Проблемът на пунтото е че губи обороти (особено при включен климатик) - в момента в който пусна педала на газта, оборотите рязко спадат (гасне от време на време). Грешките. които се показаха при направената компютърна диагностика са две:1. 393000 Throttle position sensor - Circuit or Sensor malfunction MEM2. Canister valve - circuit or component malfunction MEMМоля Ви за помощ какво точно трябва да сменям по колата? Първото е някакъв датчик, а второто предполагам е някаква лампа - няколко копчета на касетофона не работят (даде на късо запалката и явно са се прецакали).Благодаря предварително за всички отговори.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ за грешки при компютърна диагностика?
Collapse
X
-
Здрасти колега,Това първото е датчика за положението на дроселовата клапа или с други думи това е един най-обикновен понтенциометър, който казва на компютъра колко си натиснал педала на газта.Това второто е една много интересна част. При мен на Бравата се намира под десният калник и в крайна сметка представлява противогаз, да точно така - пластмасова кутия пълна вътре с активен въглен. До нея от одушника на резервоара идва маркуч, по който минават бензиновите пари, пречистват се през въглена и в крайна сметка изходящият маркуч от тази кутия минава през електромагнитен вентил (клапан), който по коменда от ЕКУ се задейства и изпраща вече пречистените бензинови пари в смукателният колектор за доизгаряне.Целта на тази цялата система е като стои на място автомобила или дори при движение да няма изпарение на бензин в атмосферата и така да предпази природата от замърсяване - изпълнява САМО екологична функция.Трябва да видиш къде стои на Пунтото тази кутия (противогаз) ако е като при Бравата като свалиш десният подкалник ще я видиш, ще видиш също и маркучето, което излиза от нея и отива към клапана. Трябва да му замериш съпротивлението да не би да е прекъснал, може и само буксата да му се е подвадила. Ако е прекъснал можеш да го заместиш с резистор със същото съпротивление - така ще се лъже компютъра, че работи.За мен реално ползата от тази система е по-малка отколкото вредата от нея. Тя именно прави този вакуум(или налягане, не знам) в резервоара. Не позволява на бензиновите пари да излизат свободно, а ги нагнетява през този противогаз, а той сещай се колко е пропусклив вече след толкова години употреба и така само тормозиш бензиновата помпа. Моята като я взимах не палеше - оказа се изгоряла бензинова помпа, предполагам точно заради тая система щото в началото карах със затворена капачка и го имаше този вакуум(налягане) при отваряне на капачката.Сега си карам с леко развита капачка докато си направя най-обикновен одушник на резервоара.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
-
Симптомите които описваш са съвместими напълно с първата грешка за повредения TPS сензор. Неприятното е че за някои видове ДВГ той е доста скъп... искрено се надявам при теб да не е така. И аз минах през смяната му зимата, съветвам те да идеш при Бобо за един преглед, а после - една консултация с hit-ko за доставка, ако се окаже в това проблема.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Смених датчика (тпс) обаче проблемът си остава - оборотите на място играят между 750-1000, а при включен климатик държи 1000-1100 като отвреме навреме рязко спадат (до 500, но за част от секундата и се връщат пак на около 1000). Един-два пъти дори колата угасна.Моля за помощ къде да търся причината и какво да проверявам/сменявам, на какъв "доктор" да я водя????Предварително благодаря за всички отговори!Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ
Коментар
-
heraldita написа:Моля за помощ къде да търся причината и какво да проверявам/сменявам, на какъв "доктор" да я водя????Предварително благодаря за всички отговори!
Коментар
-
heraldita написа:Смених датчика (тпс) обаче проблемът си остава - оборотите на място играят между 750-1000, а при включен климатик държи 1000-1100 като отвреме навреме рязко спадат (до 500, но за част от секундата и се връщат пак на около 1000). Един-два пъти дори колата угасна.Моля за помощ къде да търся причината и какво да проверявам/сменявам, на какъв "доктор" да я водя????Предварително благодаря за всички отговори!
Коментар
-
Аз работя в такъв ... И тестването го извършвам през по-голямото време аз ... но съм ти малко далечко ... а ако нещо се закучи по някоя кола и колегите също немогат да се справят викаме един специалист "електрончик", който в 90% от случаите оправя проблема ... или поне го открива ... А сигурен ли си че не взима от някъде въздух ?
Коментар
-
Всъщност ще отида още веднъж на компютър, за да се опитат да изчистят грешката за тпс датчика. Не знаех, но ми казаха, че понеже не е изчистена, може за това колата все още да мени оборотите . Ако не се оправи след повторната комп.диагностика, ще продължа да търся какъв е проблемът.....очаквайте продължение на тематаPunto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ
Коментар
-
heraldita написа:Всъщност ще отида още веднъж на компютър, за да се опитат да изчистят грешката за тпс датчика. Не знаех, но ми казаха, че понеже не е изчистена, може за това колата все още да мени оборотите . Ако не се оправи след повторната комп.диагностика, ще продължа да търся какъв е проблемът.....очаквайте продължение на темата
Коментар
-
kiler_4o написа:heraldita написа:Всъщност ще отида още веднъж на компютър, за да се опитат да изчистят грешката за тпс датчика. Не знаех, но ми казаха, че понеже не е изчистена, може за това колата все още да мени оборотите . Ако не се оправи след повторната комп.диагностика, ще продължа да търся какъв е проблемът.....очаквайте продължение на темата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар