Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Високи обороти на Брава 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Високи обороти на Брава 1.6

    Търсих подобна тема и даже си спомням, че вече четох такава, но не можах да я намеря.Та проблема е, че като запаля и държи 1500-2000 оборота, след като покарам 200-300 метра и се оправя, но дори и да е топла (т.е. спрял съм и след това пак запалвам) и пак вдига към 1200-1500 оборота. Това на свободна скорост.Може да е натрупала грешки в ЕКУ-то, че не съм я ресетвал от 2 месеца? Може да е от карането на полусъеденител и задръстванията, защото забелязах, че след като я опънах на магистралата и след това по-малко вдига обороти.Къде да я закарам и да я погледнат?
    Пеш
    ----
    Ex Peugeot 206 -Служебен
    ----
    Ex Brava 1.6 16V ELX

    #2
    Провери ли дали от някъде по пътя от решетката до дроселовата клапа не смуче допълнително въздух. Може да си почистиш и МПХ - при теб се намира на смукателните колектори, в дясно, черен цилиндър с две болтчета еврейска звезда. Представлява конус (или нещо такова) и запушва малко или повече отвор в смукателните колектори през, който да минава въздуха като напълно е затворена дроселовата клапа. Почистваш го него и отвора в колекторите като през това време можеш да откачиш акумулатора да се рестартира компютъра, защото на един приятел като го чистихме не бяхме изключили тока на компютъра и после след монтажа никога не можеш да му поставиш червяка точно в същото положение, в което е бил и за това компютъра трабва да го "разучи" наново. Ние като запалихме и 3000 оборота на място, направо щеше да излети.Като го свалиш можеш да му замериш и съпривлението на бобинките вътре. Има четири крачета подредени 1234 - между двете вътрешни 2-3 и между двете външни 1-4 трябва да ти дава съпротивление 40 до 60 ома.Иначе функцията му много лесно се вижда например сутрин като запаля и излизам от гаража само като пускам съединителя, без да натискам газта (при мене МПХ направо натиска понтенциометъра на дроселовата клапа ТПС, но работата, която върши дефакто е същата - да запази оборотите на празен ход постоянни независимо от натоварването), но оборотите ми не падат 1500 са си независимо, че движа и автомобила, има натоварване. На равен път мога и да тръгна без газ ама трябва повечко време да задържа съединителя. На баир също - държа спирачката, пускам съединителя докато зацепи и тогава пускам спирачката, колата не мърда и тогава само леко давам газ и тръгвам без да мръдне и 1мм назад.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Илко, я кажи кое по-точно е МПХ, щото имам двама заподозрени, отговарящи на описанието ти. На мен ми ходи на това отялво, но пък това отдясно е точно срещу клапата...
      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

      Коментар


        #4
        ляводясното е ТПС
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          Точно така - това, което си заградил в ляво, с по-голям кръг. Другото е наистина ТПС - понтенциометър (като на касетофона - подобен де) дето отчита колко си натиснал педала на газта и така казва на компютъра да даде повече бензин на мотора, защото влиза и повече въздух. Идеалното съотношение въздух-бензин е 14,7 към 1. Точно към това се стреми компютъра.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            ilko-gd написа:
            Като го свалиш можеш да му замериш и съпривлението на бобинките вътре. Има четири крачета подредени 1234 - между двете вътрешни 2-3 и между двете външни 1-4 трябва да ти дава съпротивление 40 до 60 ома.
            Туй няма как да стане щот съм прост и с мултицет не се научих да работя (или с каквото там се мерят тези работи).
            Иначе функцията му много лесно се вижда например сутрин като запаля и излизам от гаража само като пускам съединителя, без да натискам газта
            Този номер и аз се кефя да го правя, чат-пат, като не бързам на светофара. Но ми направи лошо впечатление, че дори на свободна, тръгва лека-полека. Това ме навежда на мисълта, че нещо из скоростната кутия (да речем твърдо масло) запецва предавката и предава въртеливо движение. Кофтито беше, че колата беше подгрява достатъчно за да отхвърля веднага идеята за студено масло. Другото, може да е някакви частици да се моткат в маслото на скоростната кутия, ма това вече кофти ми се струва. Иначе не ми е правило впечатление друг път, но тогава си стоях в колата на климатик и чаках някого. Предполагам, че двата проблема са свързани по някакъв начин.
            Пеш
            ----
            Ex Peugeot 206 -Служебен
            ----
            Ex Brava 1.6 16V ELX

            Коментар


              #7
              Sev, ilko-gd - благодарско. Интересното при мен е, че на два пъти като го усетя, че ми върти номера вдигам капака, разбутвам му буксата и то спира. Ама не съм наясно доколко с разбутването на буксата не го бутам и него и така да му помагам да заработи. Първия път като видях как стана я откачих и я напръсках с контактен спрей, но контактите така или иначе си бяха идеално чисти. Значи или самото моторче или окабеляването на буксата... Някакъв шанс да му вкарам от течната смазка без да го свалям и разглабям, че ен-та серия на "Сръчко и неговото езерце" не ми се гледа.
              Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

              Коментар


                #8
                Без да го свалиш можеш да му замериш съпротивлението на бобинките - между двете вътрешни крачета и между двете външни (подредени са 1234, между 1-4 и 2-3) трябва да ти дава съпротивление 40-60 ома. Ако нямаш на едно от двете или на двете значи е прекъснало и неработи или не работи правилно.Иначе не можеш да го почистиш без да го свалиш. Болтчетата са еврейска звезда и задължително след почистването и монтажа (най-добре по време на тях - така хем го почистваш, хем компютъра се рестартира) откачаш "-" клемата на акумулатора, за да може след това като запалиш, оставяш да работи 5-10 мин. без да я пипаш, компютъра да "опознае" новото положение на червяка на моторчето.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар

                Working...
                X