Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

не пали (не завърта), диагностицирано и оправено

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    не пали (не завърта), диагностицирано и оправено

    сутринта запали, трябваше обаче малко газ да подам (това е от няколко дни, но като покарам и се наложеше да загася и да запаля, палеше както трябва)обаче по обяд, се врътна за малко стартера, не запали и след това спря да се върти...даваха ми ток, пак не искаше дори и да врътне (акумулатор 12.57 волта)сложих временно другия акумулатор (дето ми даваше ток) пак дори и не пожела да врътне...почистих хубаво клемите, пак не иска дори и да врътне...мисля си да не би да съм имал кабел (може би от акумулатора към стартера) който да е бил на доизживяване и вече да се е предал?давайте моля съвети... (всички бушони съм проверил и са здрави)а да, бензин, 1.6 16В е двигателя
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

    #2
    таблото свети ли ?провери тънкия кабел към стартерапробвай да го откачиш тънкия кабел и да пуснеш директно плюс на шалтера,ако и тогава не иска,най вероятно е заминал шалтера

    Коментар


      #3
      Възможно е да е кабела към стартера дори да се е разхлабил,но по вероятно е четките или втулките на стартера да са износени.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        таблото свети, джамците работят, централнот, радиото парното .... всичко бачка само дето неще да върти...принципно ми казаха че под товар не зарежда като хората алтернатора (четки или там квото е)ако са четки, няма ли поне да се мъчи да врътне? а то хептем не ще да врътне....даже гледах напрежението, от 12.56 при опит за заъвртане, пада до 12.30 (като пусна фаровете пак до толкова пада)тънкия кабел до стартера, откъде тръгва?
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

        Коментар


          #5
          кабела тръгва от контактния ключ и стига до стартерапробва ли на бутане дали ще запали

          Коментар


            #6
            да, и на мен отдавна ми се иска да питам тия компютърни коли могат ли да палят с бутане или е опасно за двигателя, както ми разправя един.
            Brava 1.6 16V, Бензин

            Коментар


              #7
              Megadeth написа:
              да, и на мен отдавна ми се иска да питам тия компютърни коли могат ли да палят с бутане или е опасно за двигателя, както ми разправя един.
              Айде стига бе...опасно.То всичко е опасно.Аман от "приятелски" съвети както казва един колега... :P Аз досега никога не съм имал проблем при палене с бутане.Нека колегата пробва без притеснения П.П. @Мегадет нищо лично визирам твоя познат
              == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

              На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

              Коментар


                #8
                При последното палене, или по-скоро опит за палене, чу ли някакъв шум отпред откъм мотора? На старото браво точно по този начин ми се счупи стартера. Преди превъртал ли ти е стартера при палене, чувал ли си онзи специфичен звук, когато има изронени зъби на маховика?
                Bravo HGT 2001

                Коментар


                  #9
                  Масата!?
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    Предполагам си има реле, което се управлява от контактният ключ, а то от своя страна управлява включвателя на стартера (бендикс). Колегите добре са те насочили да пробваш да откачиш тънкото кабелче към стартера и да му подадеш направо 12 волта от акумулатора (допираш го на + на акумулатора). Ако тръгне да върти търсиш по веригата от контактният ключ до стартера ако не:- проверяваш си дебелият кабел, който идва направо от акумулатора към стартера да не е прекъснал (малко вероятно), разхлабен;- на включвателя на стартера (това дето стои закачено на корпуса на електромотора) ще видиш две големи гайки - на едната от тях е закачен точно кабелът дето идва от акумулатора, а на другата намотките на стартера. Пробвай да ги укъсиш с достатъчно дебел (много важно, за да не ти се стопи в ръцете) проводник, аз съм го правил с гаечен ключ (внимавай да не допреш на маса) и ако завърти значи включвателят не работи. Може да са му нагорели контактите вътре, да му е изгоряла бобинката - сменя се целият.- ако и при двата предишни опита не иска да върти сваляш стартера и го разглобяваш - така ще провериш за износени втулки, четки. С ом метър също трябва да се проверят и намотките за късо съединение, прекъсване и т.н.Успех.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      Не ми е ясно къде е монтитан стартера на 1.6 16V, но на дизеловия вариант е на гадно местенце. На мен на третия ден ми се скапа стартера, бях се разболял. Колега, само ако след опит за палене усетиш, че напрежението на акумулатора ти се срива, не я мъчи по-вече. Бутай без да те е страх и я води на майстор. Е, ако имаш канал, удобства и възможности, мойте уважения - действай. Но при мен се беше разхлабила масата, от там намира маса през капачката на четкодържателя и от една маса и от много опити за палене, едвам се разминах със смяна на стартер още рано, рано!
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар


                        #12
                        На 1.6 16в стартера е на безкрайно лесно място, като погледнеш под колата веднага ще го видиш, огледай кабелите, ако можеш премери напрежението.
                        ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
                        Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

                        Коментар


                          #13
                          палене

                          а пробва ли да изадиш клеимите зад стартерния ключ може от там да не прави контакт винаги а паленето с бутане е трудно и не препоръчително за този модел коли поне така пише в дебелите книги
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            благодаря на всички за отговоритезначи не съм чувал никакви притеснителни звуци откъм стартераотвън, като се опитам да запаля се чува едно цък (може би изхвърля бендикса тогава?)завирах се отдолу под колата (канал няма, на земята), видях един къс кабел, който е оплетка, той явно трябва да е някаква маса? доста беше омаслен...видях и един тънък кабел към стартера, на него ли се подава 12 волта?дебели кабели около стартера не видях, ама явно не знам какво да гледам....значи досега разбрах следното:има дебел кабел от акумулатора към стартера, предполагам е +, но сам по себе си не захранва веднага стартераима тънък кабел към стартера, с който явно се управлява кога горния кабел да почне да захранва стартера...предполагам масата стартера си я взима или от закрепването към колата, или от късо кабелче, което го свързва към купетоа да попитам (срам не срам ) там където трябва да е стартера, има две цилиндрични тела и двете ли са стартер, или едното е стартер, а другото друго... (това при поглед: главата под бронята и към двигателя)а пък ако си погледна нормално (отгоре на надолу) към двигателя, там където трябва да е стартера, но малко по-вляво (и може би горе) има нещо като плочка с тънки кабели по нея... тя за какво е? че имам известни съмнения относно контактите които (не)прави...иначе не съм пробвал да запали с бутане (ще трябват поне двама да бутат), но ми се е случвало да загасне в движение, докато превключвам скорости, и да си я запаля със съединител само..., т.е. варианта да запали с бутане май не ме притеснява...
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

                            Коментар


                              #15
                              Това пък, че бутането е опасно откъде го измислихте? Би било опасно само, ако колата е дизелова и е замръзнала горивонагнетателната помпа. Опасно е и НИКОГА при кола с компютър не откачайте клема на акумулатор докато мотора работи!!!Осносно стартера... едва ли имаш два! :P Сещам се за старият виц за ЗАЗ-а, който имал два двигателя! Едното, което виждаш вероятно е алтернатора-ако е с по-късо и голямо в диаметър тяло, той е! Може и компресора за климатика да ти се струва за стартер...Та... стартерът има един малък цилиндричен израстък наречен шалтер. В него влизат един дебел и един по-тънак кабел (при автомобили с вариатори на бубината има още една жичка, но такива май не останаха). От самият шалтер един дебел кабел, може би този оплетеният, който си видял отива в самият стартер. Когато завъртиш контактният ключ подаваш + по малкият кабел. Той изхвърля сърцевината на стартера, която подава контакт между дебелата жица + към стартера. Това е. Масата не я мисли. Взима се от корпуса-т.е. от болтовете с които е захванат стартера към мотора. Моята Брава има реле в жабката през което минава тока от контактния ключ към стартера, при теб не знам, как е.
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X