Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Punto 1.1 леко сълзене на охл.течност от водната помпа.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Punto 1.1 леко сълзене на охл.течност от водната помпа.

    Забелязах че от долната страна на водната помпа покрай силиконовото уплътнение има леко сълзене от време на време на охл.течност. За сега е едва забележимо и не доливам. Прочетох как става свалянето на водната помпа. Единственно ме притеснява свалянето на ангренажния ремък и дали после ще го поставя на мястото му. Е притеснявам се и от това дали няма да се скъса някой болт при развиването на болтовете с които е хваната за двигателя, щото веднъж ми се случи при смяна на термостата и едвам не получих инфаркт ама се оправих на косъм. Та в тоя ред на мисли дали изобщо да се захващам щом е съвсем малък теча или да сипя малко Radiator Stop Leak на Valvoline и да мирясам? С тая добавка ако спре да сълзи може ли да си карам дълго и базаварийно и дали няма да си отворя други проблеми примерно да запуша нещо друго по охладителната система и да прегрея?
    Пунто 1.1 1994 г.

    #2
    От доста майстори съм чувал. че на пунто 1,1 водната помпа му било слабо място и препоръчват смяна при всяка смяна на ангренажа. Аз не бих рискувал да слагам тези добавки. Ако беше за радиатора - може да се поспори, но за помпата - в никакъв случай.А виж - дали можеш сам да си я смениш - не мисля че някой друг може да ти отговори. Щом си имал проблеми при смяна на термостата не мисля че е много разумно да се захващаш с помпата.
    Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

    Коментар


      #3
      То за правенето май няма да се хвана аз, ще ида на майстор, ама как да разбера помпата за смяна ли е или само за ново уплътняване? Разбрах че цената на нова върви около 50 лв. Има ли значение производителя? Каква да търся че да не попадна на менте? Колко може да ми струва смяната?
      Пунто 1.1 1994 г.

      Коментар


        #4
        За марка аз не мога да препоръчам, но смяната на мой приятел я направиха безплатно при смяната на ангренажния ремък, така че предполагам смяна на помпа и смяна на ангренаж са на една цена (или поне много близка). Не знам какви са цените на смяната в СЗ.
        Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

        Коментар


          #5
          свалянето на ангреажа не трябва да те притеснява, има си марки колкото искаш. по принцип помпите протичат от фтулката на оста, защо не пробваш първо да натегнеш болта ако е от уплътнение- не би трябвало да е от него де!
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Следя постоянно колко сълзи. След като спра просълзи 2,3 капки и спре. Отдолу на помпата има едно отворче и от него сълзи. Да я сменям ли таз помпа или да карам докато стане нещо по сериозно или доста ще рискувам? Туй последно е въпроса. Цена на помпа KWP - 44 лв. труд за смяна ако няма усложнения 20 лв. Пред заплата съм и съм я укъсал та затуй се колебая.
            Пунто 1.1 1994 г.

            Коментар


              #7
              Ами чакаш заплата и сменяш. Аз повече от това не бих отлагал. Вече съм правил ремонт на двигател заради прегряване (спукан маркуч) преди няколко години и 450-те лв. дето дадох после ми дойдоха като студен душ. (а тогава тези пари бяха колкото сега са 1000). А помпата щом е протекла - то е ясно че трябва да се смени и няма сми да се отлага повече. С две думи - не си заслужава риска.
              Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

              Коментар


                #8
                Лошото е чедругия страничен ефект на протичането на помпата много често е късането на агренажния ремък. А оттам нататък - сами се сещайте. Ако помпата беше като на Типо - настрани - може човек да я наблюдава известно време и да опита с някоя добавка да позакърпи временно положението, но аз мисля че тук място за копромис няма.Въпреки това бих те посъветвал да разкачиш маркуча който подава водата от радиатора и да видиш след като госложиш дали няма да спре - може от него да сълзи отдолу и да ти се струва че е от помпата. Ако все пак е от помпата - най често капят от оста на лагера - в този случай - нова - без компромис.
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #9
                  От помпата е, махах капака на ангренажа и от отворчето на помпата отдолу сълзи. Маркучите са от другата страна на двигателя. Мисля че повече място за колебание няма. Ще се сменя при първа възможност неотложно. Благодаря на колегите които ми отговориха точно и ясно.
                  Пунто 1.1 1994 г.

                  Коментар


                    #10
                    помпа

                    и аз мислех че ще илъжа помпата нопроблема се реши с нова поне нее скъпа мисля че е 45 лв с ремонта още 20-30 лвиначе не си заслужава да се прави каквито и да е други работи все ще си капеhttp://84.242.167.186:7080/navi?COUN...=N&WINDOW_ID=1
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте ! Протече водната помпа на Пунто 1.1. Намерих нова HEPU(без уплътнение вървяла), но няма уплътнение/гарнитура. Откъде мога да си закупя някой знае ли ? Има ли белег за центровка на шайбата на коляновия вал? Благодаря предварително !

                      Коментар


                        #12
                        От Италауто ми казаха, че се монтира с високотемпературен силикон. Има ли някакви тънкости при монтажа ? Колко силикон се слага и колко се стягат болтовете. Благодаря !
                        Последна редакция от javor_bg; 19.05.2023, 17:55.

                        Коментар


                          #13
                          Оказа се , че тапа на блока е протекла при агренажния ремък.

                          Коментар


                            #14
                            И като се скъса ангренажения ремък какво, ще стане, тва да не е 1.6
                            Последна редакция от banko; 29.05.2023, 04:39.

                            Коментар


                              #15
                              1.1 55 к.с.

                              Тапата беше изгнила и взех нова(50 мм) . Прави ми впечатление, че тази тапа няма нужда да се набива с дорник , а си влиза с минимално почукване. Намазах я със силикон на Victor Reinz(Reinzosil). Старата беше залепена с някакво лепило. Притеснено ми е дали ще държи така със силикона новата.

                              Click image for larger version  Name:	object_13404.jpg Views:	0 Size:	106,5 KB ID:	2759727

                              Коментар

                              Working...
                              X