Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Винтчета -> Дебитомер -> Как?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Винтчета -> Дебитомер -> Как?

    Колеги, сблъсках се със следния проблем.Исках да си махна дебитомера, за да си го изчистя, та знаех, че ми трябва торкс Т20 с отвор (дупка) по средата.Намерих си такъв ама се изненадах...Торкса си е звезда със 6 лъча, ама винтчето е с 5 лъча, а такова до сега не съм виждал.Някой знае ли дали това е стандарт и от къде да си намеря въпросното инструментче, за да си го махна...Та ето така изглежда винтчето...
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Колега, някой дебитомери са с 5 лъча, а други с 6. Аз тези с 5 ги развивам с клещи и после заменям винтовете с нормални за кръстата отверка.

    Коментар


      #3
      Здравей колега и аз се сблъсках с този проблем,но намерих начин да ги развия без торкс,а със клещи стискаш силно в основата на винта където е по голям диаметъра и въртиш.Отначало докато се развие винта е малко потрудно,но все пак са само два винта.Успех с начинанието.От самото развиване аз разбрах,че няма никаква полза дебитомера си беше чист.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Правиш един прорез с ножовката и после с една голяма отверка развиваш и си слагаш стандартни болтчета след операцията.

        Коментар


          #5
          idm написа:
          Правиш един прорез с ножовката и после с една голяма отверка развиваш и си слагаш стандартни болтчета след операцията.
          Днес стигнах до това гадно местенце за моя автомобил и се отказах. Опитах да разкача буксата, не успях, видях ги тия винтове, но им бих една май....... и сега се надявам Tornado да е прав.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #6
            Ами зависи - аз когато си купих алфата хич не вървеше. Разглобих дебитомера и го почистих. Беше все едно е поставен в колектора за изходящите газове, а не в смукателния. След почистването колата тръгна почти като хората.

            Коментар


              #7
              Това упражнение го правих и аз преди 1-2 седмици. Купих си торкс от Бриколаж и нямах проблем със развиването - на моята кола винтовете са с 6 ъгъла.Отвътре се оказа сравнително чист - успях да го почистя с клечки за уши и спирт. Там където е всъщност елемента не може да се бръкне с клечката и трябваше да го поолея със спирта за да се почисти.В крайна сметка не усетих никакъв ефект от почистването ... колата вървеше както и преди - добре

              Коментар


                #8
                На Брава 1.6 от 96 г. има ли дебитомер и къде се намира? При мен на тръбата за въздух няма такова нещо, както на колегата, който е постнал снимката!
                Space Star 1.9 DID

                Коментар


                  #9
                  Roko написа:
                  На Брава 1.6 от 96 г. има ли дебитомер и къде се намира? При мен на тръбата за въздух няма такова нещо, както на колегата, който е постнал снимката!
                  Нямаш дебитомер колега споко

                  Коментар


                    #10
                    Да питам, само тези звезди ли трябва да се развият? След това излиза частта съм жичката, така ли? Не е ли необходимо да разкачам от въздуховода самия дебитомер?Мисля да се помъча тази вечер с него.

                    Коментар


                      #11
                      Aз мислих да вадя целия въздуховод от филтъра до дебитомера, но не успях да откача показаната по-горе букса. Помъчих се малко и се отказах, а все си мисля, че в сервиза на Кафеджиев едно момченце много бързо я откачи, пръсна я със спрей и я закачи отново. Местенцето при нашите коли е гадничко и не ми се развиват винтовете точно там на място. Ако извадите добра идея ще я ползвам, а аз ще отита до сервиза, да видим какво ще ме посъветва по въпроса същия тоя юнак.
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар


                        #12
                        Да. Развиваш двата винта и откачаш кабела. Самата "жичка" не се вижда понеже е в тялото на датчика, а въздуха преминава през него.А самия датчик май се казваше MAF, а не дебитомер.

                        Коментар


                          #13
                          има ли разлика между МАФ и Дебитомер при 1.9 jtd , че се обърках вече? и ако има кое къде еда ги изчистя?

                          Коментар


                            #14
                            Всъщност не се ли казва МАР ???

                            Коментар


                              #15
                              MAF се казва - mass airflow sensor. Казваме му и дебитомер, въпреки, че не е коректно защото този сензор не мери дебита, а дава информация за масата на въздуха, който постъпва в двигателя.
                              FIAT Bravo JTD GT '99

                              Коментар

                              Working...
                              X