Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вентилатора на радиатора на Бравата не върти - помогнете!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вентилатора на радиатора на Бравата не върти - помогнете!

    Изчетох доста от темите по въпроса, но сякаш не открих отговор на моя проблем, имененно:Перката ми отказа да върти, укъсих ’датчика’ , който е закрепен за радиатора /имаше нагоряла клема /вадих го иначе изглеждаше здрав//, но проблема си остана - понеже не знаех кой точно ми е бушона за перката проверих ВСИЧКИ - всички бяха здрави, чудих се кво да правя /бях спрял насред Ст. Загора на път за София - стрелката на таблото беше тръгнала към червено/, та се сетих да подам директно от акумулатора два кабела към клемите на перката и "о чудо!" врътна - та така се и прибрах, но проблема си остава: Защо не ми върти перката? Има ли някакви други елементи отговорни за управлението й, защото явно тя си работи, но не както и когато се очаква? /реле? , др. датчик? прекъснат кабел на някаква сигнала верига?/ и ако може като за по лаик на тема ремонт Предварително Благоаря на всички отзовали се!

    #2
    Има един реостат вляво от перката, може би си го сметнал за датчик. В кутийка е и най-често проблемите идват от него и нагорели клеми.Виж тази тема може да ти е от полза: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=7873
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Аз тая тема я гледах, но не ми помага особено за решаването на проблема. Значи точно този елемент с двете щипки които влизат в него го укъсих с надеждата, че по този начин предизвиквам постоянно въртене на перката при подаден контакт, но уви! Та за това питах за други елементи във веригата, отговорни за управлението на вентилатора. А че едната щипка на елемента от снимката се разпана на прах като я докоснах рападна се /преди време/ , но бях закачил дин кабел с обикновена кабелна обувка там и всичко беше на "6", но когато се случи отново да прегрява и трябваше да спра перката не реагираше на никаква интервенция свързана с тоя елемент /почистване наклеми и т.н./. Да попитам по дриг начин, когато укъсявам този елемент /свързвам двата кабела, влизащи в него един за друг/ какъв е ефекта?Веригата /сигнална/ е затворена с индикация, че е достигната температура, при която е необходимо вкл. на перката или нищо подобно, т.е. не трябва ли в този случай перката да върти постоянно при подаден контакт и ако да, има някаква др. причина да не работи по този начин - това горе долу беше и въпроса ми когато пуснах темата. Ще чакам мнения по въпроса! Мерси!

      Коментар


        #4
        Да разбирам ли, че никой не е на ’ти’ с подобен проблем?! Е не не може да бъде ОК ще видя как щего оправям, а утре пак с кабелите от акумолатора дирекно към перката дано стигна!Като разбера какъв е проблема ще пиша да знаят такивакато мен какво да правят /е освен ако нямат излишни пари и пълно доверие на някой майстор!!!!/

        Коментар


          #5
          Две беди еднакви няма, но се случва да си приличат.На три дни бравата. Още не й знам габаритите, както се казва.Карам си щастливо, пея си, изваднож - стрелката на температурата - в червеното. Бря.Спирам, отварям капака - двигателят си работи, перката не се върти. Бря.Проверявам контакти, жици, не че знам кое за какво е.По едно време перката включи.Повъртя минута-две и спря.Стрелката на температурата все в червеното. Водата в казанчето - като горещ чай, но не ври не кипи.Оказа се, че уреда на таблото лъже. Разглобиха го, постегнаха го и го сглобиха. Оправи се.Вече месец и половина няма ядове.Оня ден, като казахме, че ще тръгваме за морето, стрелката подозрително се качи малко над средата.Да знаете, с колите може да се говори, но много внимателно....
          Brava 1.6 16V, Бензин

          Коментар


            #6
            Megadeth написа:
            Да знаете, с колите може да се говори, но много внимателно....
            Не знам дали е важно да и се говори внимателно или може и по-свободно, обаче представяш ли си да вземе и да ти отговори? А? Тогава ще я вапцаме... Колега Ristaki, за каква кола става въпрос че нещо не вдянах? Ако разбера, може да се опитам и да помогна със схема, с акъл...Нали знаеш, то акъл много ще ти дадат, ама работа да ти се свърши - нъц!
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              Колега,каква ти е колата?На Браво/Брава нещата седят по следния начин.Има един датчик, който е на термостата и е с 3 извода. Той е съставен от два терморезистора и се чете от ЕКУ_то на колата. Самата перка (перки) са свързана с две релета. Едното е за 1_ва степен и минава през резистор, а другото е дирекно. Тези релета се управляват от ЕКУ_то. Има и един бушон ако е се лъжа 40А. Той се намира в кутията с бушони в двигателния отсег.п.п. Сега пък видях неква схема с механичен термостат.Абе кофти - кажи каква е колата.

              Коментар


                #8
                Трябва да има и на радиатора датчик, който вкл. перката - най често той се скапва. Този но термостата подава сигнал за температурата към компа и индикацията на таблото, той не включва перката.
                In Tipo Veritas

                Фиат Типо 1.6 DOHC
                Фиат Стило 1.6

                Коментар


                  #9
                  При различните модели Браво/Брава - 1.4, 1.6 и т.н датчиците са на различни места. При 1.4 синия датчик за ЕКУ-то е на самия термостат, а датчика за стрелката на таблото е завит в главата малко зад термостата.
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар

                  Working...
                  X