Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За вакуума в резервоара!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    И при Типо-то, и при Мареа-та, при развиване на капачката се чува силно изпускане на пари. При двете коли, обаче това става само когато резервоара е с около 10-15л. бензин, а на вън е поне 25°С. Налягането е толкова силно, че вчера като зареждах на Петрол, (температурата беше 36-37°С) бензинджията оля всичко около гърловината с бензин, защото натисна спусъка в момента на вкарването на маркуча. Според мен това "поведение" на резервоарите си е напълно нормално. Пък и защо иначе на капачката ще слагат гумен пръстен?P.S. Сега като се замисля май глупака не беше натиснал клапата вътре, та за това върна.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #17
      Абе колеги я да уточним..вакуум ли има в резервоара или свръх налягане от бензина?Последно?И на моето Пунто винаги ми съска като пъхнат човката за зареждане на бензинКраси

      Коментар


        #18
        На cinquecentoto също има от време на време вакуум, но не мирише в купето на бенз. ... само вакуум си има

        Коментар


          #19
          Съскането трябва да си го има и капачката трябва да затваря херметически. Помпата прави налягане като изтиква бензин напред към двигателя. Ако е отворена капачката това работно налягане ще се губи. Системата за обратна рециркулация е с две тръбички защото въглеродния филтър на калника връща и втечнени на бензин изпарения от колекторните тръби обратно в резервоара и след това се изгарят, а не изпаренията от резервоара. На картинката е показана клапата за изкарване на въздуха по време на зареждане на бензиностанция. Като отворите капачката тази клапа пада и се отваря (освен ако не е залепнала горе и пистолета да плюе) (ако пък е останала отворена може и да мирише на бензин защото през дънотo на купето има достъп до резервоара под един капак на тапицерията), а като затворите капачката и завъртите ключа помпата пак нагнетява и налягането затваря клапата. [Горивото само преминава покрай инжекторите и те си вземат като градинска пръскачка от общата тръба и впръскват колкото е необходимо, за това и при по-ниско налягане те все още си работят, а на колите с газови уредби помпата си върти и когато са спрени.]
          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

          Коментар


            #20
            niko_ymn написа:
            На картинката е показана клапата за изкарване на въздуха по време на зареждане на бензиностанция. Като отворите капачката тази клапа пада и се отваря (освен ако не е залепнала горе и пистолета да плюе) (ако пък е останала отворена може и да мирише на бензин защото през дънотo на купето има достъп до резервоара под един капак на тапицерията), а като затворите капачката и завъртите ключа помпата пак нагнетява и налягането затваря клапата.
            Добре де как се достига до този клапан?Под тапицерията на багажника се достига само до бензиновата помпа (става въпрос за Брава)! От тук по никакъв начин не може да се стигне до този клапан!Да разбирам ли, че след като ми е скапана капачката и пропуска не само пари, ами и бензин на вън, този клапан е постоянно отоворен и затова мирише на бензин в купето?
            Space Star 1.9 DID

            Коментар


              #21
              От тази клапа 4 тръгва една синя тръбичка и отива във въгленовият филтър под десният калник. Там бензиновите пари се прочистват от активният въглен и след това се засмукват в цилиндрите. Това, което казва колегата niko_ymn, че от въглеродният филтър се връщат втечнени бензинови пари от смукателните колектори не е вярно. Точно обратното е.За помпата няма значение дали ще е херметически затворена системата или не. Тя винаги ще си работи и ще прави налягане. Нейният принцип на работа е друг даже работи по-добре когато го няма този вакуум. При моноинжекциона налягането на бензина към инжектора трябва да е 1 bar, а помпата може да направи налягане от 5 bar, така че тя има много по-голям резерв от необходимото налягане. За това е този регулатор на налягането.Според мен компютъра смята така - 1 bar налягане и отваряне на инжектора за 2 ms прави примерно 1,5 грама бензин. За това е необходимо да се поддържа постоянно това налягане от 1 bar за да е вярна сметката.В момента работя на бензиностанция и там всяка цистерна си има удушник, който си е най-обикновена тръба стърчаща 2 метра над земята за да се изравнява налягането в цистерната с атмосферното. При колата това се прави от електромагнитен клапан поставен на маркуча от въгленовият филтър към смукателният колектор. Този клапан се отваря по команда от ЕКУ, при подаване на контакт преди да запалите той е отворен за да може да изпусне парите в колектора и като запалите те да изгорят.Какво става в бензиностанцията. За 24 часа от една цистерна 23 000 литра се изпомпват 7-8 хиляди литра може и повече и ако го няма този одушник за да може да влезе въздух и да заеме изпомпеният обем, цистерната ще се свие, а пък да не говорим, че помпата при това положение ще качи гориво ама друг път. Като дойде момчето с цистерната да зарежда няма да може да отвори капака заради получената разлика в налягането в цистерната и атмосферното.Много пъти съм разтоварял олио от 1000 литрови бидони в цистерната на машината за бутилиране. Те имат отгоре голям капак на винт с една малка дупчица на него та при превозването като се разширява или свива олиото (зависи дали е лято или зима) да има от къде да се изравни налягането. Та като трябва да се изпомпи в цистерната олиото от този бидон капака се маха за да има от къде да смуче въздух иначе само след 100-на литра помпата вече трудно качва и бидона доста видимо е започнал да се свива.Цялата тази система с резервоарите е само с цел екология и нищо друго, да се намалят до минимум вредните емисии в атмосферата.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #22
                ilko-gd написа:
                От тази клапа 4 тръгва една синя тръбичка и отива във въгленовият филтър под десният калник. Там бензиновите пари се прочистват от активният въглен и след това се засмукват в цилиндрите. Това, което казва колегата niko_ymn, че от въглеродният филтър се връщат втечнени бензинови пари от смукателните колектори не е вярно. Точно обратното е.
                Не знам. Аз така съм го разбрал като съм чел в книжката на колата. Ще изнамеря текста да го видите.
                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                Коментар


