Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се държат колите ви в жегата ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се държат колите ви в жегата ?

    Както писах в други теми, тия дни ми се наложи да ходя няколко пъти в посока София и за около седмица минах към 1000 км. Вярно е, това се случи в най-големите жеги, също така е вярно, че почти не слизам под 120 км/ч. по магистралата. Поне 10 прегрели коли видях през това време. Палиото не прегря, но ми направи впечатление, че почти през цялото време по магистралата стрелката за температурата стоеше малко над средата. Никога не се качи по-нагоре, но пък слизаше под средата само след някое спускане по нанадолнище.Какво смятате по въпроса, нормално ли е така да се държи, все пак температурата на слънце сигурно беше над 40 градуса ? Да не би пък 120 км/ч по принцип да са му много на това малко двигателче (1242 см3) и в жегите да трябва да я карам със 100 например ?
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    нормално е колегапросто външния въздух е много топълрадиатора на климатика и тойвъпреки че перката работи постоянно, при тези температури е нормалнодо 100 оС не се притеснявамако все пак искаш подобрение - смяна на антифриз (в правилна пропорция с вода)почистване на радиатора отвън и отвътрe
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      кола -жега

      върви си колата няма проблем /дано е така и за напред/е малко повече включва перката но това е жалко че нямам работещ климатик и мисля че гори по малко газ като е топло
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Кюстендил - Приморско- и обратно по различен маршрут вкл. по магистралата на връщане почти 200 кмплътно със 120 км/ч и кусур - изкачване до Белмекен - стрелката на 90гр. и на една чертичка над 90гр. Жегата беше непоносима особено на връщане. 1500 км - без проблем. Когато спра - температурата се качва обикновено с една чертичка и се вкл. перката.
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          kiro_of_the_day написа:
          Кюстендил - Приморско- и обратно по различен маршрут вкл. по магистралата на връщане почти 200 кмплътно със 120 км/ч и кусур - изкачване до Белмекен - стрелката на 90гр. и на една чертичка над 90гр. Жегата беше непоносима особено на връщане. 1500 км - без проблем. Когато спра - температурата се качва обикновено с една чертичка и се вкл. перката.
          Извинявам се за вероятно тъпия въпрос, но на таблото на палиото няма написани градуси, а само чертички. Отбелязана е средата на температурната скала, а в края има червена зона, до която явно не е желателно да се достига. Затова казвам, че стрелката стоеше малко над средата. Все пак това е доста далече от "червената" зона, но нямам представа на колко градуса отговаря.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #6
            обикновено началото на скалата е 50 оСсредата е 90, а края 130началото на червената зона са 110 оСкато скалата не е "равномерна", ако мога така да кажав началото и края е по-сгъстена
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Не би трябвало колите с изправна охладителна система да имат проблеми в жегите! Ако нивото на охлаждащата ви течност е точно и датчиците на перките работят адекватно, проблеми не трябва да има.
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                Vladim написа:
                Не би трябвало колите с изправна охладителна система да имат проблеми в жегите! Ако нивото на охлаждащата ви течност е точно и датчиците на перките работят адекватно, проблеми не трябва да има.
                Аз точно затова пуснах темата, защото не знам дали това е проблем. Стрелката на температурата не е в опасната зона, но пък и не е под средата, както съм свикнал да я виждам. А относно изправността ... тези коли втора употреба, които караме по-голяма част от пишещите тук, едва ли някога всичко ще им е в ред
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  snake написа:
                  kiro_of_the_day написа:
                  Кюстендил - Приморско- и обратно по различен маршрут вкл. по магистралата на връщане почти 200 кмплътно със 120 км/ч и кусур - изкачване до Белмекен - стрелката на 90гр. и на една чертичка над 90гр. Жегата беше непоносима особено на връщане. 1500 км - без проблем. Когато спра - температурата се качва обикновено с една чертичка и се вкл. перката.
                  Извинявам се за вероятно тъпия въпрос, но на таблото на палиото няма написани градуси, а само чертички. Отбелязана е средата на температурната скала, а в края има червена зона, до която явно не е желателно да се достига. Затова казвам, че стрелката стоеше малко над средата. Все пак това е доста далече от "червената" зона, но нямам представа на колко градуса отговаря.
                  При мен има написани 90 гр. точно на средната чертичка на скалата, та затова така написах.
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    snake написа:
                    Аз точно затова пуснах темата, защото не знам дали това е проблем. Стрелката на температурата не е в опасната зона, но пък и не е под средата, както съм свикнал да я виждам. А относно изправността ... тези коли втора употреба, които караме по-голяма част от пишещите тук, едва ли някога всичко ще им е в ред
                    Точно пък охладителната система не е нещо супер сложно и капризно, което да се скапва. Нормално е, когато темперетурите навън се покачват, да ти се вдига и стрелката на таблото!
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #11
                      пунтото да чукна на дръвце няма ядове като почна по светофарите ми е над нормалната темп на работа но перката си се включва и не прави мизерии...през деня верно не пада мн мн надолу,докато вечер като покараш по бързо си я държи в норма - голяма жега си е ей
                      Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
                      Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
                      Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

                      Коментар


                        #12
                        Vladim написа:
                        Не би трябвало колите с изправна охладителна система да имат проблеми в жегите! Ако нивото на охлаждащата ви течност е точно и датчиците на перките работят адекватно, проблеми не трябва да има.
                        По принцип си прав колега, но не и в случая. Температурата на асфалта тези дни беше около 70-80*. Половин метър по-нагоре температурата на въздуха беше около 50-60*. При условие, че имаме и климатици, чиито радиатори допълнително загряват преминаващия през тях въздух - как очакваш да се охлажда радиатора с въздух с температура 60-70*?Според мен е напълно нормално да позагрявата малко колите, особено ако ги понапънем малко.П.с. И при мен - Пунто 1,7ТД с климатик - на 90-120км/ч всичко е нормално, но на дълъг баир - с 60-70км/ч качваше до една чертичка преди червената зона. Всичко това е на вкючен климатик и бях на път между 13,30 и 17 часа.
                        Сега: Пунто 1,7 ТД ЕЛХ
                        Преди: Браво 1,6 16в SX

                        Коментар


                          #13
                          Вчера в Бургас беше ад (днес е по-голям), но в този адски ден изкарах късмет - наложи се да дърпам един колега от Нефтохим до сервиз в Бургас. Малко преди да го настигна бях с включен климатик и вентилатори на бърза скорост. След като тръгнахме, вентилаторите продължиха на бърза, като климатика вече беше изключен. През цялото време на буксира вентилаторите не спряха и въпреки жегата и натоварения режим, температурата се държеше малко под средата. Едва след като го оставих и включих отново климатика, ветилаторите започнаха да се включват и спират по познатия ми начин. Нямам обяснение, защо без температурата да е стигнала точката за включване на 2ра степен, при изключен климатик, вентилаторите работиха постоянно. Термометъра на околна температура показваше 43*С.А иначе в тия топлици я карах доста в града и съм много доволен от това, че си оправих първата степен на вентилаторите. Малко работната температура да подмине средата на скалата се включва 1ва степен и реално тя се колебае в тясна лента около средата.
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            Колеги, който няма вяра на датчика си, да си сложи КОПЧЕ НА НЕДОВЕРИЕТО. Схемата не е сложна и всеки с що годе елементарни познания по електротехника може да си я направи. Иска се само едно реле, като тези дето са ни на таблото, едно ЦК-ключе и малко кабеляк. Върши добра работа, особено в комбинацията адска жега+софийско задръстване.
                            TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
                            ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
                            НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ

                            Коментар


                              #15
                              бравата в жегата се държи добре, обаче тия павета в центъра и дупките къде ли не направо я разсипват. Сега пък климатикът ми се държи странно - на положението, отбелязано с нула, духа като за световно. на положение Ауто - или не духа, или духа на пресекулки като астматик. При всяко друсване ту спира, ту тръгва.Шантава работа.
                              Brava 1.6 16V, Бензин

                              Коментар

                              Working...
                              X