Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Типо 1.4 моноинжекция, форсиране до пръсване

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Типо 1.4 моноинжекция, форсиране до пръсване

    Здравейте колеги, влязох в една серия от ремонти, и в крайна сметка остана само това, колата сама се форсира до пръсване , и това е почти постоянно напоследък, кажи го речи като се движа, газ не давам, тя сама се грижи за това, което е и екстра, но на светофарите... Става кофти. От време на време за някой и друг километър се нормализира, но не трае дълго. Правеше го преди година, но се оправи сама, сега отново започна с това, но изчакването тоя път не дава резултат, нещо трябва да се предприеме. Някой сблъсквал ли се е с това?
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

    #2
    Виж си моторчето за празния ход.
    In Tipo Veritas

    Фиат Типо 1.6 DOHC
    Фиат Стило 1.6

    Коментар


      #3
      и аз минах през това, така че мога да ти кажа как се реши проблема.......ссвързано е с моторчето за празния ход....но проблема най-вероятно е в синия датчик за температурагта който дава грешна информация на компютъра, който пък командва моторчето за празния ход......така че смени си датчика(син на цвят, мисля се води ТПС датчик)
      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
      ИТАЛФЕСТ 2007

      Коментар


        #4
        Имах същия проблем с Типо-то, оказа се засядане от време на време на някаква клапа, намираща се непосредствено до лоста на газта. Доколкото си спомням се движеше срещу пружина и имаше около себе си гумен маншон. Това за моно инжекция 1.4.
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #5
          phoenix написа:
          и аз минах през това, така че мога да ти кажа как се реши проблема.......ссвързано е с моторчето за празния ход....но проблема най-вероятно е в синия датчик за температурагта който дава грешна информация на компютъра, който пък командва моторчето за празния ход......така че смени си датчика(син на цвят, мисля се води ТПС датчик)
          Точа му се на това моторче от как съм пуснал темата, и все ме възпира това че нямам необходимите "еврейски звезди" да го емна... Четох че си развивал своето, и е заработило, а с какво го разви? А синият датчик е тоя, който е на всмукателния колектор, нали така, намира се от към купето, гледах че е със син накрайник, или е някой друг? Скоро бях към край Нептун-а, но бях ограничен с времето, иначе щеше да ме светнеш нагледно кое какво е , че и за прословутата плочка на инжекцията става дума покрай тоя проблем, а идея си нямам тя къде се намира. Другото, което е силно неприятно, че на бензин изобщо не ми работи, понякога се тресе на ниски обороти немощно, без да може да измине и метър, и свърша ли газта, започва рокенрола с въжетата до газостанцията. Набих и за 4 години 65 000 км, и май е време за ядове вече.
          Rokambol написа:
          Имах същия проблем с Типо-то, оказа се засядане от време на време на някаква клапа, намираща се непосредствено до лоста на газта. Доколкото си спомням се движеше срещу пружина и имаше около себе си гумен маншон. Това за моно инжекция 1.4.
          Да колега, това създава проблемите, мо вече играта със спрея не върви, трябва поне да го отворя и да го почистя отвътре тоя път, предния път наистина се разминах само с малко пръскане с дезодорант мисля...
          Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

          Коментар


            #6
            да колега, точно за синия датчик става дума......по принцип на моторчето най-вероятно нищо му няма....датчика праща сигнали на компа и той побърква моторчето за празния ход. Датчика се намира на входящия колектор като погледнеш въздушния филтър отзад към купето и от ляво...той е единствения син датчик. иначе моторчето се сваля с еврейски звезди и аз нямам , но като цяло е много просто вътре и ще ме извиняват тез дето казват че не се ремонтира... мога да ти пратя моето да го разгледаш...аз си го пазя(всъщност пазя всичко което сменя), вътре има едно най-обикновенно моторче и един червяк...не виждам какво да се развали освен да се скъса някое кабелче.Успех
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
            ИТАЛФЕСТ 2007

            Коментар


              #7
              phoenix написа:
              да колега, точно за синия датчик става дума......по принцип на моторчето най-вероятно нищо му няма....датчика праща сигнали на компа и той побърква моторчето за празния ход. Датчика се намира на входящия колектор като погледнеш въздушния филтър отзад към купето и от ляво...той е единствения син датчик. иначе моторчето се сваля с еврейски звезди и аз нямам , но като цяло е много просто вътре и ще ме извиняват тез дето казват че не се ремонтира... мога да ти пратя моето да го разгледаш...аз си го пазя(всъщност пазя всичко което сменя), вътре има едно най-обикновенно моторче и един червяк...не виждам какво да се развали освен да се скъса някое кабелче.Успех
              Днес ходих при братовчеда, който като чу кви ги върши колата, така освирепя, че изкара 2-3 комплекта еврейски звезди, най-разнообразни, къси, дълги, тресчотка и свалихме моторчето, спазвайки инструкциите съвестно му изпочупихме щипките и го разглобихме. Вътре наистина няма много за мазане или някаква сложност, с кабели свързахме моторчето и то си заработи, но самото моторче бе закапсуловано и като видяхме че работи не го отваряхме, а четох че става дума за четки и почистване на графитен прах, та тая стъпка я прескочихме, но моторчето работи. След сглобяване и запалване форсирането продължи, та пак го разкачихме и с 12 волта включихме моторчето, което заработи и изтегли навътре тоя, да го нарека палец, който форсира колата. След което като я запалих, си работи засега нормално, ако причината е била някакво заклещване на червяка , който след мазане да се е освободил, може и да съм прескочил проблема, ако не , май ще става дума за датчик. Сложно е , понякога по 15-20 км работи нормално, после се зафорсира както си знае, и сега не знам в какъв период съм, но до ден два ще е ясно какво е дереджето. Това че остана форсирана и след разкачане на датчика може би е сигнал че проблема не е в датчика, но кой го знае
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

