Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с двигателя - Marea 1.8 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с двигателя - Marea 1.8 16V

    Та значи, имам си следният интересен проблем с моята Фиатка:.......На къси разстояния, - до около 40-50 км. всичко е перфектно, дори и при екстремно натоварване. Но при малко по дълго пътуване започва да се проявява проблема - "изпушване" от ауспуха при изпреварване, особенно ако е вкл. климатика, тоест двигателя да е натоварен. Първоначално си мислех че е гарнитура на главата, или сегменти, но всичко това отпадна. Дадох колата на майстор да отвори двигателя, по мое настояване, и вътре всичко изглеждаше перфектно. Гарнитурата беше здрава, а на цилиндрите още не се беше изтрил заводският хонинг. Извадихме и коляновия вал, абе изобщо всичко, бутала, сегменти, лагери си беше перфектно.Сменихме само гумичките на клапаните. Думите на майстора бяха: тоя двигател е много читав, и е на малко километри. Е да ама от това че е "читав" проблема не изчезна. И сега идва най-интересното (поне за мен). Преди около месец, като тръгвах на почивка, реших да скътая досадното изпушване, като извадих маркуча за картерни газове от главата на двигателя, и пъхнах в една пластмасова бутилка, за да видя колко масло изхвърля, а другият край (към главата), запуших. Остана само връзката на главата към свежият въздух. Голяма беше изненадата ми като след тази интервенция нищо не се промени. Колата продължи да си изпушва, а в бутилката за 1200км. нямаше и капка масло. Тоест, цялото това издухване на масло идва от главата. Има ли някой идея как мога да си реша проблема, щото на мен изобщо не ми е ясно. Предполагам смяна на глава ще оправи нещата, но за сега не ми се мисли за това.
    Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
    Renault Safrane 2.0 16V

    #2
    Да добавя че не се губи антифриз, и масло и антифриз не се смесват.
    Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
    Renault Safrane 2.0 16V

    Коментар


      #3
      Е явно или не съм успял да обясня проблема, или е от типа дефекти 1:1000000.
      Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
      Renault Safrane 2.0 16V

      Коментар


        #4
        Гумички на клапаните. Майстора е бил калпав и ги е набивал с чука сигурно. Има си пинизи при смяната им и често калпавите майстори ги прецакват още при слагането. Щом не са сегменти няма какво друго да е. Ако е бял пушека обаче е от разход на антифриз. Маслото пуши синкаво!

        Коментар


          #5
          как пуши,цвят ?

          Коментар


            #6
            Подобен ефект се получаваше на предната ми кола - рено 19 с масло ЕЛФ. Започна точно така да припушва и да похапва много масло. Горе долу по същото време много хора във форума на рено започнаха да се оплакват от същия проблем. Оказа се че явно са развалили маслото. След смяна с друго (вече не ЕЛФ) проблема изчезна (не само при мен). Препоръчвам смяна на масло преди по-сериозни ремонти.
            Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

            Коментар


              #7
              Колега а водачите на клапаните как са?При нас след подобен ремонт не пушеше точно 400-500 км и после пак почна.Трябвало е да им проверите хлабината.Колегата който спомена за маслото също е много прав.При калпавите масла след като позагреят рязко си губят свойствата.Като за начало пробвай да смениш марката.
              Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

              Коментар


                #8
                maiden написа:
                Гумички на клапаните. Майстора е бил калпав и ги е набивал с чука сигурно. Има си пинизи при смяната им и често калпавите майстори ги прецакват още при слагането. Щом не са сегменти няма какво друго да е. Ако е бял пушека обаче е от разход на антифриз. Маслото пуши синкаво!
                И аз имах съмнения за гумички, а и се сетих за една тема на един колега със Стило 1.8 който се оплакваше как след поредната смяна на гумички, след малък пробег, гумичките някак си се измествали, или нещо подобно, в следствие на което имал голям разход на масло, и колата пушела. Майстора уж го водят за един от най-добрите в Плевен, ама имаше едни помощници дето тепърва се учеха, та е възможно някой да е прецакал нещо, а и гумичките които купих ми се видяха доста евтини - по 50 стотинки за бройка.Разход на антифриз поне за сега нямам, но масло доливам.
                Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
                Renault Safrane 2.0 16V

                Коментар


                  #9
                  kkp написа:
                  Подобен ефект се получаваше на предната ми кола - рено 19 с масло ЕЛФ. Започна точно така да припушва и да похапва много масло. Горе долу по същото време много хора във форума на рено започнаха да се оплакват от същия проблем. Оказа се че явно са развалили маслото. След смяна с друго (вече не ЕЛФ) проблема изчезна (не само при мен). Препоръчвам смяна на масло преди по-сериозни ремонти.
                  За мое съжаление маслото отпада като причина. Вече имам повече от 20000км. с тази кола (и с този проблем), четири смени на масло- все различно, и си е все същото. В момента съм със Total 10W40.
                  Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
                  Renault Safrane 2.0 16V

                  Коментар


                    #10
                    ivanko_rs написа:
                    Колега а водачите на клапаните как са?
                    Незнам не съм присъствал на ремонта.Знаеш как е с майсторите, не обичат някой да им се пречка и да задава въпроси. По принцип ако са износени, не трябва ли колата да губи мощност.
                    Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
                    Renault Safrane 2.0 16V

                    Коментар


                      #11
                      колата ня губи мощност тогава,ами харчи бая масло,зависи колко са износенилошото е,че ако са износени бая може и бутало да прецакаш

                      Коментар


                        #12
                        мога да ти препоръчам майстор в козлодуй, който няма да ти върне колата преди да я оправи. ако трябва месец пеш, ама ще я оправи
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          pugsy написа:
                          колата ня губи мощност тогава,ами харчи бая масло,зависи колко са износенилошото е,че ако са износени бая може и бутало да прецакаш
                          Имам един познат с BMW, на който заради износени водачи на клапаните клата му губеше мощност, затова попитах.А при износени водачи, не трябва ли пушенето да е по всяко време, защото при мен както казах се проявява след известен пробег - минимум 50-60км. или поне 30-40 минути шофиране (след тръгване от студено състояние). Случвало ми се е да карам един месец само градско, и маслото изобщо не мръдва, тръгна ли на по дълъг път, доливането си е задължително.
                          Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
                          Renault Safrane 2.0 16V

                          Коментар


                            #14
                            pakumba написа:
                            мога да ти препоръчам майстор в козлодуй, който няма да ти върне колата преди да я оправи. ако трябва месец пеш, ама ще я оправи
                            Колега, ще се радвам ако има такъв човек.
                            Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
                            Renault Safrane 2.0 16V

                            Коментар


                              #15
                              знам, че се казва тотко/или така му викат/, занимава се със всичко включително и камиони, но е фен ан италианките и не пуска никой д аси тръгне без да е готова колата. ще разпитам къде се намира
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X