Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

температура на водата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    температура на водата

    незнам ама нещо не ми харесва как се държи температурата...значи- първо ми се струва че бавно загрява. като карам поддържа температура около 75 градуса, а като спра (верно че е доста топло) бързо вдига до 90-95 градуса. понякога като съм в задръстване колата прмерно е вдигнала 90 градуса, не се е включила перката и като потегля за има няма 200-300 метра смъква на 80 градуса?!другото е че по-принцип като си следя охлаждащата перка обикновенно се включва на 95 градуса, а от известно време стига 100 градуса и тогава се включва! охлажда някъде до към 90 и спира.та въпроса ми е това нормално ли е?преди 3 месеца смених термостата с нов и не ми се мисли ако е пак за смяна(струва 98лв.)... днес-утре мисля да проверя с пипане на маркучите кога отваря и дали изобщо отваря...дали не е проблем в датчика?но все пак ми се струва че да държи в повечето време в движение 75 градуса е ниско(особено за дизел), защотото като дойдат студовете, кой знае дали ще вдигне повече от 65...а иначе миналия път като смених термостата беше защотото ми се спраска маркуча между термостата и парното. там някой от предишните собственици беше набутал втори(евтин)термостат, заради който беше се удебелил маркуча и в един момент не издържа...карах една седмица с неработещ оригинален термостат и температурата си играеше яко...купих, смениха и уж беше наред ама ми се струва че напоследък нещо не е...ако някой има съвети ще съм благодарен да сподели!лек ден
    ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

    #2
    Дизел не съм карал но тези промени особено в градски цикъл според мен са нормални.Първо това на таблото не е критерии защото е приблизително.Второ ако се съмняваш в показанията може да се смени датчика в главата.Ако пък ти се струва че перката включва късно то датчика на радиатора може да има по голям хистерезис.И ако трябва да ти дам моето мнение не давай пари повече за нищо а си изведи едно ключе в паралел на датчика на радиатора тоест да го дублираш.Когато имаш съмнения че гониш 100 градуса включваш ключето и вентилатора работи.Дизела не знам на колко градуса му е по добре но всеки случай това може да те предпази от прегряване и продухване на гарнитура и недай боже деформации и пропукване на главата.Успех и бъди сигурен че до 95 градуса е нормална работна температура.
    АЛ.ПЕТРОВ
    FIAT PUNTO 1.2 8V

    Коментар


      #3
      и аз знам че около 95 е нормална температурата. мен повече ме притеснява че понякога се включва перката на около 95, а друг път на около 100 градуса. а за ключе съм си мислел, на старото ми Волво имах и по-принцип е добре като резерва.но това че толкова бързо сменя температурата ме притеснява. водата си е на същото ниво, мина ми през ума че може да е станал въздушен балон(може би не се казва так, ама...) но не ми се вярва.незнам как може да се провери датчика, което може би е хубаво.
      ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

      Коментар


        #4
        Замяна с друг такъв иначе е много сложно.А въздух в системата е възможно но съм чувал че се получава при пропуск или пукнатина в радиатора.На пръв поглед е трудно да се разбере така че покарай пък то ще се види.Щом не вдигаш много над 95 или 100 не е опасно.Мнението ми е лично . :D
        АЛ.ПЕТРОВ
        FIAT PUNTO 1.2 8V

        Коментар


          #5
          Честно казано на мен ми прилича на неработещ термостат. След смяната колата пак ли се държеше по същия начин? Би трябвало като загрее да ти поддържа една температура (е, +/- няколко градуса да речем). Теста с пипане на маркуча към радиатора е добра идея.
          FIAT Tipo 1,4mi - EX
          Alfa Romeo 146ti - EX
          Alfa Romeo 156 2,4JTD

          Коментар


            #6
            както казах преди да взема новия карах 1 седмица без термостат и тогава температурата ми играеше между 60 и 95 градуса. като повечето време седеше на около 60.като монтираха новия температурата се стабилизира на около 80-85 градуса и разликите бяха малки и постепенни. докато сега съм повечето време на около 75. ако се застоя по задръствания почва бързичко да вдига до към 90 и както казах понякога като тръгна много бързо смъква на 80-85, което ме навежда на мисълта че може би датчика не е съвсем наред. защото и ви казах че понякога перката се включва на 95, друг път на около 100 градуса. и затова си мисля че може би показателите на таблото нещо не са в ред...а пък и е нов термостата... не ми се вярва(иска) да се е скапал толкова бързо...
            ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

            Коментар


              #7
              забравих да кажа че онзи ден питах майстора, който ми сложи термостата и той не видя нищо притеснително- нито за включването на перката, нито за температурата. каза че термостата е нов и малко вероятно толкова бързо да си замине...а за теста с маркуча... нали трябва да пипам дебелия маркуч, който е между термостата и радиатора? сори, въпроса ми е сигурно супер елементарен и тъп, ама да съм сигурен че няма да си загубя времето като следя друг маркуч... (почти съм сигурен че е той защото там беше набутан допълнителния термостат)
              ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

              Коментар


                #8
                prog написа:
                нали трябва да пипам дебелия маркуч, който е между термостата и радиатора?
                Точно него. Палиш при студен двигател и следиш кога ще се затопли. Ако започне веднага термостата не работи. Ако е здрав трябва да се загрее отведнъж чак при около 80-85 град.
                FIAT Tipo 1,4mi - EX
                Alfa Romeo 146ti - EX
                Alfa Romeo 156 2,4JTD

                Коментар


                  #9
                  tonov написа:
                  prog написа:
                  нали трябва да пипам дебелия маркуч, който е между термостата и радиатора?
                  Точно него. Палиш при студен двигател и следиш кога ще се затопли. Ако започне веднага термостата не работи. Ако е здрав трябва да се загрее отведнъж чак при около 80-85 град.
                  почти бях сигурен... ама почти... по-добре да питам, преди да пипам. :D
                  ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

                  Коментар


                    #10
                    да попитан още нещо...значи от парното има 2 еднакво дебели маркуча и ми се струва че и двата отиват в термостата?!единия веднага щом запалиш си загрява-значи минава през него вода(в него бяха натикали допълнителния термостат за който бях споменал).а другия е студен и чак като дигна към около80 градуса се затопли.та съм озадаченако може дайте съвет!
                    ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

                    Коментар


                      #11
                      ето и снимка на 2-та маркуча.маркуч 1 излиза от горната страна на радиатора, а маркуч 2 от долу.в маркуч 1 бяха сложили допълнителния термостат преди, а за марккуч 2 казах че се затопля чак като вдигне към около 80 градуса...за съжаление сега нямам достъп до книжката за да видя кой за какво е... така че ако някой помогне ще съм много благодарен.а иначе вчера си мислех, че не ми се вярва тези разлики в температурата да са от развален термостат, защото миналия път като бях с неработещ се държеше по съвсем различен начин. тогава и играеше постоянно температурата в рамките на 20-30градуса!!!незнам... дайте съвети моля!П.П. вчера се замислих от кога е така температурата и май е така от 2 седмици след като водех жената на полигон да се учи да кара... беше доста жега и тя въртя около 30-40 минути. та май е оттогава...
                      ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

                      Коментар


                        #12
                        намерих си книгата из СД-тата... :D та нали маркуч 3 трябва да следя? защотото ако е така значи май е добре термостата(съответства на 2 от моята снимка).обаче ако е така защо допълнителния термостат беше на номер 4?може би задавам глупави въпроси, ама наистина не знам...
                        ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

                        Коментар


                          #13

                          Коментар


                            #14
                            mariobg написа:
                            По-правилно е да следиш маркуч 4!!! това е маркуч по който ще тръгне водата като отвори термостата, ако следиш 3-ти по него ще дойде топла след като се изпомпи всичката в радиатора и дошката по 3-ти напълни радиатора и тръгне (охладена вече) към двг-то п.с. Ох дано да го написах ясно, че и аз почнах да се бъркам
                            ами аз както казах следях и 3 и 4, като 4 отначалото си загря, а 3 чак като вдигна към 80 градуса стана горещ... което ако съм те разбрал правилно означава че съм за нов термостат(пак...) утре пак ще пробвам за да съм сигурен,защото вчера като го пробвах май не беше 100% студена колата. незнам дали има значение, ама го пробвах към 16 часа, а тогава беше бая пек и колата беше седяла под слънцето...дано да не е за нов термостат защото 98лв... сегашния е на 3 месеца и нещо!утре като пробвам пак ще кажа...
                            ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

                            Коментар


                              #15
                              а всъщност не трябва ли и маркуч 7 също да следя??? сега се загледах...
                              ФИАТ ТЕМПРА 1.9TD

                              Коментар

                              Working...
                              X