                  #23
                  Моята и тя фъшка, на капачката на резервоара има клапан метален с пружина се вижда, и би трябвало тои да освобождава тва налягане като достигне няква стоиност, ама защо е необходимо въобще налягане в резервоара?И ти колега като работиш на бензиностанция не ти ли прави впечатление на другите коли съскат ли резерварите като отвиваш капачката?
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                  Коментар


                    #24
                    Днес напълних резервоара над половината (май не съм го пълнил толкова от зимата насам). След два часа реших да отворя капачката на резервоара. Изсъска доста. Мислех, че проблема е в капачката, но явно не е там. Ще видя с толкова пълен резервоар дали ще замирише на бенз в купето! Под 10 л мирише та не се стои вътре!
                    Space Star 1.9 DID

                    Коментар


                      #25
                      Аз преди месец ходих да ми оправят точно този вакуум.Взех си колата карах ден-два, развивам капачка - не съска. Зареждах след седмица догоре и си пътувах пак отварям капачката - няма съскане.Отидох да зареждам пак догоре и си викам ще напълня догоре, до ръба. Пистолета спя и аз взех ръчно да пълня и да гледам да дойде от ръба нафтата. Пълних пълних и ми се видя че доста събра. Отидох платих и се връщам и какво да видя - една огромна локва нафта под резервоара. Какви майни теглих на пишман майстора само аз си знам.

                      Коментар


                        #26
                        Да. На бензиностанцията ми е направило впечатление, че може би 50 на 50 са съскащите и не съскащите. Някои са си махнали уплътненията на капачките, други не ги завиват докрай (като мен), а някой са с "универсална" тапа от онези дето са като перка и се напъхват във всеки отвор. Дизелите почти не съм срещнал съскащ, но нафтата се изпарява много трудно. Като се излее по земята и си стои локва и трябва да и сипеш пръст да попие, виж бензина колкото и да е много след малко се е изпарил. От там идват и повечето изпарения в резервоара, които много трудно излизат през този филтър под десният калник. Пак ще кажа, че смисъла от тази система е да тормози бензиновата помпа заради екологията, да не излизат неизгорели пари в атмосферата.Онзи ден разтоварваме с шофьора на цистерната и бензин и дизел. За бензина (както и за газта между впрочем) се свързват два маркуча - по единият се точи от авто цистерната в цистерната на бензиностанцията, а другият свързва одушника на цистерната на бензиностанцията, през който излиза въздуха и бензиновите пари пак с авто цистерната. Защото при бензина тези пари като се върнат в авто цистерната се втечняват от разликата в температурата и примерно за 12 000 литра бензин само от втечнените пари количеството бензин е доста. Като свалим маркуча от одушника от него си капе бензин.Та на основният въпрос. Като разтоварвахме дизела бяхме забравили да отворим голямият отвор в одушника на цистерната на бензиностанцията и като пуснахме помпата на автоцистерната от по-тънката тръба започна доста здраво да фучи. Ако не отвориш по-голямият отвор на одушника помпата ще вкарва гориво до момента, в който вече въздуха ще се свие колкото може и повече нито капка няма да вкара. Същото е и като точат колонките - ако няма от къде да влиза въздух в цистерната тя ще се свие, налягането в нея ще се понижи и в един момент помпата няма да може да изкара и един литър бензин. За това има одушници, за да се изравнява налягането в цистерните. При автомобилите е същото, за това за мен замърсяването от бензиновите пари от резервоара е нищожно спрямо замърсяването от самият автомобил - това включва замърсяването от заводите производители на автомобили, гуми и т.н. и разбира се замърсяването от изгорелите газове. Не си тормозете излишно бензиновете помпи.Някой беше писал, че при по-новите автомобили тази система е усъвършенствана и следи и налягането в резервоара, ако го няма отчита грешка, че системата не работи защото няма какво да бута парите към филтъра с активен въглен.В темата съм споделил и моят опит с бидони с олио (1000 литрови) защото при тях можеш да видиш видимо как започва почти веднага да се свива бидона ако помпата дърпа от него без да е отворен капака на бидона и в един момент ако издържи бидона на свиването помпата вече не може да извади от него и един грам олио и започва да се тормози.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #27
                          Извинете ме ако се изкажа неподготвена, но аз го имах този проблем с вакума, колата се давеша на малкапредавка. За да спестя ремонти на бензиновото попдаване направихме дупка до капачката , да е най много 3 мм сега всичко е наред.
                          ОБИЧАЙТЕ СЕ БЕ ХОРА!!!!

                          Коментар


                            #28
                            Колеги ина мен ми "съска" бравата независимо колко бенз и слагам.Някой може ли да каже някакво решение на проблема,какво да правя-да карам с леко развита капачка,да пробия дупка в капачката (колко мм и колко ще се увеличи разхода) или ако може по някакъв начин да се махне този въглен ли филтър ли каквото е там,някой да каже как се маха ако е възможно,и дали би навредило на колата.Не ме интересеува дали ще замърсява околната среда или не не искам да си затормозявам помпата и колата.

                            Коментар


                              #29
                              Колега xploda, не се притеснявай за разхода. Няма да се увеличи може даже напротив да намалее, но с толкова, че да не можеш видимо да го усетиш. Както бях писал помпата има доста по-голям резерв от налягане отколкото е необходимо на инжекторите (при моята кола помпата прави 5 бара, а на инжектора му трябва 1 бар), за това има регулатор на налягането. Както казах в момента работя на бензиностанция и там всяка цистерна си има одушник, който не е нищо друга освен най-обикновена тръба стърчаща 2 метра над земята. Когато се точи от цистерната обема на източеното гориво трябва да се заеме от въздух и съответно, когато се пълни цистерната въздуха трябва да излезе за да се освободи място за горивото. Същото е и с резервоара само че в по-малки размери. На бензиностанцията ако нямаше одушници цистерните отдавна да са се смачкали или раздули. Аз откакто имам колата си карам с развита капачка (само на половин оборот я завъртам колкото да не падне) докато се наканя да си направя от тази система за пречистване на бензиновите пари най-обикновен одушник, но и това ще стане.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар


                                #30
                                xploda написа:
                                Някой може ли да каже някакво решение на проблема
                                То не е проблем, а нормално си е така. Един звяр като спи не го пипаш за да не се събуди и да те изяде. Дотолкова е нормално, че дори на оригиналната капачка с релефни букви пише "развивай бавно, за да не повредиш системата" тоест за да може да си изсъска. Проблем вече настава ако вкараш пистолета със струята гориво, а гърловината го изплюва върху панталоните ти. Тогава си смазваш клапана отдушник да се отваря и затваря по-лесно и ако понеже не те мързи да го прочистиш не си пробиваш дупки, които да ти прецакват помпата да върти като луда а то да отива на вятъра и всичко ти е наред - както го е предвидил инжинер на фиат. Жалко че илюстрациите останаха в нечий компютър или изтрити но на брава достъпа наистина е труден до този отдушник - само ако освободиш гърловината и подпорните планки на резервоара - така че да може той да провисне - може да го докопаш този клапан за обезвъздушаването при зареждане.П.С. Моля ако ме цитирате - избирайте си само по едно изречение и съседните ги изтривайте за да не ми е по цялата страниця на 10 места цялото мнение.ППС. На текста, който е на англииски (но илюстрацията вече липсва) в оригинал се говори, че въгленовия филтър си има собствена клапа отрязваща пътя на конденза към колекторите, така че колегата който каза че посоката на движение е обратната можеби и прав и аз съм се заблудил.
                                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                                Коментар

                                Working...
                                X