Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спешна консултациика за чуждо тяло в картера!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Щеката завършва с тоя детайл. Метода на измерване на нивото на маслото е конвенционален. Изваждаш щеката и следиш омазняването между минимум и максимум (снимките на колегата по-горе). При ниво по-ниско от минимума прекъсва веригата във въпросния детайл и лампата на таблото за ниско ниво на маслото светва. Принципа е същият, както при датчика за ниско ниво на маслото в спирачната система.
    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

    Коментар


      #17
      поне до колкото виждам контактите така във това състояние са залепени и не ми е ясно как работи това чудо, на принципа на термо пластините в смисъл когато има масло и се нагреят да отлепят и да не свети лампата или по друг начин. нямам мултицет в нас и не мога ди си проверя сам твърдението но според мен поне това е единия от вариантите на работа.
      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
      182A4.000 IAW49F
      LPG - Lovato EasyFast
      ----------------------------
      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

      Коментар


        #18
        Ewing написа:
        поне до колкото виждам контактите така във това състояние са залепени и не ми е ясно как работи това чудо, на принципа на термо пластините в смисъл когато има масло и се нагреят да отлепят и да не свети лампата или по друг начин. нямам мултицет в нас и не мога ди си проверя сам твърдението но според мен поне това е единия от вариантите на работа.
        Първо със сигуност това е накрайника от щека за мерене нивото на масло.Самия индикатор сработва когато нивото на маслото спадне под критичния минимум.В някои модели автомобили е предвидена и блокировка на запалването при такава ситуация.Едната от пластините на датчика /по дългата/ всъщност е биметална.Точно до нея по дължина има и едно нагревателче.Всъщност е само една тънка нишка.Когато това нещо е потопено или се облива с масло температурата е ниска и контакта си стои затворен защото маслото го охлажда.Остане ли обаче без масло температурата се повишава и веригата се разпада.В 99% от случите повредата на такива датчици се дължи на прогарянето на нагревателния елемент.Именно за това сигурно не го и виждаш.Поогледай по внимателно и със сигурност ще забележиш поне остатъците от краищата на нагревателя.Тъй като от скоро се включих към отбора на фиатите не мога да кажа дали се използва при някои от моделите.Но най-много съм виждал по японките.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #19
          ***по радио път ли има връзка щом е на щеката доя датчик - как предава сигнала до колата? само докато е (вкарана) допряна до двигателя ли работи?
          lov написа:
          В някои модели автомобили е предвидена и блокировка на запалването при такава ситуация.
          супер, кой фият има тая функция - стило ? и аз искам такива екстри, брава ЕЛХ ?
          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

          Коментар


            #20
            Едва ли този датчик стои на щеката.На моята Темпра щеката е най-обикновенна пръчка с белези за min и max.Най-вероятно това е датчика,който дава сигнал за ниско ниво на маслото на чека.Там има една лампа,която при стръмно изкачване отвреме навреме светва.Така,че не я слагайте на щеката,едва ли и е там мястото.Ewing,провери си дали ти светят всички лампи по чека,най-вероятно тази нямя да работи.Ако не знаеш как,натисни едновременно бутоните за нулиране на дневния километраж и за яркост на таблото/мисля,че това бяха/.
            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

            Коментар


              #21
              ами не го знаех това за проверката и ще го пробвам веднага щом се прибера . а за това дали е на щеката не мога да кажа но след няколко дневно оглеждане на детайла под лупа си личи ясно че в единият краи е отчупян от някъде е това "някъде" е горе долу с дебелината на щека за маслото. (личи по диаметъра на следата от отчупване).niko_ymn:не става по радио път в някои от постовете по горе бях писал че има следи от това къде е имало запоен кабел но е откъснато и наъ вероятно кабелите са вътре в пръчката или там където се е държал тоз датчик.а по въпроса коя кола го има мисля чве по новите коли го имат. за BMW 99 година съм сигурен, защото един приятел имаше много ядове с това, не му бяха нулирали като гората когато си сменял маслото и му гаснеше колата но се орави де
              Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
              182A4.000 IAW49F
              LPG - Lovato EasyFast
              ----------------------------
              "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

              Коментар


                #22
                Имам познат с Темпра 1996 1.6, която е с подменена щека. Лампата на таблото му свети непрекъснато и това го дразни но няма от къде да си намери такава. От снопа с кабели излизат 2 с конектор, явно за подключване към щеката.
                Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                Коментар


                  #23
                  niko_ymn написа:
                  ***по радио път ли има връзка щом е на щеката доя датчик - как предава сигнала до колата? само докато е (вкарана) допряна до двигателя ли работи?
                  lov написа:
                  В някои модели автомобили е предвидена и блокировка на запалването при такава ситуация.
                  супер, кой фият има тая функция - стило ? и аз искам такива екстри, брава ЕЛХ ?
                  То на всички ни се ще да имаме всички екстри на автомобилите.Пък после няки реват това онова се е пре***ло не работи.Как да го оправя и т.н.Със сигурност и ти ще попаднеш в такава ситуация някога.Не ти я пожелам все пак.Но дали ще ти отговори някой вече е друг въпрос.И понеже на теб май ти се иска да се заяждаш а не да чуеш един компетентен отговор.Помисли си върху поведението и поста.Аз не съм от тия които лесно се засягам ще го пропусна това и все пак ще ти отговоря.На другия край на щеката си има конектор и кабелчетета си минават вътре през щеката.А принципа на работа на самия датчик съм го обяснил така че и децата да го раберат.
                  BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                  http://vbox7.com/play:124bedab

