jeko33 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
с колко килограма се стяга главата на пунто 1.2 v8
Collapse
X
-
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
сега ,скъсал си болт,защото са ти стари ,и е по добре да купиш нови ,от колкото след време пак старата процедура по смяна гарнитура на глава.хората ти казаха процедурата 20 н/м,40н/м,90гр+90гр,като на последните ще ти показва около 10.5-11кг/м (динамометричния ключ)за сравнение на лада се стяга с 10-12 кг/ммайстора ти е казал по ниско усилие ,от страх да не скъса болтове и да си има ядове.сетих се за един виц ,две планки трябвало да се закрепят с 10 винта една към друга.немския работник без да мисли изпълнявал инструкцията и поставял 10 винта.българския работник слагал 8 с мисъта че и така ще държи,а колегата му (пак българин)слагал 12 за по-сигурнотипо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
Ха сега да продължим темата. Покрай моята смяна на гарнитура се задълбах малко повечко и какво открих на сайтовете на производители на болтове за глави Glaser и Metelli. За моят двигател, Glaser препоръчват следната 8 стъпкова процедура: 1. 30Nm2. 60Nm3. 85Nm4. -90°; 85Nm5. Загряване на двигателя.6. Охлаждане на двигателя.7. Отвиване на свещите (за да няма налягане в цилиндрите)8. -90°; 85NmМетели са по по-простите варианти, само 5 стъпки:1. 20Nm2. 40Nm3. -90°; 40Nm4. +90°5. +90°Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
И аз да питам.... Някой може ли да обясни ако е удобно какви точно са тези стъпки, как се почва болта навива ли се или се постава в леглото и започват стъпките.И това са стъпки за всички болтове ?И все пак някой може ли да ме опъти каде е това раководство защото ме интересува за Браво тд100с ?АЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.
Fiat 1100L 42г.
Коментар
-
Поставяш болт 1 на място и правиш първа стъпка, след него слагаш болт 2 и пак правиш първа стъпка и така докато поставиш всички болтове. Като си направил първа стъпка на всички болтове - правиш им втора стъпка на всички, в същия ред. Ето за самите стъпки:1 стъпка - стягаш всички болтове в определения ред (обикновено от средата на главата към външните краища) с динамометричен ключ, настроен на 20 Нм.2 стъпка - същото, само че ключът да е настроен на 40 Нм.3 стъпка - развиваш всички болтове с 1/4 оборот или 90 градуса. Пак настройваш на 40 Нм и стягаш всички.4 стъпка - настройваш на максимално усилие и стягаш толкова, че ключът да направи 1/4 оборот.5 стъпка - същото като четъврта. Ред на болтовете (не съм сигурен дали беше такъв, но е близо до това)9-5-1-3-78-4-2-6-10Това е описание на инструкциите на Метели от по-предния пост.
Коментар
-
колеги, преди 3 дни правих тази процедура по ланчата.чудех се дали да вземам нови болтове или да навивам пак старите. Ама за цена от 20лв на Елринг реших да не рискувам и взех нови болтове. да ви кажа че при това усилие на което се стяга, на последната 4 стъпка, ако бяха старите болтове, сигурно нямаше да издържат.за стягането на последните 90градуса бая сила се иска. после ги проверявах с динамометр. ключ, на 11NM щракаше.Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар