взех си Mobil special S 10w40 и искам да го сменям обаче не съм много наясно каде е пробката за източване на маслото.сменял съм масло на други коли така че горе долу знам как става само пробката за маслото не ми е ясно каде е.ама все пак опишете как става цялата смяна че да е по-сигурно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
смяна на масло на браво 1.6
Collapse
X
-
Пробката е в най-ниската точка на картера. При теб би трябвало да е вътрешен шестостен, 12 или 14. Понякога се развива изключително трудно, особено ако стените са повлечени. Иначе принципа при смяна на масло е следния:1. Двигателя трябва да е загрял до норм. работна температура.2. Повдига се на подемник или се качва на канал.3. Развива се пробката и в подходящ съд (легенче, кофа с вместимост поне 4л) се източва старото масло. Около 15 мин. Навива се пробката и се стяга.4. Развива се масления филтър и се изхвърля. 5. Гумения пръстен на новия филтър се омаслява леко и се навива с подходящо усилие. Не трябва да се прекалява.6. Налива се свежото масло, като се следи периодично нивото на маслената пръчка. За твоята кола количеството на маслото с филтъра е 3.8л. След като налееш 3л. провери нивото и при необходимост долей.7. Стартира се мотора. Първите няколко секунди лампата на маслоте ще остане да свети - това е нормално. Форсирай леко, ще изгасне.На следващия ден при студен мотор се проверява отново нивото по пръчката и при нужда се долива. Оптималния показател е нивото да е почти на макс. В никакъв случай над максимума. Успех.
-
Re: смяна на масло на браво 1.6
pi4_s_bravo написа:взех си Mobil special S 10w40 и искам да го сменям обаче не съм много наясно каде е пробката за източване на маслото.сменял съм масло на други коли така че горе долу знам как става само пробката за маслото не ми е ясно каде е.ама все пак опишете как става цялата смяна че да е по-сигурно.FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Коментар
-
mme написа:...преди да навия пробката от края завъртам двигателя за 2-3 оборота чрез стартера. Излива се още малко масло. Не е важно но съм суеверен.
Коментар
-
Rokambol написа:5. Гумения пръстен на новия филтър се омаслява леко и се навива с подходящо усилие. Не трябва да се прекалява....Оптималния показател е нивото да е почти на макс. В никакъв случай над максимума. Успех.
Коментар
-
Re: смяна на масло на браво 1.6
pi4_s_bravo написа:взех си Mobil special S 10w40 и искам да го сменям обаче не съм много наясно каде е пробката за източване на маслото.сменял съм масло на други коли така че горе долу знам как става само пробката за маслото не ми е ясно каде е.ама все пак опишете как става цялата смяна че да е по-сигурно.Пунто 1.1 1994 г.
Коментар
-
Rokambol написа:Пробката е в най-ниската точка на картера. При теб би трябвало да е вътрешен шестостен, 12 или 14. Понякога се развива изключително трудно, особено ако стените са повлечени. Иначе принципа при смяна на масло е следния:1. Двигателя трябва да е загрял до норм. работна температура.2. Повдига се на подемник или се качва на канал.3. Развива се пробката и в подходящ съд (легенче, кофа с вместимост поне 4л) се източва старото масло. Около 15 мин. Навива се пробката и се стяга.4. Развива се масления филтър и се изхвърля. 5. Гумения пръстен на новия филтър се омаслява леко и се навива с подходящо усилие. Не трябва да се прекалява.6. Налива се свежото масло, като се следи периодично нивото на маслената пръчка. За твоята кола количеството на маслото с филтъра е 3.8л. След като налееш 3л. провери нивото и при необходимост долей.7. Стартира се мотора. Първите няколко секунди лампата на маслоте ще остане да свети - това е нормално. Форсирай леко, ще изгасне.На следващия ден при студен мотор се проверява отново нивото по пръчката и при нужда се долива. Оптималния показател е нивото да е почти на макс. В никакъв случай над максимума. Успех.
Коментар
-
източих маслото и оставих отвит филтъра и пробката да се стече около 20 мин.после ги завих и сипах около 3.8 литра масло.нали уж толкова събира.мисълта ми е да не е останало много масло някаде по двигателя та затова да идва в повечко.а нали и пръчката за нивото е много гениално измислена при самото вадене така се нацапва с масло от канала в който върви че нема начин да видиш колко реално масло имаш.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
niko_ymn написа:Ех как искам пълна синтетика - ама един маслен гений (момчето работи за фирма производителка) упорито ме саветва да не слагам за да не пропищя накрая, че не съм го послушал.Освен това имаше и някаква зависимост - лятото или зимата беще по-добре от посредата да доближава леко минимума, а другия сезон максимума ама сега не се сещам как беше точно.щото нас тука на учат на други работи
Аз затуй като си карах Седичи-то с Mobil 1 Motorsport Formula 15w50 пълна синтетика и всичко беше по-добре-и шума на мотора и температурата на маслото и налягането му и т.н. Ама тоз твоя гений явно по ги разбира нещата Това за нивото може да го забравиш.Производителя на автомобила много точно е написал колко трябва да бъде и в какви граници трябва да варира(разбирай положението на щеката от мин. до макс)
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар