...При определена температура на датчика да се включва перката на радиатора, ако може как става това ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_33
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Може ли да се регулира...
Collapse
X
-
Re: Може ли да се регулира...
NewUser написа:...При определена температура на датчика да се включва перката на радиатора, ако може как става това ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_33I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Датчиците за вентилатора, обикновенно са с биметална пластина и не могат да се регулират. Има обаче датчици за различни температури. Мисля, че размера е стандартен. Въпроса обаче е какво се цели с такава промяна. Ако е да се намали температурата на двигателя - няма да стане. Датчика за вентилатора има съвсем спомагателна роля и не участва в терморегулирането на двигателя. Това се прави от термостата. Ако двигателя загрява, и постоянно да си върти вентилатора - пак ще загрява.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
pakumba написа:мисля, че с резистор, ама аз няма да сменям температурата, така че нека по -запознати да кажат. има и готови датчици, ква е колата- някои датчици от лада стават за фиат и са на ралична темп.Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
Коментар
-
Повечето датчици са стандартни като размер и букса, можеш да го смениш с такъв който на по-ниска температура да включва. Можеш и термостата да смениш с такъв който по рано да отваря, също повечето са взаимо заменяеми. Отиваш в някой магазин и по каталог ги разглеждаш кой стават.In Tipo Veritas
Фиат Типо 1.6 DOHC
Фиат Стило 1.6
Коментар
-
Моля гледайте колата от подписа явно питането ми е за нея. Пуснах този въпрос, защото забелязах, че перката на радиатора започна да се включва едно деление след средата на температурния датчик, а преди това включваше едно деление преди средата. Днеска погледнах нивото на течност в охладителната система и се оказа,че е под минимума долях дестилирана вода и антифриз и започна перката пак да се включва едно деление под средата на температурния датчик, въпроса ми е защо нивото на охладителната течност оказва влияние по този начин?Fiat Punto 1.1 Petrol year 95
Коментар
-
И реши, че като сложиш датчик, който ще пуска перката по-рано ще заобиколиш проблема? Не е много хитро ...Повечето коли са с датчик, които включва перката. Той е в ниската част на радиатора. А датчика, който показва температурата на таблото е някъде нависоко. И при липса на охладителна течност датчика показващ температурата остава "на сухо" и поради тази причина се нагрява над нормалната температура (няма какво да го охлажда).А къде отива течността - може да имаш теч, може гарнитурата на главата да е заминала .. Не пипай датчиците а отстрани проблема с охлаждащата система за да не правиш после ремонт на двигателя. Ако не разбираш достатъчно - тичкай бързо на сервиз!И последно - Правило № 1 - важи само ако не знаеш за какво става дума. Както и да работи и каквото и да е - всичко се нуждае от профилактика!Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
kkp написа:И реши, че като сложиш датчик, който ще пуска перката по-рано ще заобиколиш проблема? Не е много хитро ...Повечето коли са с датчик, които включва перката. Той е в ниската част на радиатора. А датчика, който показва температурата на таблото е някъде нависоко. И при липса на охладителна течност датчика показващ температурата остава "на сухо" и поради тази причина се нагрява над нормалната температура (няма какво да го охлажда).А къде отива течността - може да имаш теч, може гарнитурата на главата да е заминала .. Не пипай датчиците а отстрани проблема с охлаждащата система за да не правиш после ремонт на двигателя. Ако не разбираш достатъчно - тичкай бързо на сервиз!И последно - Правило № 1 - важи само ако не знаеш за какво става дума. Както и да работи и каквото и да е - всичко се нуждае от профилактика!Fiat Punto 1.1 Petrol year 95
Коментар
-
Колеги може би не свързано точно с темата, но за да се избегне проблема с датчиците (в смисъл, да не прецакват, а те се прецакват от големия ток, който минава през тях, когато се пусне вентилатора), се слага едно допълнително реле за около 30 А (такова за фарове върши работа). Схемата е елементарна-датчика прекъсва веригата на намотката на релето. При сработване на датчика, релето затваря своите нормално-отворени контакти, които до този момент са прекъсвали варигата към вентилатора. Който пък няма вяра на датчика си, да си сложи КОПЧЕ НА НЕДОВЕРИЕТО - едно ЦК-ключе, с което ръчно да си пуска вентилатора при каквато иска температура на охлаждащата течност. (това е екстра на повечето Москвичи и Лади, но и на другите коли върши добра работа)[/img]TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ
Коментар
-
NewUser написа:Първо знам къде отива течността - има теч при водната помпа, Второ течът е съвсем малък, Трето получи се в следствие от пренатегнат ангренажен ремък от същите тези "майстори" при който ме пращаш, Четвърто не искам да заобикалям проблема а да го реша, но при наличието (неналичието) на "майстори" няма как да стане защото ти си караш колицата за дребна профилактика, а те ти отварят голям проблем за да можеш после пак да отидеш при тях. И така ще си сменя водната помпа когато си намера читав майстор.johnfound написа:Когато нивото на водата падне, при датчика е възможно да се образува въздушна възглавница и той не може да се нагрее директно от водата и затова да сработва при по-висока температура.Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар