Колеги, в събота ми светна лампата на акумулатора. Още същия ден разбрах, че генератора не зарежда. Свалих го. Първоначално си мислех, че ще мина тънко само с четки. Е да, ама не. Мерих статорните намотки една спрямо друга и всяка спрямо корпус. Всяка ми дава 13 ома. Къде може да е проблема. Как да установя дали е проблема изправителната плочка, реле-регулатора, възбудителната намотка или в най-лошия случай статорна намотка. Генератора на Магнет Марели, трифазен от Типото в подписа. Ако някой има някъкви схеми на принципно действие, предполагам, че ще ми свършат работа. Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да установя проблема в генератора?
Collapse
X
-
1115 написа:В алтернатора влиза вода и той се мокри. За съжаление става при всяка по голяма локва. Постепенно хартиената изолация на статора и лака с който е намазана се развалят и намотките дават на късо към статора и съответно МАСА. Ако човек не знае за този явно често срещан проблем, много трудно се открива защото (Или аз съм карък): Разглабям алтернатора и почвам да меря - няма късо, когато го сложа обаче има. Причината е в болта който го стяга към ушите на мотора (долните). Когато го стегне и явно статора се доуплатняват ламелите и дава на късо. Късото е долу в най ниската му точка гледан в работно положение. Поправя се с чук, дървена летвичка и лак. Първо се разглобява алтернатора докато остане намотката и предния капак с шайбата. После с чука се чука по намотките (долните) през летвичката докато ви се види че са се поразделечили от статора (ъгъла на който дават късо). После лакирате (аз го правих с боя) и сглобявате. При мен беше много лошо положението и се оправи по много по труден начин и дано да не ви се случва. Явно е трябвало още първия път да го оправя така ама от де да знам и сега ще сменя алтернатора.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар