Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инструмент за блокиране на валове

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Инструмент за блокиране на валове

    От къде мога да си купя инструменти за блокиране на валовете на 1.4 12 клапана.Ето и линк http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?item=826&cat=311 какво представляват. Искам да си сменя ремъка и "майсторите" тук ми разправят, че можело и без тях, правели си собствени белези и т.н. Ама ако старият ремък не е сложен както трябва, примерно с 1 зъб разлика или се е поразтегнал малко с времето. Няма да е точно и тогава какво правим. За това искам да си купя такъв комплект и да си сменя сам ремъка. Предполагам и цената му ще е близка с тази за смяната в сервиз, а така ще си имам инструмент. Христо (hit-ko) ми каза, че той си е купил комплект за всички италианки и струва 1150 лв, което за една кола не трябва да е повече от 100лв според мен.Ако някой знае от къде да си купя такъв комплект ще съм му много благодарен.Поздрави, Илко
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    #2
    Чакай малко, ние(1.4 12V) сме със един вал. Този инструмент е само за двуваловите, затова смяната на нашия ангренажен ремък е сравнително доста по-евтина, ролката само където е към 90лв...
    1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

    Коментар


      #3
      Маркирай си с бял маркер зъбите на ролките и драсни по 1 черта на главата и блока и после сменяй, ремъка. Тези инструменти са скъпи. Търсил съм за 1.6 Браво и беше около 400лв.

      Коментар


        #4
        Така мога ли да съм сигурен, че ще стане точно. Ако старият ремък е разминат примерно с 1 зъб това надали е толкова решаващо за да го усетя. Освен да гледам кои клапани са затворени (тези на 1-ви цилиндър когато е в ГМТ).
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Понеделник сменях ремъка на мойта Брава.С един "гаражен" майстор.Махнахме ремъка,той завъртя отдолу шайбата на коляновия вал докато съвпаднат белезите (имаше оригинални,а бяха ми казали че няма).След това маркираш най-горните зъби на вал/овете с някакъв белег.Ние драснахме малко тебешир на зъба и малко на капака зад валовете и сложихме новия ремък.И толкова.Не се харчи излишно.

          Коментар


            #6
            По-големия проблем ще ти е с обтяжната ролка, а белезите са бял кахър. Има значение колко, щото после да не те изненада ролката като видиш, че се е отпуснала и станало мазало.Ако стария ремък е разминат дори и с един зъб, колата няма да има "тяга".

            Коментар


              #7
              Ролката се затяга с лула 13 доколкото си спомням. Трябва ти и една дебела отвертка за натягането - ти ще видиш как става. Може един да държи с отвертката ролката да изпъва ремъка, а другия да затяга. След това правиш долу от болта на коляновия вал (с 19-ката от джантите) по посока на часовниковата стрелка 2-3 оборота да се обере ремъка. След тея няколко оборота ако има нужда донатягаш още малко от ролката.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                За опъването няма проблем. Като се сложи новият ремък ролката се опъва докрай, завърта се два пъти по часовниковата стрелка коляновият вал, проверяват се пак белезите и ако съвпадат, ролката се отпуска докато съвпадне с едно кръгче на нея. Това е. Може да се провери ремъка в най-дългата му част да не може да се завърти с пръсти на повече от 90 градуса. Също е желателно, което е правено на другата кола при смяна на ремъците, примерно след 200-300 км пак да отворя пластмасовият капак и да проверя опъването на ремъка и съвпадат ли белезите.Основният ми проблем е от къде да си купя въпросният инструмент. Гледах по английските сайтове (co.uk) цени и пресметнато в български пари излиза 80-90 лв, което си е колкото една смяна на ремъка във фирмен сервиз примерно. Нищо не мога да кажа за качеството на работа там, но вече 5-та година кола от нас в сервиз не е ходила. Устройството на автомобила е супер просто за мен, само да имаш инструменти. Впечатленията ми са повече за механични ремонти, но вече съм доста в час и с електрониката.Настройката на един карбуратор е много по-сложна от настройката, ако изобщо може да има такова понятие на един моноинжекцион. Някой е написал софтуера за ЕКУ-то, различните "стратегии" за управление на мотора. То за да ги изпълни взима информация от няколко датчика и управлява други няколко. Толкова.При карбуратора имаме по-сложна система - нямаме датчик за температурата например, имаме ръчен или в най-добрият случай автоматичен смукач (пружина, която като се нагрее и започва да се отпуска и да отваря да влиза повече въздух). Смукача се управлява от задкормилното устройство, а не от ЕКУ с готова "стратегия" за всяка температура и т.н.Та мисля си, че и тези черупки за блокиране на разпределителният/те валове и планката за блокиране на коляновият вал са създадени точно за да се опрости работата на механиците и да се сведат до минимум грешките при центровката.Не знаете ли някой магазин дето да продава такива работи. Сервизите от къде си купуват тогава тези комплекти.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Фирма ЕмВеко.Може и да имат. Доколкото знам внасят оборудване за автосервизи.
                  like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                  Коментар

                  Working...
                  X