Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

не пали (не завърта), диагностицирано и оправено

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ето горе-долу така трябва да изглежда стартера.На клемата в червения кръг е вързано тънкото кабелче и там трябва да подадеш "+ " , но при изключена от скорост кола.На болта в синия кръг е вързана дебелата жица "+" от акумулатора.

    Коментар


      #17
      Да стартера представлява точно две цилиндрични тела - едното е голямо, това е самият електромотор, а другото е малко, закрепено върху това голямото и представлява включвателя на стартера.Ето и една снимка:Щом като завъртиш ключа на стартер отпред се чува "цък" значи че включвателя (шалтера, бендикса) премества зъбите на електромотора върху маховика за да го завърти, НО не може да даде на късо точно тези двата дебели болта дето ти бях писал да ги дадеш на късо с дебел проводник (на единият е закач + направо от акумулатора с дебел кабел). Друга възможна причина ако въпреки всичко се окаже здрав включвателя е да са износени четките на електромотора и за това да не върти.При всички случай трябва да свалиш стартера и да провериш всички тези неща - включвател, четки, втулки, както и да го почистиш и смажеш добре преди да го монтираш.Успех!Виждам, че колегата докато съм писал е качил много хубава снимка как изглежда един стартер, няма как да го объркаш вече като погледнеш.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #18
        благодаря отново, нещата почнаха да ми се изясняват...мисля да пробвам с дебел кабел от + на акумулатора -> до болта на включвателя (на който трябва да са намотките на стартера) (мисля да ползвам червения от комплекта за подаване на ток)ако врътне, давам накъсо двата големи болта на включвателя, ако врътне, вече ще тествам слабите тоци...
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

        Коментар


          #19
          развитие

          благодаря на всички...днес след работа, си постлах найлонче и въорежен със запалка с бял светодиод, клещи, гаечен ключ, мултицет и кабелчета тип крокодилче си заврях главата горе-долу близо до стартера..намерих дебелия кабел (при мене имаше защитна капачка, която махнах)мернах напрежението между него и масата (тука крокодилчето много помогна, захапах масата и с едната ръка местих разни маркучи, а с другата допрях плюса на мултицета, кеф има волтажа на акумулатора...)като видях разстоянието от дебелия кабел до гайката на стартера, реших че клещите ще свършат работа, допрях ги изхвърчаха искри но нищо не се случи (демек нищо не се завъртя, не знам дали не трябваше и плюс на тънкия кабел за да завърти...)на излизане си ударих главата един път, но качествоно (двойно), първия път нагоре в бронята, после инстиктивно съм я отменал та я плеснах и на асфалта...може и от това да е, но тогва се присетих че тъста спомена, че ако по-чукна стартера може и да отцепи и да завърти... речено сторено, увих едно камъче в салфетка и го поочуках леко... този път главата си я измъкнах благополучно...влезнах в колата (преди въобще да почна мероприятито реших да проверя дали няма да мина тънко т.е. чисто и разръчках де що намерих в жабката, ама нямаше ефект) и милата като помириса ключа запали и замърка като котетука вече не знаех дали паленето е еднократно и потърсих жокер, обади се на приятел (в случая на Гената)мойта идея беше че така и така е запалила колата, да я метна до сервиза и да го чака там, а Неговата диагноза че са четки на стартера и утре пак ще запали, ако не като чукна пак стартера тогава ще запали....та засега сме в застой и утре да чукна на дърво (или стартер), сутринта се нареждаме на опашката...
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

          Коментар


            #20
            Четки това е. Щом е завъртял днес след почукването нови четки, почиствате го добре, смазвате втулките, ако са износени ги сменяте и си готов.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #21
              Ами защо да са четки - нали са излезнали искри и не е завъртял?По-вероятно е да са втулки и да е бил блокирал....Аз бих го свалил тоя стартер и отремонтирал, преди да ми е създал повече главоболия.

              Коментар


                #22
                и аз,само че се доверих на професионалстище пиша какво му е било като го оправят...
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

                Коментар


                  #23
                  Втулки, четки, а по-вероятно нагорели контакти на шалтера! Имал съм същите мъки със старата кола. Пиши, като го поправят!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #24
                    казаха че са били четки и задна втулкаказаха че сега вече проблеми не се очакват (да чукна на дърво, или да не се налага стартер...)
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

                    Коментар


                      #25
                      ...

                      Въпрос: Аз съм с Фиат Мареа 1,6 16В, отдавна издаваше специфичния звук на бендикс, дето не е захапал вала като хората, снощи се скапа тотално, запалих я с бутане (добре че имаше бол наклони), но колата се дави след запалване и върви към гаснене ако няма форсаж. Ква е връзката между бендикс и подаване на гориво, обороти и т.н...?

                      Коментар


                        #26
                        Re: ...

                        sharkpayne написа:
                        Въпрос: Аз съм с Фиат Мареа 1,6 16В, отдавна издаваше специфичния звук на бендикс, дето не е захапал вала като хората, снощи се скапа тотално, запалих я с бутане (добре че имаше бол наклони), но колата се дави след запалване и върви към гаснене ако няма форсаж. Ква е връзката между бендикс и подаване на гориво, обороти и т.н...?
                        никва
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #27
                          Няма никаква връзка. Като дадеш на контакт релето за бензиновата помпа се включва и тя работи няколко секунди и след това спира (чува се помпата и после спира) за да може да подкачи гориво и да направи необходимото налягане. След това като въртиш на стартер мотора ЕКУ-то чака да се развърти мотора на определени обороти преди да пусне пак помпата да работи. Така, че не може и да я "задавиш" като я палиш с бутане. Даже има функция ако след някакво време въртене постоянно на стартер (вече ЕКУ-то е пуснало помпата и дюзите пръскат) и въпреки това не може да запали пак се преустановява подаването на гориво за да не се повреди катализатора от неизгорялият бензин.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар

                          Working...
                          X