Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

с какво се запоява или заварява алуминий? (от климатика)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    с какво се запоява или заварява алуминий? (от климатика)

    Много ми е остарял материала на радиатора на климатика и алуминия вече се рони на места и искам да запуша теч ако открия такъв преди да го напълня догоре - за да знам, че няма да изпусне ... за добавки не ми предлагайте да търся като алтернатива щото нещо не ми се вижда сигурно и здраво с тези химии ... кажете как да го калайдисам или с телоподаващо да пробвам да църна на дупчицата ама без да го разрежи още повече като оксижен ... кой е най-удачния вариант за лепене на алуминиевия топлообменник пред радиатора?
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    Ако наистина искаш да заваряваш топлообменника на климатика то това е невъзможно и не виждам кой ще го направи или пък ако се намери то той ще го направи само заради печалба.Варианта при теб е само един-нов радиатор/топлообменник/защото и налягането там май е доста високо и няма смисъл от заваряване.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      По принцип има апарати работещи под аргонова защита и с тях се заварява алуминий най-добре. Има и алуминиеви електроди, но мисля че Тornado е прав. Налягането там май се движи около 20bar и варианта нов е по-добър. Но виж консултирай се със специалисти в областа и тогава действай.
      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

      Коментар


        #4
        Re: с какво се запоява или заварява алуминий? (от климатика)

        niko_ymn написа:
        Много ми е остарял материала на радиатора на климатика и алуминия вече се рони на места и искам да запуша теч ако открия такъв преди да го напълня догоре - за да знам, че няма да изпусне ... за добавки не ми предлагайте да търся като алтернатива щото нещо не ми се вижда сигурно и здраво с тези химии ... кажете как да го калайдисам или с телоподаващо да пробвам да църна на дупчицата ама без да го разрежи още повече като оксижен ... кой е най-удачния вариант за лепене на алуминиевия топлообменник пред радиатора?
        Ако е на удобно за работа място да може да се бърка с голям ел. поялник но трябва да е поне 250W става.За припой се използва чист кадмий.Такъв можеш да намериш от някой кабелен муфаджия от жепето.Техните съобщителни кабели навремето бяха с алуминиева броня и с кадмий се спояваха муфите.Сега не знам какво ползват но би трябвало да имат все още.Не е чак толкова сложна работата но иска много добро почистване и се работи само на сухо тоест не се използват никакви флюсове.Но си иска малко практика.За това ако намериш някой който е работил това по добре го помоли да ти го направи той.Работа за 5мин. и ще минеш само с някоя почерпка.Преди 20г.запоих така един изпарител на хладилник и още си работи.А в последстие съм пробвал да лепя с някакви измислени лепила точно за тази цел но изкарваха най много 4-5 години и се отлепва.Има и една малка подробност ако алуминия го е хванала "чумата" просто оттърване няма.Запчва една корозия и от вътре и става като мрежа дупка до дупка.Само подмяна с нов.И ти споменаваш че нещо подобно има при теб така че прецени кое ще ти е най изгодно ако например след няколко месеца ти се пробие на друго място и ти замине фреона.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #5
          Благодаря за последния пост. Относно предните две мнения - аз просто 200-300 лева за нов радиатор не мога да отделя. Проверка под вода като на вулканизатор. Мястото е лесно за достигане след изваждане на цялото тяло и смъкване на странични П-образни планки. На илюстрацията съм го показал. В най-лошия случай ще ми излезе едно пълнене до горе на загуба ако не издържи. Длъжен съм да опитам.
          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

          Коментар


            #6
            клима

            е това няма кой да ти го направи всеки ще ти каже поне втора употреба има и по ефтини аз имам една трабичка за запояаване и вече 2 години е така не се немат или ми търсят около 70 лв а човек кадето лепи алумини ми каза 3 лв на см.но трябва да се извади трабичката а тя е 1 м. около двгатела
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Алуминий може да се запои с най обикнивен тинол . Причината поради, която не става по нормалния начин, т.е. калайдисване и запояване е, че след като се почисти, алуминия много бързо се окислява и окиса пречи да се направи добра спойка. Затова се процедира по следния начин - повърхността се покрива с нещо мазно (масло, например) и се почиства идеално - така остава тънък филм от мазилото, който я предпазва от окисляване. След това се калайдисва. Мощността на поялника трябва да е съобразена с големината на детайла - с други думи, колкото повече, толкова по-добре.п.с.За неверниците - не спорете, става. В техникума, преди доста години не ми вярваха също. Запоих им две капачки от буркан и им дадох да пробват дали е здраво. Скъсаха материала до спойката, но тя не мръдна.
              Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

              Коментар


                #8
                syscop написа:
                Алуминий може да се запои с най обикнивен тинол . Причината поради, която не става по нормалния начин, т.е. калайдисване и запояване е, че след като се почисти, алуминия много бързо се окислява и окиса пречи да се направи добра спойка. Затова се процедира по следния начин - повърхността се покрива с нещо мазно (масло, например) и се почиства идеално - така остава тънък филм от мазилото, който я предпазва от окисляване. След това се калайдисва. Мощността на поялника трябва да е съобразена с големината на детайла - с други думи, колкото повече, толкова по-добре.п.с.За неверниците - не спорете, става. В техникума, преди доста години не ми вярваха също. Запоих им две капачки от буркан и им дадох да пробват дали е здраво. Скъсаха материала до спойката, но тя не мръдна.
                Прав си че става и само с тинол но иска много търкане.Кадмия е най близкия метал до алуминия в периодичната таблица и с него става по лесно.Трябва да си опитал и ще разбереш каква е разликата.Веднъж захванал се към повърхноста вече може да се използва обикновен припой за пълнеж.Не е препоръчително обаче да се използва припой с голямо съдържание на олова. Защото именно то в последствие почва да се разпада защото се получават микро галванични двойки.По добре с чист кадмий и в краен случай с добавка на калай.От горе споеното място го намажи с някакув еластичен силиконов лак .На времето като нямаше избор ползвах ме от този бронза за печки като се утаи.Пробвай да го направиш така със сигурнос ще спасиш работата.Не си ми на близо иначе бих ти го направим и аз имам всичко необходимо.
                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                http://vbox7.com/play:124bedab

                Коментар


                  #9
                  Абе хора - кадмия не беше ли отровен?Аз бих си взел радиатор втора употреба - алуминия веднъж тръгне ли да се рони значи няма спасение.

                  Коментар


                    #10
                    1115 написа:
                    Абе хора - кадмия не беше ли отровен?
                    Отровен е само ако го поглъщаш него или солите му.Акомулира в организма, но това е така с доста от металите.Така е и с оловото но все пак си продължаваме да го ползваме за акомулатори.Всичко е въпрос на компромиси.Няма например по добро покритие за детайли подложени на морска вода от кадмиевото.И много лесно се нанася.За това в морската индустрия още продължава да се използва.Но да не осираме темата на колегата.
                    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                    http://vbox7.com/play:124bedab

                    Коментар


                      #11
                      Re: клима

                      kluchar написа:
                      е това няма кой да ти го направи всеки ще ти каже поне втора употреба има и по ефтини
                      Има то кой, ама някои от хората които могат не искат да се занимават да си поиграят за дребна сума пари.Климатика ми вече работи но не искам да закриваме темата, всички любопитни факти и извън самия въпрос са добре дошли. Не сте ми осрали темата. За тези който се чудят колко - ремонта ми излезе, колкото половин пълнене. Вярно е, че е временно решение и скоро може и да се изрони на друго място, но още по-временно щеше да е да го напълня и той бавно да си изпуска половината лято и догодина пак да го пълня, а така може и да извадя късмет и да издържи и повече.
                      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                      Коментар

                      Working...
                      X