява от двигателя. Всичко е почистено и смазано и се надявам да има положителен ефект. Както беше писал колегата zgabrovski нещата отиват към закупуване на нов TPS. Въпроса ми е има ли други колеги които са пробвали подобно нещо и какъв е бил резултата? Лошо ще е ако се окаже проблем в клапата която се управляа от TPS-a.(снимките са правени с телефон на крак и не са най-добите)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разглобен TPS
Collapse
X
-
Тепърва колко немска електроника ще слагат ... плаша се На Гранде Пунто главината е PCD 4х100, а не 4х98 И там осраха нещата Това обединение с GM не се отразява положително на ФИАТhttp://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Настройката може и да е трудна при 1.4 двигателя, защото там TPS-a и моторчето за празен ход са отделни устройства и TPS-a е монтиран с болтове на които може да се променя позицията( при затягане влиза по навътре и обратно ). При 1.2 двигателя цялто нещо се държи с 3 болта (отворите се виждат на снимките) и позицията е фиксирана - няма какво да се настройва.
Коментар
-
OKL написа:Извинете ме за лаишкия въпрос, но какво е TPS и за какво служи? А къде се намира при Брава 1.6 16в?Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
За съжаление резултата е отрицателен. Ще систематизирам цялата история. При покупката Brava-та държеше много ниски обороти - около 500, но и така си я харесах. След това отидох на диагностика, кояо показа грешка в "автоматичната дроселова клапа" и на място в сервиза извадиха въздуховодите и почистиха вътре самата клапа. След около 20 презареждания на настройките на ECU-то и лека корекция в жилото на газта оборотите "заспаха" на 800. Ефекта беше 3 - дневен - паля и оборотите играят между 1500 и 2500. Според всичко изчетенео по въпроса проблема трябва да е не в самата клапа, а в TPS-a/моторчето за празен ход. Като сваля TPS-а в движение колата утихва на около 1000 оборота и в моемнта в който го наглася оборотите започват да играят между 1500 и 2500 (качват се и после падат непрекъснато). Естествено съм рестартирал ECU-то - откачаш клема, чакаш около час, закачаш и държиш на празни обороти 5 мин. - ама не помага. Разглобяването не е най-лесната процедура - долната част (снимка 4) се разглобява сравнително лесно - трябва да се внимава да не се счупят закопчалките (аз счупих една). Горната част (снимка 1) е залята с някакво силиконово лепило и е голям зор да се свали това лепило и да се махне капачката. В моя случай се виждат пораженията по корпуса. Самата платка е потенциометрично съпротивление, което напръсках с контактен спрей и леко повдигнах пластинките.Прежалил съм парите за нов TPS, защото в моя случай цялата процедура не помогна.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар