Здравейте, колеги,Вече на два пъти ми се случва следното:Гася двигателя, изваждам ключа, заключвам колата и чувам, че вентилаторът на радиатора работи на бързата скорост. Досега колкото и да е бил топъл двигателя, като го загасях, спираше и вентилаторът. Викам си - може пък да е започнал да доохлажда двигателя и да спре самичък. След 30-40 минути отивам пак до колата - вентилаторът си върти. Дадох на контакт - температурата на двигателя беше паднала като на студен двигател. Запалих я, изгасих я - вентилаторът продължаваше да върти. Тогава му извадих бушона и потърсих релетата - намират се преди акумулатора. Разклатих ги и после заработи нормално. Но вече втори път ми се случи да го лекувам с разклащане на релетата.Някой имал ли е подобно преживяване и може ли да ме посъветва какво да направя - сякаш има постоянен "+" към релето и ако то залепне в някакъв момент, вентилаторът заработва неконтролиран нито от контактния ключ, нито от компютъра.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вентилатора на радиатора - Мареа - не може да се спре
Collapse
X
-
при мен ако дадеш на късо кабелите които влизат в датчика на перката и при изключен двигател и извадени ключове - вентилатора си работи... може проблема да е в датчика на перката, не знам...Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
-
deadairplane
-
Ако може да отвориш капачката на релето , провай да почистиш контактите му със финна шкурка. Вероятно задържат от големия ток . Другото е смяна на релето с ново. А иначе плюс на управлението на релето се подава от датчика на температурата на радиатора, него го проверяваш с пробна лампа при студен и топъл двигател дали е изключен или ще включи при повишаване на температурата.TEMPRA 1,6i 835C1000/159AT54A
Коментар
-
Датчикът според мен си работи нормално, защото когато стрелката за температурата наближи дебелата линийка в средата, тогава се включва перката. И като надмине средата, перката се изключва. Забелязах, че и двата пъти, в които перката не можеше да спре да се върти, беше в доста влажно време и ми се беше налагало да пускам за малко климатика, за да изсуши стъклата отвътре.Като гледах релето, не забелязах да може да се отваря, но не е изключено да има начин да го разглобя. Ще трябва да му обърна по-особено внимание.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
deadairplane
-
Re: Вентилатора на радиатора - Мареа - не може да се спре
IvoMarea написа:Разклатих ги и после заработи нормално.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар