Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гуми от различна марка и с различна шарка ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Гуми от различна марка и с различна шарка ?

    Попадна ми една почти новичка "Continental" 175x65 R14, братчето й се е спукало и ми я подариха. Точно с такъв размер карам и аз, но моите са "Ceat". Като я гледам тази новичка гума, ми се струва грехота да не си я сложа поне за задна.Как мислите, има ли технически проблем (не говоря за КАТ, чисто технически ме интересува, ще се влоши ли нещо и т.н.) задните гуми да са с различна шарка ? Освен за различната шарка имам още един въпрос - казаха ми, че макар да са с еднакъв размер, било възможно като се сложи на джанта и се напомпи, да бъде малко по-висока или по-ниска от останалите. Това пък ми се вижда невероятно, но нека чуя и вашите мнения.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    слагай за задна и карай,и аз съм правил това упражнение,видима разлика не видях ,ама не карам по-бързо от 120,а пък с ниска скорост няма страшно
    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
    хюндай акцент 1.5 CNG
    киа каренс +метан

    Коментар


      #3
      Re: Гуми от различна марка и с различна шарка ?

      Колега в никакъв ама в никакъв случай на една ос две различни гуми - дори и летни гуми през лятото. Това не е каруца че да си правиш експерименти. При по-лошо сцепление на едната от другата риска от завъртане при завой или маневра е голям не само на мокро, а и на сух път. Така че винаги гумите 2 х 2 поне трябва да са еднакви - всичко друго е компромис със сигурността.
      Punto SX 1.1 55

      Коментар


        #4
        потвърждавам думите на колегата данчо, няма да усетиш разлика ако караш нормално. би усетил ако да кажем минеш през локва с висока скорост едната може да мине по-лесно другата не, абе няма да имаш проблем па ако ще теоритиците друго да казват
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Не е препоръчително, но става. Аз съм с две различни гуми отзад (185х60 - Сава отдясно и 185х65 - Мишлен Енерджи отляво).Обаче за отпред е задължително да са еднакви, не само по марка и грайфер, но и по износване и налягане - иначе има голяма вероятност да започне неприятно да "дърпа".

          Коментар


            #6
            Освен написаното от колегите искам да добавя, че ако имаш АБС със сигурност няма да сработи точно когато ти потрябва. И това всичко от различната шарка на гумата! Няма смисъл да рискуваш.
            Alfa Romeo 166 2,4 JTD
            Porsche 944 S2
            http://www.valmcrae.snimka.bg/
            http://vbox7.com/user:val_mcrae
            http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

            Коментар


              #7
              А, да, много правилно забеляза колегата за ейбиес-а!

              Коментар


                #8
                Не знам защо повечето колеги подценяват задните гуми. Истина е че спираме с предните, но задните ни държат в завой да не се поднесем. И ако гумите са различни вероятността да стане беля е голяма. Аз лично не бих рискувал. Ако все пак гумата е нова бих взел още една такава и пак ще съм на далавера.
                Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                Коментар


                  #9
                  //// написа:
                  Не е препоръчително, но става. Аз съм с две различни гуми отзад (185х60 - Сава отдясно и 185х65 - Мишлен Енерджи отляво).Обаче за отпред е задължително да са еднакви, не само по марка и грайфер, но и по износване и налягане - иначе има голяма вероятност да започне неприятно да "дърпа".
                  Знам за какво говорите ..., както се казваше в рекламата за едни хремави хора на спирката . Преди време си прецаках една предна гума: смених шарнир, но по съвет на майстора ("няма смисъл, само ще си дадеш парите") след това не отидох да ми тестват сходимостта. Резултатът след около 1000 км. беше налице - изяден външен ръб на гумата, дърпане в дясно... Опитах да я завъртя на джантата, започна да дърпа наляво . Та това дърпане ми е познато.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #10
                    kkp написа:
                    Не знам защо повечето колеги подценяват задните гуми. Истина е че спираме с предните, но задните ни държат в завой да не се поднесем. И ако гумите са различни вероятността да стане беля е голяма. Аз лично не бих рискувал. Ако все пак гумата е нова бих взел още една такава и пак ще съм на далавера.
                    Точно в това е въпроса: човекът, който ми я подари, ми каза, че няколко месеца е търсил да си намери точно такава, но не е успял. Някой ден ще взема да я снимам тази гума, може пък някой във форума да има 1 излишна такава.
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #11
                      ами ако приемем, че окачването ти е като на типо-т.е. макферсон/а то май е такова/ и приемем, че продуктите на пазара са идеални и съответно новия носач отговаря точно на размера на стария, то майстора ти е напълно прав, защото наклона се регулира с накрайника, а той не е пипан
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Да, но това само в случая, в който и носача който е на колата е същия и със същата геометрия. А при положение че го сменя, се предполага че геометрията вече е различна. И не се знае каква е била когато е правен последния реглаж - с две думи - аз съм съгласен с колегата snake че реглаж е необходим след смяна на носач.А относно гумата - напиши модел и марка и може някой да помогне. Пък снимка когато можеш.
                        Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, палио-то е със сменяеми шарнири, а не с цели носачи. И си мисля, че гумата се е износила неправилно, вследствие на променена сходимост, а не толкова на променен наклон. Може шарнира да е бил нещо менташки - не би трябвало да се промени геометрията (то това да не е дръгливия голф).

                          Коментар


                            #14
                            //// написа:
                            Колеги, палио-то е със сменяеми шарнири, а не с цели носачи. И си мисля, че гумата се е износила неправилно, вследствие на променена сходимост, а не толкова на променен наклон. Може шарнира да е бил нещо менташки - не би трябвало да се промени геометрията (то това да не е дръгливия голф).
                            Не разбирам много от тези неща, но в сервиза, в който ми тестваха сходимостта, ми казаха, че няма нищо счупено или за смяна и най-вероятно точно след смяната на шарнира се е получило износването на гумата. А има и друго обяснение - точно тогава бяха най-големите жеги и ми се случи да навъртя при няколко ходения до София и обратно към 1000 км. Проблем със сходимостта може да си е имало от по-рано, но в големите жеги по нагорещените от ненормалните температури пътища със сигурност по-лесно се руши гумата.Абе неприятна история, попилях си гумата, а за капак на това и майстора, при който редовно ходя, ми се обиди, че поставям под съмнение съветите му.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар

                            Working...
                            X