Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да установя проблема в генератора?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да установя проблема в генератора?

    Колеги, в събота ми светна лампата на акумулатора. Още същия ден разбрах, че генератора не зарежда. Свалих го. Първоначално си мислех, че ще мина тънко само с четки. Е да, ама не. Мерих статорните намотки една спрямо друга и всяка спрямо корпус. Всяка ми дава 13 ома. Къде може да е проблема. Как да установя дали е проблема изправителната плочка, реле-регулатора, възбудителната намотка или в най-лошия случай статорна намотка. Генератора на Магнет Марели, трифазен от Типото в подписа. Ако някой има някъкви схеми на принципно действие, предполагам, че ще ми свършат работа. Благодаря предварително.
    Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
    Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

    #2
    виж да не е нещо като при мен.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ED%E0%F2%EE%F0

    Коментар


      #3
      1115 написа:
      В алтернатора влиза вода и той се мокри. За съжаление става при всяка по голяма локва. Постепенно хартиената изолация на статора и лака с който е намазана се развалят и намотките дават на късо към статора и съответно МАСА. Ако човек не знае за този явно често срещан проблем, много трудно се открива защото (Или аз съм карък): Разглабям алтернатора и почвам да меря - няма късо, когато го сложа обаче има. Причината е в болта който го стяга към ушите на мотора (долните). Когато го стегне и явно статора се доуплатняват ламелите и дава на късо. Късото е долу в най ниската му точка гледан в работно положение. Поправя се с чук, дървена летвичка и лак. Първо се разглобява алтернатора докато остане намотката и предния капак с шайбата. После с чука се чука по намотките (долните) през летвичката докато ви се види че са се поразделечили от статора (ъгъла на който дават късо). После лакирате (аз го правих с боя) и сглобявате. При мен беше много лошо положението и се оправи по много по труден начин и дано да не ви се случва. Явно е трябвало още първия път да го оправя така ама от де да знам и сега ще сменя алтернатора.
      Точно попадение колега. В момента вече е парчедисан и ще започват да му пренавиват статорните намотки. Не знам колко са окъсили, може и само една да е. А като го мерих не ме даваше късо спрямо корпус.
      Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
      Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
      Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

      Коментар

      Working...
      X