                  Коментар


                    #24
                    lov написа:
                    И понеже на теб май ти се иска да се заяждаш а не да чуеш един компетентен отговор.Помисли си върху поведението и поста.Аз не съм от тия които лесно се засягам ще го пропусна това и все пак ще ти отговоря.На другия край на щеката си има конектор и кабелчетета си минават вътре през щеката.А принципа на работа на самия датчик съм го обяснил така че и децата да го раберат.
                    Извинявам се ако съм подразнил неволно някого, не съм искал да се заяждам с никого.
                    lov написа:
                    На другия край на щеката си има конектор и кабелчетета си минават вътре през щеката.
                    Ето това не ми беше станало ясно.
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар


                      #25
                      lu40 написа:
                      Едва ли този датчик стои на щеката.На моята Темпра щеката е най-обикновенна пръчка с белези за min и max.Най-вероятно това е датчика,който дава сигнал за ниско ниво на маслото на чека.Там има една лампа,която при стръмно изкачване отвреме навреме светва.Така,че не я слагайте на щеката,едва ли и е там мястото.Ewing,провери си дали ти светят всички лампи по чека,най-вероятно тази нямя да работи.Ако не знаеш как,натисни едновременно бутоните за нулиране на дневния километраж и за яркост на таблото/мисля,че това бяха/.
                      пробвах го това и мнгоо благодаря за което, че ми отвори очите значи става със едновременно натискане на бутоните за нулиране и този които сменя показанието на дисплеиа за дневен или общ километраж. и се оказа че всчки лампи ми работят с изключение на тази която показва, че колата е в ECONOMY mode, но тя е лесна . само че въпросът ми е друг. когато натисна едновременно бутона за зануляване и този за осветлението и на скоростомера ми показва "01" и нямам на идея какво значи това. ако някои може да мпомогне ще съм балгодарен или да даде някакво инфо да попрочета за това дигитално табло или как да си преглеждам сам ако имам грешки някъде. ако е възмочно без компютър де (до колкто знам на peugeot 205 конкретно, има една лампичка за инжекциона на таблото и на една от буксите в купето се връзва опредлене съпротивление и от това как и колко мига въпросната лампа може да се определи каква грешка дажа ЕКУ-то)БЛАГОДАРЯ още веднъж
                      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                      182A4.000 IAW49F
                      LPG - Lovato EasyFast
                      ----------------------------
                      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                      Коментар


                        #26
                        Ewing написа:
                        когато натисна едновременно бутона за зануляване и този за осветлението и на скоростомера ми показва "01" и нямам на идея какво значи това. ако някои може да мпомогне ще съм балгодарен ... и от това как и колко мига въпросната лампа може да се определи каква грешка дажа ЕКУ-то)БЛАГОДАРЯ още веднъж
                        01 май някой беше споменал, че показвало колко пъти ти е превъртял километража през цифрата за стотиците хиляди ако ти е само до 99 999 петцифрен ... тоест ако сега показва 75 000, а не 075 000 значи е на 0 175 000 ... ако не се лъжа
                        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                        Коментар


                          #27
                          Дигиталния километраж се превърта на 200 000 км.Това 01 показва,че километража е превъртан 1 път.Грешката е моя,но отдавна не съм ги натискал тия бутони .Сега като се замисля,чрез този тест се изпробат само лампите дали са наред,той не дава информация за датчиците.Най-добре огледай тръбата за щеката,може ли този датчик да мине през нея,това ще те ориенрира.Успех и да пишеш какво си установил
                          Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                          Коментар


                            #28
                            минава и още как значи датчика е някъде към 5-6 мм дебел, бах писал някъде по горе размерите му, а на отвора който е в блока на двигалеля е някъде 8мм (не намерих шублер за да премеря точно, но е някъде там ако не и повече) а тръбата в която продулжава този отвор от блока и стига в картера е една медна и е доста по-дебела, поне 2 пъти. мисля че без проблем ще мине даже и със по-дебела от стандартните щеки за да може и кабелите да са в нея. сега остава да видя къде трябва да е кабелът който се занимава с този датчик защото на таблото всички лампи са ОК но би трябвало тази да свети. та ще търся сега. а и кат разбрах, че и другите лампи ми работят се оказа че не ми мери дали имам достатъчно вода в резервоара за чистачките и за охладителната течност (демек останлите 2 лапми от CHECK-a) случвало ми се е поне няколко пъти да ми свъшва водата в чистачките но индикация няма което значи, че някуде е окислило контактие или просто самиа нивомер не работи но това са бели кахъри Мерси мнгоои за инфото за това "01" явно ми е пренавиван километража аз я купих на 137000км а сега е на 148 000 значи релано трябва да е на 348 нправо значи няма за какво да се учудвам че прави разни номерца колата а за проверката на датчиците и грешките не сам искал чрез CHECK-a да става ами питах просто дали има начин сам да си ги проверявам било то и по друг начин за да не се налага да давам по 36 лева всеки път когато искам да проверя дали има някякви грешки.БЛАГОДАРЯ ОЩЕ ВЕДНЪЖ НА ВСИЧКИ. адски отзивчиви сте и обеснявате със уникално търпение. БЛАГОДАРЯ П.С.надявам се само за напред ако задам пак някой тъп въпрос да не се сърдите много и да сте пак така акуратни в отговоирите и в съветите
                            Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                            182A4.000 IAW49F
                            LPG - Lovato EasyFast
                            ----------------------------
                            "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                            Коментар

                            Working...
                            X