Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

с колко килограма се стяга главата на пунто 1.2 v8

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    jeko33 написа:
    благодаря на всички. стегнах болтовете до 6кг,защото на 6.5-7кг скъсах един.наложисе да купя нов комплект болтове.
    Човече, не си разваляй колата. Болтовете трябва да се сменят на всеки 4 сваляния на главата. (Някои маниаци ги сменят всеки път). Колегите са ти дали правилната процедура. Важен е и реда на стягане. Ако въобще в двигателя има болтове, които трябва да се стягат според спецификацията - това са именно болтовете на цилиндровата глава.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #17
      сега ,скъсал си болт,защото са ти стари ,и е по добре да купиш нови ,от колкото след време пак старата процедура по смяна гарнитура на глава.хората ти казаха процедурата 20 н/м,40н/м,90гр+90гр,като на последните ще ти показва около 10.5-11кг/м (динамометричния ключ)за сравнение на лада се стяга с 10-12 кг/ммайстора ти е казал по ниско усилие ,от страх да не скъса болтове и да си има ядове.сетих се за един виц ,две планки трябвало да се закрепят с 10 винта една към друга.немския работник без да мисли изпълнявал инструкцията и поставял 10 винта.българския работник слагал 8 с мисъта че и така ще държи,а колегата му (пак българин)слагал 12 за по-сигурно
      типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
      хюндай акцент 1.5 CNG
      киа каренс +метан

      Коментар


        #18
        Ха сега да продължим темата. Покрай моята смяна на гарнитура се задълбах малко повечко и какво открих на сайтовете на производители на болтове за глави Glaser и Metelli. За моят двигател, Glaser препоръчват следната 8 стъпкова процедура: 1. 30Nm2. 60Nm3. 85Nm4. -90°; 85Nm5. Загряване на двигателя.6. Охлаждане на двигателя.7. Отвиване на свещите (за да няма налягане в цилиндрите)8. -90°; 85NmМетели са по по-простите варианти, само 5 стъпки:1. 20Nm2. 40Nm3. -90°; 40Nm4. +90°5. +90°
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #19
          И аз да питам.... Някой може ли да обясни ако е удобно какви точно са тези стъпки, как се почва болта навива ли се или се постава в леглото и започват стъпките.И това са стъпки за всички болтове ?И все пак някой може ли да ме опъти каде е това раководство защото ме интересува за Браво тд100с ?
          АЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
          Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.

          Fiat 1100L 42г.

          Коментар


            #20
            Поставяш болт 1 на място и правиш първа стъпка, след него слагаш болт 2 и пак правиш първа стъпка и така докато поставиш всички болтове. Като си направил първа стъпка на всички болтове - правиш им втора стъпка на всички, в същия ред. Ето за самите стъпки:1 стъпка - стягаш всички болтове в определения ред (обикновено от средата на главата към външните краища) с динамометричен ключ, настроен на 20 Нм.2 стъпка - същото, само че ключът да е настроен на 40 Нм.3 стъпка - развиваш всички болтове с 1/4 оборот или 90 градуса. Пак настройваш на 40 Нм и стягаш всички.4 стъпка - настройваш на максимално усилие и стягаш толкова, че ключът да направи 1/4 оборот.5 стъпка - същото като четъврта. Ред на болтовете (не съм сигурен дали беше такъв, но е близо до това)9-5-1-3-78-4-2-6-10Това е описание на инструкциите на Метели от по-предния пост.

            Коментар


              #21
              Олеле ти си ми идол!! Благодаря ти много за изчерпателния отговор
              АЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
              Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.

              Fiat 1100L 42г.

              Коментар


                #22
                1кг.=10ниутона. Майсторското стиагане е РАВНОМЕРНО стиагане с толкова кг. колкото е резбата на болтаM10-10 kg/m M12-12kg./m
                LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                Коментар


                  #23
                  lubo_Y10 написа:
                  1кг.=10ниутона. Майсторското стиагане е РАВНОМЕРНО стиагане с толкова кг. колкото е резбата на болтаM10-10 kg/m M12-12kg./m
                  и аз съм дочувал разни слухове от стари майстори, че колкото е резбата толкова са и килограмите. Но на М10 = 10кг = 100Nm не е ли малко множко.

                  Коментар


                    #24
                    От такива майстори - опазил господ!!!

                    Коментар


                      #25
                      колеги, преди 3 дни правих тази процедура по ланчата.чудех се дали да вземам нови болтове или да навивам пак старите. Ама за цена от 20лв на Елринг реших да не рискувам и взех нови болтове. да ви кажа че при това усилие на което се стяга, на последната 4 стъпка, ако бяха старите болтове, сигурно нямаше да издържат.за стягането на последните 90градуса бая сила се иска. после ги проверявах с динамометр. ключ, на 11NM щракаше.
                      Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                      Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                      Коментар


                        #26
                        ogi28b написа:
                        От такива майстори - опазил господ!!!
                        То затова си има мануели и в тях си пише силата, кое с колко. А още по доброто е Аутодата :D .

                        Коментар


                          #27
                          ogi28b написа:
                          От такива майстори - опазил господ!!!
                          Гресьорките на кормилните щанги и те се стягат с динамометричен ключ...нали?
                          LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                          ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                          Коментар


                            #28
                            Цититрал си ме, мен ли питаш? Не виждам връзка между цитата и въпроса.

                            Коментар


                              #29
                              Аз сменях гарнитура на пунто 1,6. Там на вторите 90 градуса ключа показа точно 9 килограма.

                              Коментар

                              Working...
                              X