              Коментар


                #8
                точно и аз така си мислех първоначално, ама след като това продължи отидох в първия магазин и срещу 25 лв. се върнах със датчик в джоба и за 2 мин. го смених, след което се приключи с одисеята по форсиране и моторчета....най вероятно на моторчето нищо си му няма....както сте видели, няма абсолютно нищо сложно там, мизерника е датчика който казва на компа какво да прави с моторчето.Айде и като го смениш да се похвалиш. Пием БЕКС
                СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                ИТАЛФЕСТ 2007

                Коментар


                  #9
                  phoenix написа:
                  точно и аз така си мислех първоначално, ама след като това продължи отидох в първия магазин и срещу 25 лв. се върнах със датчик в джоба и за 2 мин. го смених, след което се приключи с одисеята по форсиране и моторчета....най вероятно на моторчето нищо си му няма....както сте видели, няма абсолютно нищо сложно там, мизерника е датчика който казва на компа какво да прави с моторчето.Айде и като го смениш да се похвалиш. Пием БЕКС
                  Няма да се дърпам нито от похвали, нито да почерпя, само да се кротне тва машинче вече, след смяна на гарнитура и гумички на клапаните тъкмо само си го хвалех, и пак се закучи работата
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                  Коментар


                    #10
                    Аз имах такъв проблем - с форсирането - и това продължаваше докато загрее, но при мене причината беше липсата на симулатор за ламбда сонда при работа на газ. ЕКУ-то беше минало в сервизен режим. Проблема се реши с ресет (откачане на акумулатора за 15 мин.) на ЕКУ-то и симулатор разбира се Мисълта ми е да направиш ресет за да премахнеш натрупаните грешки от повредените части.
                    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                    Коментар


                      #11
                      brat_John написа:
                      Мисълта ми е да направиш ресет за да премахнеш натрупаните грешки от повредените части.
                      Разкачах го много пъти, а на газ е от 4 г./65000 км. По едно време си мислих, че клапана на газта се е позадръстил , не се затваря добре и пропуска повече течна газ, още повече че понякога гърми душмански, скоро изкара акъла на един мангал дето ровеше из кофите като я загасих и гръмна юнашки, та оня ме пита дали не съм хвърлил аз пиратката... Да се смееш ли, или да си псуваш, както си се псува в такива случаи!
                      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                      Коментар


                        #12
                        Ами иди на един тест да прочетат за каква грешка (и) става въпрос.
                        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                        Коментар


                          #13
                          brat_John написа:
                          Ами иди на един тест да прочетат за каква грешка (и) става въпрос.
                          Ами винаги най-напред гледам да се справя чрез книжката за типо и с помощта на колегите от форума, после като няма накъде е ред за диагностики, но накъдето ме насочиха е 25 лв диагностиката, ако не се оправи от тоя ремонт на моторчето /изтъркалях едни 20-25 км до плажа и обратно, няма вече форсирания, мисля че се нормализира, но ако продължи идва ред на един датчик, и чак тогава ако не дай боже все още не е в ред, е ред за 25 кинта диагностика.Все по-дълъг е списъка на отстранените от мен повреди благодарение указанията на колегите, което значи че за мен форума е много Отремонтирах: задна чистачка не работеше, отоплението на задното стъкло, стоп-машинка, делкото понакапваше масло, смених пръстен, стартера спря-намерих кабелче скъсано, заработи, по указания от тук сменени гумички на клапаните-никакъв теч, марки на добри носачи , комплекти задни носачи и друго, за което не се сещам... Най-голям проблем ми създаде гарнитурата, която надуваше леко /но достатъчно/ към водата, изби от водната помпа, смених я /без нужда, помпата / после ми се пръсна водно съединение, пак не схванах основната причина, като видях радиатора ми ту да чурти като чешма, ту да не пропуска се засилих да го сменям, но навреме се усетих, та проверих дали не надува във водата, това се оказа, смених гарнитура и всичко се оправи, радиаторът който буквално течеше като чешма не е пропуснал и капка.
                          Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                          Коментар


                            #14
                            Абе колега, гледам от Варна си, на сбирки не сме се запознавали,Я или ела на една среща или да се уговорим да излезем на по бира.....пък ще решим проблемите на типарата. Казваш не прави магарии, ама има вероятност пак да почне....понеже датчика от време навреме прави магарии, и комп. диагностика няма да го засече, поне при мен беше така.....и всеки казва че датчика не играе роля, щото има газ, ама не е така. Откакто съм го сменил мотора заспа, и повече не е давала никакви признаци на самофорсиране или неравномерна арбота.....аз все пак залагам на дачтчика, и си мисля че докато не го смениш ще имаш ядове.
                            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                            ИТАЛФЕСТ 2007

                            Коментар


                              #15
                              phoenix написа:
                              ....понеже датчика от време навреме прави магарии, и комп. диагностика няма да го засече...
                              Извинете, ама нещо му загубих края - за кой датчик става въпрос?
                              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                              Коментар

                              Working...
                              X