Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Работят ли ни въздушните възглавници?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Работят ли ни въздушните възглавници?

    Като четох за колегата, който претърпял злополука с Фиат Купе и не му се отворили въздушните възглавници се сетих, че в жабката има една лепенка на която пише нещо от рода, че гаранцията на въздушната възглавница е 2005 година (не помня точно кой месец) и след това - проверка. Колата ми е Фиат Типо 1.4 i.e. произведена е декември 1995г. и има една въздушна възглавница в кормилото. Явно производителя дава 10 години гаранция на въздушната възглавница. Та се запитах какво трябва да правя след като мине гаранцията на възглавницата? Чувал съм, че да ти монтират нова възглавница на мястото на старата (ако въобще е възможно) стувало към 1000 лв. Въпроса ми е: някой сблъсквал ли се някой е с такъв проблем? Трябва ли да се прави някаква проверка на възглавницата и въобще в България има ли кой да направи такова нещо? Ако примерно не отида да я проверя мога ли да съм сигурен, че ще работи?Навремето когато вървеше супершоу "Невада" и раздаваха Фордове, та там разправяха, че въздушната възглавница трябвало да се отвори при удар със скорост 30 км/час. Това дали важи и за Фиат?То май много станаха въпросите, но нали пък за това е форума Все пак, кой каквото знае нека напише! Мисля, че темата не е никак маловажна - от това зависи живота ни
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    #2
    Ще пиша за новите възглавници защото ги знам. Та възглавницата е част от една цялостна система за пасивна сигурност и тя се активира от два типа датчици - първият е в ключалката на колана (по нея компютъра определя къде има седнал човек) и вторият е разположен на такова място от купето, който при определено смачкване на каросерията на това място подава сигнал към компютъра за управление на възглавниците. Всъщност това управление се заключава в електрически сигнал, който задейства спусък (като на пистолет). Същиятт този спусък чуква в буквалния смисъл газов патрон, който като гръмне отваря балон със сгъстен въздух. Е този въздух напълва съответната въздушна възглавница, според датчика, подал сигнала и заетите седалки на пътуващите в купето (поставените колани). Ключалката за активиране на тази пасивна система за сигурност се намира именно в ключалката на колана. Та в случая ако колегата с Купето не си е сложил колан, има много голяма вероятност въздушната възглавница да не се е отворила точно поради тази причина. Аз винаги карам с колан та дори жената понякога ме бъзика че за 200 метра слагам... но това е друга приказка. Просто знам какво да направя за да съм защитен.Сега за профилактиката!Тази пиротехнична система, свързана и с пиропатроните (преднагетатели) в коланите и пакетите с въздушни възглавници се произвежда в Европа от една единствена фирма - германската Autoliv. Това си има причина - тя има сертификата и носи отговорност пред застрахователите при сериозни травми (смърт), породени от неактивирали се въздушни възглавници. Сега разбирате че всичко трябва да работи на 100%, защото после застрахователя ще ги "изсмуче" финансово само с 10-тина смъртни случая по вина на въздушните възглавници. Тези 100% сигурност не се постигат толкова лесно, като някой второкласен и евтин производител в Турция или някъде другаде. Затова всъщност са и толкова скъпи тези въздушни възглавници - заради сигурността че винаги ще работят. Но в крайна сметка всичко опира до гръмването на ГАЗОВИЯ ПАТРОН, който с времето старее и с всяка година намалява процента си да гръмне при необходимост. Оттам намалява и процента "сигурност" и точно затова от фирмата препоръчват на определен период от време да се посети сервиза и да се заменят патроните с нова партида. Гаранция значи, но и въпрос на култура. При нас обаче не е така - всеки кара както си иска и никой не търси сметка за чуждите пропуски и недоглеждания.Ааа, забравих да спомена че датчиците се намират по един в предните рогове и по два от страни в гредичките дето минават под седалките (за предпазните завеси и странични въздушни възглавици). Двустепенните въздушни възглавници се управляват от два датчика разположени в една директория, но отдалечени един от друг с известно разстояние. Според силата на удара! Затова моля ви - не пробвайте дали ви работят въздушинте възглавници. Просто поставете коланите.

    Коментар


      #3
      Това за съвременните системи със сигурност е така. При мене обаче системата е много проста - само една възглавница в кормилото! Никаква индикация от типа "AirBag" по таблото, никаква връзка с предпазните предпазните колани! И аз ги ползвам както се казва за 100 метра. Може би работата ще "опре" само до смяна на въпросния пиропатрон - не знам!!! Пишете колеги!
      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

      Коментар


        #4
        Имам Фиат Пунто 1994г.И то има такава възглавница на кормилото.Като поставя ключа и завъртя преди да паля ми се показва седнал човек и една топка пред него на иконка на таблото.След малко гасне и няма такава иконка но от една седмица тази иконка постоянно свети.Значи има някакъв проблем но гледах и в джабката и по таблото но не открих нищо и карам така.Дали трябва да предприема нещо или да си карам знаейки че недай боже при удар едва ли ще се задейства възглавницата.
        Фиат Панда 1.2 2006година
        Синджира си идва ,а козата я няма...

        Коментар


          #5
          brat_John написа:
          Това за съвременните системи със сигурност е така. При мене обаче системата е много проста - само една възглавница в кормилото! Никаква индикация от типа "AirBag" по таблото, никаква връзка с предпазните предпазните колани! И аз ги ползвам както се казва за 100 метра. Може би работата ще "опре" само до смяна на въпросния пиропатрон - не знам!!! Пишете колеги!
          Логично е колата да се управлява от седналия зад волана, нали?А при отсъствието на друга въздушна възглавница, защо ще са необходими датчици за пътника до шофьора

          Коментар


            #6
            70,80% от колите в България нямат въздушни възглавници тъй като се вкарват ударени. А относно лампата която показва дали са здрави се вързва за лампата за маслото. Когато дадеш контакт светва и като запалиш загасва и ти си мислиш че имаш Airbag

            Коментар


              #7
              Въздушните възглавници екстра ли са или са стандартни за Пунто 94? Моето е 06.94г.
              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

              Коментар


                #8
                geshabeli написа:
                Въздушните възглавници екстра ли са или са стандартни за Пунто 94? Моето е 06.94г.
                Не мога да ти кажа точно, но някъде от 94 или 95-та година "настъпъха" всички производители да монтират серийно въздушни възглавници. Преди това бяха като екстри или някой производители ги слагаха серийно на по-скъпите автомобили естествено за по-вече пари.Като гледам обаче активността по темата започвам да си мисля, че болшинството от хората не ги е еня за сигурността им. Ще кажете при нашите условия, когато едва "събираме" 4000-5000лв. за някое що годе сносно автомобилче, кой да ти мисли за въздушна възглавница При това чувал съм, че ремонта на едно такова нещо (имам предвид задействала се възглавница) струвал 800 - 1000лв Нямам представа колко би струвало едно техническо обслужване и дали въобще се прави някъде в България?
                FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                Коментар


                  #9
                  според мен зависи какво включваш в тези 1 000 лв., цялата предница и частите или само вътре. Ако е само вътре най евтино ще ти е да смениш само волана . За 50 - 60 лв. има доста добре изглеждащи нови.
                  tempra 2.0i.e.

                  Коментар


                    #10
                    iceto написа:
                    според мен зависи какво включваш в тези 1 000 лв., цялата предница и частите или само вътре. Ако е само вътре най евтино ще ти е да смениш само волана . За 50 - 60 лв. има доста добре изглеждащи нови.
                    Става въпрос само за възушната възглавница....... Защото с тези 1000лв. ако трябва да оправяш колата отред са за никъде
                    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                    Коментар


                      #11
                      ...

                      Коментар


                        #12
                        Имам двадесетина дена Брава 1,4 12 вентила 97г., на която на волана няма отбелязване за еърбег. Но на таблото има лампичка с човек и топка пред него която свети червено през 15 минути, т.е. около 15 минути свети - 15 минути не свети и не мога да разбера въобще имам ли еър-бег или не, или нещо с клемите не е наред.

                        Коментар

                        Working...
                        X