Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

смяна на масло на браво 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    смяна на масло на браво 1.6

    взех си Mobil special S 10w40 и искам да го сменям обаче не съм много наясно каде е пробката за източване на маслото.сменял съм масло на други коли така че горе долу знам как става само пробката за маслото не ми е ясно каде е.ама все пак опишете как става цялата смяна че да е по-сигурно.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    #2
    Пробката е в най-ниската точка на картера. При теб би трябвало да е вътрешен шестостен, 12 или 14. Понякога се развива изключително трудно, особено ако стените са повлечени. Иначе принципа при смяна на масло е следния:1. Двигателя трябва да е загрял до норм. работна температура.2. Повдига се на подемник или се качва на канал.3. Развива се пробката и в подходящ съд (легенче, кофа с вместимост поне 4л) се източва старото масло. Около 15 мин. Навива се пробката и се стяга.4. Развива се масления филтър и се изхвърля. 5. Гумения пръстен на новия филтър се омаслява леко и се навива с подходящо усилие. Не трябва да се прекалява.6. Налива се свежото масло, като се следи периодично нивото на маслената пръчка. За твоята кола количеството на маслото с филтъра е 3.8л. След като налееш 3л. провери нивото и при необходимост долей.7. Стартира се мотора. Първите няколко секунди лампата на маслоте ще остане да свети - това е нормално. Форсирай леко, ще изгасне.На следващия ден при студен мотор се проверява отново нивото по пръчката и при нужда се долива. Оптималния показател е нивото да е почти на макс. В никакъв случай над максимума. Успех.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Re: смяна на масло на браво 1.6

      pi4_s_bravo написа:
      взех си Mobil special S 10w40 и искам да го сменям обаче не съм много наясно каде е пробката за източване на маслото.сменял съм масло на други коли така че горе долу знам как става само пробката за маслото не ми е ясно каде е.ама все пак опишете как става цялата смяна че да е по-сигурно.
      FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

      Коментар


        #4
        Описаното от "Rokambol" - като по учебник. Аз обаче преди да навия пробката от края на т.3 завъртам двигателя за 2-3 оборота чрез стартера. Излива се още малко масло. Не е важно но съм суеверен.
        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

        Коментар


          #5
          mme написа:
          ...преди да навия пробката от края завъртам двигателя за 2-3 оборота чрез стартера. Излива се още малко масло. Не е важно но съм суеверен.
          И то това припалване се прави при махнат филтър, а освен това преди всичко друго- за да изтича лесно (без да го задържа вакуум) - отгоре му се отваря капачката за пълнене още преди пробката да се махне. Елементарни правила - ама като не ги знае човек ...
          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

          Коментар


            #6
            Маслото, което изтича допълнително от тая процедура е толкова малко, че може да се пренебрегне... Но-о-о-о-о! Принципи!
            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

            Коментар


              #7
              Rokambol написа:
              5. Гумения пръстен на новия филтър се омаслява леко и се навива с подходящо усилие. Не трябва да се прекалява....Оптималния показател е нивото да е почти на макс. В никакъв случай над максимума. Успех.
              Аз бих добавил още нещо за което се сетих - новия филтър се пълни с масло от новото преди да се завие.Стария ако не тръгва да се отвива - се пробива с отверка за да се напъне с нея като с лост и да помръдне.Като се купува филтъра се гледа да е със същия брой на клапите и размер на резбите (то в каталозите пише).Ех как искам пълна синтетика - ама един маслен гений (момчето работи за фирма производителка) упорито ме саветва да не слагам за да не пропищя накрая, че не съм го послушал.Освен това имаше и някаква зависимост - лятото или зимата беще по-добре от посредата да доближава леко минимума, а другия сезон максимума ама сега не се сещам как беше точно.
              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

              Коментар


                #8
                смених маслото и след смяната колата не иска да върви като преди Възможно ли е ако маслото е повече като количество заради това да не върви като преди или да търся проблема другаде.
                Фиат Крома 1.9 16v+
                Фиат Браво 1.6 16v
                Фиат Мареа 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  Re: смяна на масло на браво 1.6

                  pi4_s_bravo написа:
                  взех си Mobil special S 10w40 и искам да го сменям обаче не съм много наясно каде е пробката за източване на маслото.сменял съм масло на други коли така че горе долу знам как става само пробката за маслото не ми е ясно каде е.ама все пак опишете как става цялата смяна че да е по-сигурно.
                  Това масло от това в Метро ли е? То минерално или полусинтетика е?
                  Пунто 1.1 1994 г.

                  Коментар


                    #10
                    да,от това в метро,практикер и т.н. големи вериги магазини.мисля че е полусинтетика ама не съм 100% сигурен.
                    Фиат Крома 1.9 16v+
                    Фиат Браво 1.6 16v
                    Фиат Мареа 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      pi4_s_bravo написа:
                      смених маслото и след смяната колата не иска да върви като преди Възможно ли е ако маслото е повече като количество заради това да не върви като преди или да търся проблема другаде.
                      ако си налял 5-6 литра може,ако не търси проблема другаде

                      Коментар


                        #12
                        Rokambol написа:
                        Пробката е в най-ниската точка на картера. При теб би трябвало да е вътрешен шестостен, 12 или 14. Понякога се развива изключително трудно, особено ако стените са повлечени. Иначе принципа при смяна на масло е следния:1. Двигателя трябва да е загрял до норм. работна температура.2. Повдига се на подемник или се качва на канал.3. Развива се пробката и в подходящ съд (легенче, кофа с вместимост поне 4л) се източва старото масло. Около 15 мин. Навива се пробката и се стяга.4. Развива се масления филтър и се изхвърля. 5. Гумения пръстен на новия филтър се омаслява леко и се навива с подходящо усилие. Не трябва да се прекалява.6. Налива се свежото масло, като се следи периодично нивото на маслената пръчка. За твоята кола количеството на маслото с филтъра е 3.8л. След като налееш 3л. провери нивото и при необходимост долей.7. Стартира се мотора. Първите няколко секунди лампата на маслоте ще остане да свети - това е нормално. Форсирай леко, ще изгасне.На следващия ден при студен мотор се проверява отново нивото по пръчката и при нужда се долива. Оптималния показател е нивото да е почти на макс. В никакъв случай над максимума. Успех.
                        както е топло сега е хубаво даже да се остави за 1-2 часа да се стече маслото от глава,за това време няма да изстине кой знае колко колата

                        Коментар


                          #13
                          източих маслото и оставих отвит филтъра и пробката да се стече около 20 мин.после ги завих и сипах около 3.8 литра масло.нали уж толкова събира.мисълта ми е да не е останало много масло някаде по двигателя та затова да идва в повечко.а нали и пръчката за нивото е много гениално измислена при самото вадене така се нацапва с масло от канала в който върви че нема начин да видиш колко реално масло имаш.
                          Фиат Крома 1.9 16v+
                          Фиат Браво 1.6 16v
                          Фиат Мареа 1.6 16v

                          Коментар


                            #14
                            pi4_s_bravo написа:
                            да,от това в метро,практикер и т.н. големи вериги магазини.мисля че е полусинтетика ама не съм 100% сигурен.
                            Маслото е 100% МИНЕРАЛНО , повярвай ми знам
                            Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                            Коментар


                              #15
                              niko_ymn написа:
                              Ех как искам пълна синтетика - ама един маслен гений (момчето работи за фирма производителка) упорито ме саветва да не слагам за да не пропищя накрая, че не съм го послушал.Освен това имаше и някаква зависимост - лятото или зимата беще по-добре от посредата да доближава леко минимума, а другия сезон максимума ама сега не се сещам как беше точно.
                              И какво ще му стане на мотора ти ако е наред с пълна синтетика?Я го питай тоз твоя приятел че и аз да знам щото нас тука на учат на други работи Аз затуй като си карах Седичи-то с Mobil 1 Motorsport Formula 15w50 пълна синтетика и всичко беше по-добре-и шума на мотора и температурата на маслото и налягането му и т.н. Ама тоз твоя гений явно по ги разбира нещата Това за нивото може да го забравиш.Производителя на автомобила много точно е написал колко трябва да бъде и в какви граници трябва да варира(разбирай положението на щеката от мин. до макс)
                              Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                              Коментар

                              Working...
                              X