Когато си сменяш филтъра си смени и дифтунгите,защото заради скапана такава ми сълзеше бензин и от натягане скапах филтъра, кой се усука направо и айде за нов Даже момчето на магазина се бъзика" Спокойно филтри има"
now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Я да питам и аз. Скоро ще си сменям горивният филтър. Проверих по ръководствата как се сваля, доже го видях като смених задните спирачни маркучи, но в Haynes-a се говори за изпускане на налягането в системата преди замяната на филтъра, та не намерих как точно става това и после как се обезвъздушава системата.Някой дето е сменял сам горивен филтър да каже. Колата е Брава 1.4 ако това има значение.
От изпускане на налягането може и да има нужда ако веднага след като си спрял решиш да сменяш филтъра. Остави я за 1-2 часа и то налягането си спада. Аз изкарах колата от гаража, разкачих филтъра и леко текна бензин - не бих казал, че е бил под налягане изобщо. После сложих другия и запалих, нищо не съм обезвъздушавал. Важен е диаметъра на филтъра, защото май се хващаше с една U скоба с гайка или болт и първия път ми бяха дали някакъв по-голям и не стана.
Здравейте отново,Преди 10 минути си смених филтъра. Както някой беше писал преди това може да развиете капачката на резервоара да излезе налягането (аз си карам с леко развита капачка докато си направя обикновен одушник).Та в тази тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=8299 колегата е описал цялата процедура със снимки.Първо свалих пластмасовият капак (кора) след това развих и стойката на филтъра (цялата - хваната е с болт за купето и щипка) и тогава вече могат да се развият с ключ 10 двете болтчета на скобата дето държи филтъра. Оказа се, че е достатъчно да се развие само едното (дето стяга скобата). След това с клещи натиснах зъбчетата на накрайниците и те излизат супер лесно. Изтича малко бензин, колкото има по тръбопровода и може да си напълниш ръкавите После пъхнах новият филтър в скобата. Посоката на стрелката на филтъра трябва да е същата като на старият. Както е писал колегата в темата погледнете и как вървят маркучите за да сте сигурни) и натиснах леко накрайниците докато кажат щтрак и готово. Притегнах скобата на филтъра и закачих стойката му пак за купето, след това запалих колата (първо два пъти дадох на контакт за да може да подкачи достатъчно гориво помпата) и чак на третият път завъртях стартера. Запали веднага и на работещ двигател пак слезнах в канала да видя дали не пуска от някъде бензин, нямаше проблеми и си монтирах кората. Цялата работа ми отне около 20 минути.Сега да ви кажа определено се усеща разлика от новият филтър. На старият беше писано с маркер на италиански, че е сменян преди 37 000км и като духнеш през него се усеща видимо усилие, докато при новият няма такова нещо.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
...никва разлика няма да усети, вие кво мислите с една смяна на филтър и ша по тръгне, то ако стария е бил толкова зле че да не пуска бензин нямаше да може да я кара въобще. Консумацията на колата ти е доста по малка от дебита на филтъра така че трябва да е затлачен на цяло че да усетиш нещо. Нормално сменяните филтри на по 20-40х.км. не дава разлика във вървенето.
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
На другата кола си сменям всички филтри на 10 000км и до сега с нея не съм имал проблеми причинени от филтри. Така съм решил да правя и на тази - на 8-10 хиляди си сменям масло и всички филтри.За разликата може и да е "въображаема", но първият път като запалих с новият филтър ми хареса повече как работи мотора. С по-чист филтър според мен помпата може да реализира максималното си налягане и дебит върху регулатора на налягане и така винаги независимо колко си натиснал газта, например при по-рязко ускорение моноинжекциона ще си има достатъчен запас от гориво.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар