Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиата ми харчи много

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Megadeth написа:
    при мен разходът бензин е приблизително 5/100 извънградско (магистрала, не повече от 90км/ч), ползване на инерция където и доколкото може, на софийско градско (ЦУМ-Дружба2-Младост1-ЦУМ по Цариградското) в най-натоварените часове сутрин и вечер - макс 8.5/100.Brava 1.6 16VРазбира се, без да се изрязвам - пускам си по инерция по наклончетата, пускам си музика по баирчетата. :D
    ха ха аз също много я карам по инерцийка. До сега от малкото ми каране засичам между 9 и 10 л бензин градско с включен климатик
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    Коментар


      #17
      По принцип е вярно, че при потегляне харчи най-много, но специално мойто Типо съм сигурен, че ще надхвърли един литър ако един час седи на едно място и работи само.
      N.Y. State of Mind

      Коментар


        #18
        За мен тоя разход си е висок. Моето ми даваше 7-7,5 газ, като не съм го жалил.Пресичане на цяла София, с доста висене по светофари и задръствания.
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
        Fiat Linea 1.3 Multijet'08
        Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
        http://forum.fiat-bg.org

        Коментар


          #19
          sachma написа:
          По принцип е вярно, че при потегляне харчи най-много, но специално мойто Типо съм сигурен, че ще надхвърли един литър ако един час седи на едно място и работи само.
          октавия 20в турбо 62/100 моментен на 1-ва наистина ако се кара много в центъра или на много къси разстояние е нормален този разходпреди работех на 752м(по километража) от нас и ходех с колата,на бенз ми даде малко над 15/100 ,а на газ няма да пиша колко

          Коментар


            #20
            Megadeth написа:
            при мен разходът бензин е приблизително 5/100 извънградско (магистрала, не повече от 90км/ч), ползване на инерция където и доколкото може, на софийско градско (ЦУМ-Дружба2-Младост1-ЦУМ по Цариградското) в най-натоварените часове сутрин и вечер - макс 8.5/100.Brava 1.6 16VРазбира се, без да се изрязвам - пускам си по инерция по наклончетата, пускам си музика по баирчетата. :D
            Че ти я докарваш по малко от колкото дава производителят ,остава да кажеш че и караш на газ.
            FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

            Коментар


              #21
              Сега да видим какво е написал производителят на нашите автомобили относно разхода:Аз напълно мога да потвърдя вярността на данните - извън града при скорост 90-100 моята Брава наистина харчи 5,3-5,5 литра. Сега лятото градският разход ми е 7-8, ама не съм като тези с паметниците по пътя - като Шумахер ама с 10+ годишна кола и на път на 30+ години. После ставали катастрофи - ами ще стават. Дано се изтрепеме по-скоро та да се приключи и с това.Извинявайте, ама пътувам доста и като гледам то сякаш само за баланс са им главите на толкова много хора по пътя. Просто вече ще ги отстрелвам. Дядото има виетнамка със стойка за картечница на предният капак, участвала е във Втората световна война. От някакво поделение в Кюстендил я купи.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #22
                8,2 / 100 градско при максимални обороти за града 3000 об. в минута при максимална скорост в града 60 км/ч при максимално включена 3-та предавка - това е, ако караш по друг начин нормално е да гори повече, ако не си забелязал това купе тръгва малко трудно с такова моторче, но потегли ли веднъж е е бати резачката 140 ги лепи без много да се замисля. среден разход на гориво при смесен цикъл 6,8 / 100 само извън градско 4,8 / 100
                Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

                Коментар


                  #23
                  dani389 написа:
                  Megadeth написа:
                  при мен разходът бензин е приблизително 5/100 извънградско (магистрала, не повече от 90км/ч), ползване на инерция където и доколкото може, на софийско градско (ЦУМ-Дружба2-Младост1-ЦУМ по Цариградското) в най-натоварените часове сутрин и вечер - макс 8.5/100.Brava 1.6 16VРазбира се, без да се изрязвам - пускам си по инерция по наклончетата, пускам си музика по баирчетата. :D
                  Че ти я докарваш по малко от колкото дава производителят ,остава да кажеш че и караш на газ.
                  На бензин съм. Газ нямам, няма и да сложа.Получава се ниският разход, как няма да се получи. По Цариградското като я засиля с 80 и я пусна по инерция, тя си върви сама по няколко километра - има два хубави полегати наклона между окръжна болница-4-ти километър и от алея Яворов до Полиграфията. Двигателят си мърка на 800 оборота.Приближавам светофари - от поне двеста метра пак я пускам по инерция, тя сама си спира на червеното. И от тия 30 километра дневен пробег половината ако не са на празен ход, пък на.От тунела на магистрала Тракия надолу половин час се плъзгам по наклона. Колко са тия, дето изключват от скорост и го ползват това намаление?Тя ако можеше бравата да се движи с изключен двигател като някоя стара шкодичка, разходът ми щеше и до 3 на сто да спадне
                  Brava 1.6 16V, Бензин

                  Коментар


                    #24
                    Нещо не мога да разбера защо има разминаване в двете таблици. И двете са за едно и също купе 182BC1BA а според едната моята трябва да харчи 11,3 градско а според другата 9,5. Думичка не разбирам от италиански
                    Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                    Коментар


                      #25
                      И аз бях учуден в началото, но като се замисля разликата според мен идва от различният начин на изчисляване на разхода - над всяка таблица пише някакви стандарти. Може би в първата таблица (тази с по-големият разход) производителят се е застраховал малко, пък и градският разход си зависи от града, от това колко дълго я караш - ако не може да загрее за времето докато отидеш на работа тя си харчи доста повече отколкото след като загрее.Според книжката моята й дават максимален разход на масло 200гр. за 1 000км. Това значи, че за 10 000км. може да изгори 2 литра масло. Това си го дава производителя и според мен доста се е презастраховал - същото е и с разхода на гориво.Не веднъж съм се убедил също, че и стилът на каране оказва примерно 70% влияние в разхода. Както е написал колегата по-горе няма смисъл като виждаш колона от автомобили на светофара и/или той свети червено да натискаш газта колкото можеш - това е излишна загуба на енергия.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #26
                        За маслото съм 100% сигурен че е презастраховане. За горивото обаче мисля че не е така. За градското съм съгласен, но за извънградското не трябва да има никаква разлика. При каране с 90 се има предвид кротваш с 90 и нито повече нито по-малко. Там стила на каране не трябва да има значение. Или бъркам?
                        Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                        Коментар


                          #27
                          Съгласен съм. При мен специално извън града наистина разхода се доближава до този от таблиците. Разликата е много малка и идва от това, че тук там има някое баирче по което искам да си поддържам скоростта и като нямам достатъчно инерция естествено настъпвам повече педала.Някой беше писал в темата, че ако ти харчи нормално извън града всичко си е наред по колата, с което също съм съгласен.Имам си една много интересна теория, която с всеки изминат километър се доказва - при производството на автомобилите всичко се изчислява според правилата за движение - предавателните числа на скоростите и диференциала, при които примерно на 5-та двигателя е на 3500-4000об., а скоростта е около 120 (максимално разрешената скорост за движение по магистрала е 130). Това за бензин. При дизела оборотите са с 1000 по-малко.Така един приятел с турбодизел С-класа ми спореше, че дизела му си работел спокойно и с 5000 оборота по магистралата, ама за двете години дето я има от 150 к.с. са останали има няма 50.Не знам каква е тая мания за тия скорости по тия пътища. Икономията на време (дето всеки бързал, ама за гроба, може пък там да е по-хубаво не знам) е примерно 20-30 минути на 100 километра преход и за този максимум половин час да се изтрепем мисля, че не е нормално.Не искам да обидя никой, но мисля, че българите сме си малко тъпички и мързеливи, та това се вижда и при шофирането. Ако се въведе нещо като немският TUV в България няма да останат коли по пътя - правете си изводите как ги караме тия "самолети" по "пистата".
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #28
                            ilko-gd написа:
                            Ако се въведе нещо като немският TUV в България няма да останат коли по пътя - правете си изводите как ги караме тия "самолети" по "пистата".
                            В германия немаше да ми дадат ТЮВ ако гумите ми не издържаха до колкото пише на километража по скоростен индекс (82V), във Великобритания пък не допускат по широки (аквапланинг) гуми от заводските, или пък изнесени по офсет джанти извън калника и те карат да слагаш вежди за да минеш прегледа. За добавен турбо компресор - ако в талона не пише, че колата ти е с турбо пък и дума не може да става. Относно разхода - всеобща заблуда е, че автоматик скоростна е с по-висок разход. Вярно е ама само извънградско и то в някои частни случаи щото автоматика не вижда дали след два километра се задава баир. В града автоматичните скоростни кутии са малко по-икономични от някои шофьори.Най-икономични са високите и тесни гуми но пък не стават за стабилност и дрифт в градски условия.Дизелите имат максимален въртящ а и много по-висок въртящ момент (цялата крива е по-нагоре) в ниските обороти (а за високите им слагат турбо да компенсира), докато бензиновите - мах. си е във високите. Специално на моя 103к.с. двг. - при 3750 об. (на версията 1,6 90к.с. му трябват 4000 за да стигне същите Nm), а JTD105 можеби си ги има и около 2000 об. (Дизел който върви при 2000 обороти/мин. с 50 км в час в продължение на година (умножени по 500 хил. минути) се износва от тези общо 1 млрд оборота колкото бензинов двигател при 4000 в минута за половин година, и наполовината на пробега, и за това има дизелови двигатели на по 800 000 км запазени, а бензиновия се износва еднакво много за 400 хил.)Дизелови са камионите за да могат да потеглят с товар. Дизела на светофар гори по-малко от бензина на празен ход. Аз вместо поинерция слагам на пета и за това (от излишни обороти, не от мъчене) ми е малко над 11 на сто в града разхода, ама при пясък по настилката е по-добре да си на скорост за да не загубиш контрол.Малките мотори харчат повече защото се озорват повече като ги юркаш особено ако са бензинови.
                            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                            Коментар


                              #29
                              [quote="niko_ymn"][quote="ilko-gd"]Най-икономични са високите и тесни гуми но пък не стават за стабилност и дрифт в градски условия.колега- тесните гуми са наистина по-икономични заради малкото съпротивление, ама няма нужда да са високи, а напротив/колкото по-висока кола толкова по-кофти аеродинамика
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар


                                #30
                                [quote="pakumba"]
                                niko_ymn написа:
                                ilko-gd написа:
                                Най-икономични са високите и тесни гуми но пък не стават за стабилност и дрифт в градски условия.
                                колега- тесните гуми са наистина по-икономични заради малкото съпротивление, ама няма нужда да са високи, а напротив/колкото по-висока кола толкова по-кофти аеродинамика/,
                                Умишлено оставях място за да е удобно да се цитира само пасаж от текста, а не мойте писаници да заемат колкото 2листа A4 на екрана ама както и да е ... редакция може да се направи по всяко време.мисълта ми беше, че от две еднакво тънки гуми - едната по-висока - по икономично ще е с по-високите, стига двигателя да може да ги завърта и да се събират в калника;... някой може и да изрови един линк на темата където се казваше колко процента от икономичноста зависи от гумите, колко от маслото, колко от съединителя, колко от задкормилното животно ... за аеродинамиката съм съгласен ама тя оказва (прогресиращо) нарастващо два пъти повече от нарастването на скоростта влияние при над 100 км/ч (пренебрежимо голямо); ... въпроса беше за в града - и аз съм си казал - следващата ми кола ще е TDI ... - аз не ходя всеки ден до морето, че да се радвам на икономична извънградска магистрална кола, а колегата и на малолигражката не може да и се зарадва на разхода. (просто бензиновото трябва или да стане на газов инжекцион или на въздух под налягане /метан/ и то ако има достатъчно коне - за да ти е изгодно като цена на километър (щото сега май излиза повече отколкото с такси).
                                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                                Коментар

                                Working...
                                X