Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за грешки при компютърна диагностика?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за грешки при компютърна диагностика?

    Проблемът на пунтото е че губи обороти (особено при включен климатик) - в момента в който пусна педала на газта, оборотите рязко спадат (гасне от време на време). Грешките. които се показаха при направената компютърна диагностика са две:1. 393000 Throttle position sensor - Circuit or Sensor malfunction MEM2. Canister valve - circuit or component malfunction MEMМоля Ви за помощ какво точно трябва да сменям по колата? Първото е някакъв датчик, а второто предполагам е някаква лампа - няколко копчета на касетофона не работят (даде на късо запалката и явно са се прецакали).Благодаря предварително за всички отговори.
    Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

    #2
    Здрасти колега,Това първото е датчика за положението на дроселовата клапа или с други думи това е един най-обикновен понтенциометър, който казва на компютъра колко си натиснал педала на газта.Това второто е една много интересна част. При мен на Бравата се намира под десният калник и в крайна сметка представлява противогаз, да точно така - пластмасова кутия пълна вътре с активен въглен. До нея от одушника на резервоара идва маркуч, по който минават бензиновите пари, пречистват се през въглена и в крайна сметка изходящият маркуч от тази кутия минава през електромагнитен вентил (клапан), който по коменда от ЕКУ се задейства и изпраща вече пречистените бензинови пари в смукателният колектор за доизгаряне.Целта на тази цялата система е като стои на място автомобила или дори при движение да няма изпарение на бензин в атмосферата и така да предпази природата от замърсяване - изпълнява САМО екологична функция.Трябва да видиш къде стои на Пунтото тази кутия (противогаз) ако е като при Бравата като свалиш десният подкалник ще я видиш, ще видиш също и маркучето, което излиза от нея и отива към клапана. Трябва да му замериш съпротивлението да не би да е прекъснал, може и само буксата да му се е подвадила. Ако е прекъснал можеш да го заместиш с резистор със същото съпротивление - така ще се лъже компютъра, че работи.За мен реално ползата от тази система е по-малка отколкото вредата от нея. Тя именно прави този вакуум(или налягане, не знам) в резервоара. Не позволява на бензиновите пари да излизат свободно, а ги нагнетява през този противогаз, а той сещай се колко е пропусклив вече след толкова години употреба и така само тормозиш бензиновата помпа. Моята като я взимах не палеше - оказа се изгоряла бензинова помпа, предполагам точно заради тая система щото в началото карах със затворена капачка и го имаше този вакуум(налягане) при отваряне на капачката.Сега си карам с леко развита капачка докато си направя най-обикновен одушник на резервоара.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Симптомите които описваш са съвместими напълно с първата грешка за повредения TPS сензор. Неприятното е че за някои видове ДВГ той е доста скъп... искрено се надявам при теб да не е така. И аз минах през смяната му зимата, съветвам те да идеш при Бобо за един преглед, а после - една консултация с hit-ko за доставка, ако се окаже в това проблема.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
      http://forum.fiat-bg.org

      Коментар


        #4
        това МЕМ накрая ме съмнява,че това са запаметени грешкиможе да ти изкарва грешка за тпс от няколко неща и да не се е скапал

        Коментар


          #5
          Не зная дали са запеметени грешки, но след няколко опита да се зачистят те пак си се появяват на компютърната диагностика..... в сряда ще пращам колата в бокса за смяна на този датчик и ще Ви пиша какъв е резултатът (и колко струва )
          Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

          Коментар


            #6
            Смених датчика (тпс) обаче проблемът си остава - оборотите на място играят между 750-1000, а при включен климатик държи 1000-1100 като отвреме навреме рязко спадат (до 500, но за част от секундата и се връщат пак на около 1000). Един-два пъти дори колата угасна.Моля за помощ къде да търся причината и какво да проверявам/сменявам, на какъв "доктор" да я водя????Предварително благодаря за всички отговори!
            Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

            Коментар


              #7
              heraldita написа:
              Моля за помощ къде да търся причината и какво да проверявам/сменявам, на какъв "доктор" да я водя????Предварително благодаря за всички отговори!
              Закарай я във фирмен сервиз. Вече си назад с някакви пари заради излишната смяна на ТПС-а, няма смисъл да продължаваш с експериментите. Това го знам от опит.

              Коментар


                #8
                heraldita написа:
                Смених датчика (тпс) обаче проблемът си остава - оборотите на място играят между 750-1000, а при включен климатик държи 1000-1100 като отвреме навреме рязко спадат (до 500, но за част от секундата и се връщат пак на около 1000). Един-два пъти дори колата угасна.Моля за помощ къде да търся причината и какво да проверявам/сменявам, на какъв "доктор" да я водя????Предварително благодаря за всички отговори!
                И при Пунто 1.2 МРI за поддържане на оборотите на празен ход се грижи моторчето за празен ход! Аз така и не разбрах кой обвини ТPS-a за проблемен и на какво основание - само диагностиката не дава категоричен отговор! Така може да смениш доста части , но ще е по-добре май да смениш майстора!В София със сигурност има доста сервизи които биха се справили с проблема, но всичко е въпрос на цена и по-важното отговорност - като каже : от това е - сменя го и ОК, ако не е от него - си го взема обратно!!!Такъв сервиз търси!

                Коментар


                  #9
                  Те точно такъв сервиз тука няма.
                  N.Y. State of Mind

                  Коментар


                    #10
                    sachma написа:
                    Те точно такъв сервиз тука няма.
                    А въобще някъде в БГ има ли?
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      Аз работя в такъв ... И тестването го извършвам през по-голямото време аз ... но съм ти малко далечко ... а ако нещо се закучи по някоя кола и колегите също немогат да се справят викаме един специалист "електрончик", който в 90% от случаите оправя проблема ... или поне го открива ... А сигурен ли си че не взима от някъде въздух ?

                      Коментар


                        #12
                        Всъщност ще отида още веднъж на компютър, за да се опитат да изчистят грешката за тпс датчика. Не знаех, но ми казаха, че понеже не е изчистена, може за това колата все още да мени оборотите . Ако не се оправи след повторната комп.диагностика, ще продължа да търся какъв е проблемът.....очаквайте продължение на темата
                        Punto ELX, 75к.с., 1.2MPI, '94г.+газ

                        Коментар


                          #13
                          heraldita написа:
                          Всъщност ще отида още веднъж на компютър, за да се опитат да изчистят грешката за тпс датчика. Не знаех, но ми казаха, че понеже не е изчистена, може за това колата все още да мени оборотите . Ако не се оправи след повторната комп.диагностика, ще продължа да търся какъв е проблемът.....очаквайте продължение на темата
                          Ами по някой път когато грешката не е изчистена устройството, от което е дошла грешката може да спре да работи докато не се изчисти грешката ... при нас се получи така с една дроселова клапа ... и между другото ако не си пробвал скоро - пробвай да изключиш акумулатора, даваш на контакт 60 секунди, после изключваш контакта, слагаш акумулатора, чакаш малко и палиш ... при една 147-ца това оправи всички проблеми, имаше проблем с потенциометъра на дроселовата клапа, даваше грешка и неможеше да се изтрие ...

                          Коментар


                            #14
                            kiler_4o написа:
                            heraldita написа:
                            Всъщност ще отида още веднъж на компютър, за да се опитат да изчистят грешката за тпс датчика. Не знаех, но ми казаха, че понеже не е изчистена, може за това колата все още да мени оборотите . Ако не се оправи след повторната комп.диагностика, ще продължа да търся какъв е проблемът.....очаквайте продължение на темата
                            .............пробвай да изключиш акумулатора, даваш на контакт 60 секунди, после изключваш контакта, слагаш акумулатора, чакаш малко и палиш ......
                            така ли оправяте проблемите,щом дава грешка от даден датчик,значи има проблем в него или около него !!!с триенето на грешката няма как да се оправи датчика !!!

                            Коментар


                              #15
                              Килърчо в сервиз ли каза че бачкаш
                              N.Y. State of Mind

                              Коментар

                              Working...
                              X